Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351  (Przeczytany 5714 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Damian Moździerz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Zainteresowania: Energetyka, elektronika
  • Miejscowość: Połaniec
Witam. Mam dwa  problemy z Citroenem.Jeden z falującymi obrotami jałowymi na zimnym silniku. Nie za każdym razem, ale dość często gdy odpalam rano samochód falują mi obroty jałowe w przedziale ~ 800 - 1000. Gdy ruszę z parkingu i jadę na pierwszym biegu z stałymi obrotami również mam wrażenie, że obroty skaczą. Wrzucę drugi bieg przejadę kilkadziesiąt metrów, zatrzymam się wtedy obroty już nie falują na postoju oraz podczas jazdy.W Diagboxie nie mam błędów z tym związanych. Samochód normalnie pracuje i przyspiesza. Dzisiaj zdemontowałem i wyczyściłem przepustnicę, nie była w środku mocno zanieczyszczona, ale na zewnątrz była zapocona olejem ( widać na zdjęciu). Drugi problem zauważyłem po montażu przepustnicy, skanowałem samochód Diagboxem i znalazło mi błąd P1351 - Rozwarcie przekaźnika mimo że nie było zażądane przez kalkulator. Z tym jeszcze nic nie robiłem ze względu na późną porę i tym, że nie mogłem znaleźć wtyczki zasilającej świece żarowe aby zmierzyć ich rezystancję (wtyczki nie ma obok obudowy rozrządu). Macie jakieś pomysły co może być nie tak?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2020, 21:52:12 wysłana przez Damian Moździerz »

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 29, 2020, 22:13:34 »
Problemy wskazują na uszkodzenie świecy/świec żarowych.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Damian Moździerz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Zainteresowania: Energetyka, elektronika
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 29, 2020, 22:25:08 »
Czyli falujące obroty mogą być spowodowane przez uszkodzone świece żarowe? Wiesz może gdzie jest ukryta wtyczka od świec żarowych w 2.0 HDI RHH i czy ewentualna wymiana jest kłopotliwa (chodzi mi o dostęp do świec) ?

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2020, 00:39:14 »
Było poruszane na forum jak się wymienia świece, z tego co pisali koledzy na forum jedna a nawet chyba 2 (nie pamiętam dokładnie) ma mocno upierdliwy dostęp

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2020, 14:19:01 »
Było poruszane na forum jak się wymienia świece, z tego co pisali koledzy na forum jedna a nawet chyba 2 (nie pamiętam dokładnie) ma mocno upierdliwy dostęp
Świece można sprawdzić przez złącze odpinając złącze elektryczne od świec, bo świece mogą być sprawne ale przekaźnik uszkodzony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Damian Moździerz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Zainteresowania: Energetyka, elektronika
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2020, 16:32:50 »
Dzisiaj sprawdziłem miernikiem na wtyczce świece i są wszystkie dobre, więc zostaje chyba tylko przekaźnik. Macie może numer tego przekaźnika żeby go kupić? Znajdę go gdzieś za akumulatorem ?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 30, 2020, 20:32:51 »
Lexia/ DB da się zrobić test przekaźnika świec, więc zacznij od tego. Przekaznik znajduje się pod komputerem silnika.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 30, 2020, 20:35:36 »
Lexia/ DB da się zrobić test przekaźnika świec, więc zacznij od tego.
Test przekaźnika nie jest wiarygodny. Przekaźnik stuka ale często się zdarza ze nie przewodzi. Dlatego DB pokazuje błąd.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Online Jarosław Kowalkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2020, 11:20:05 »
Jak sprawdziłeś we wtyczce świece i jest ok, to tak samo sprawdź w drugiej połowie rozpiętej wtyczki, czy z przekaźnika wychodzą napięcia na poszczególne świece po włączeniu kluczyka.

Offline Damian Moździerz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Zainteresowania: Energetyka, elektronika
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2020, 08:38:53 »
Zamówiłem już ten przekaźnik od świec żarowych. Po wymianie dam znać czy pomogło.

Offline Dawid Lessnau

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 hd 163km 2011
  • Zainteresowania: Mazda
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2020, 20:26:45 »
zobacz czy nie cofa Ci się paliwo z filtra przez gruszka do pompowania paliwa. U mnie ten sam objaw i już pół roku czekam żeby założyć zaworem zwrotny

Albo rano zanim odpalisz napompuj paliwa gruszką i zobacz czy nie jest lepiej...
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2020, 20:44:46 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Damian Moździerz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Zainteresowania: Energetyka, elektronika
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2020, 21:04:43 »
Teraz mamy temperatury na plusie,samochód normalnie odpala i obroty nie falują. Także chyba to przez ten przekaźnik. Zobaczę po wymianie jak będzie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Falujące obroty jałowe na zimnym silniku 2.0 HDI 163 KM + P1351
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2020, 21:34:57 »
W moim poprzednim 2.2hdi miałem przez 2 lata spalone wszystkie 4 świece i nawet przy -20C nie było problemów z odpalaniem i falowaniem obrotów.  Wymieniłem tylko ze względu na fapa, bo przy jeździe miejskiej były problemy z wypalanieniem fapa. Tutaj raczej obstawiałbym regulator ciśnienia.