Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [3.0] Brak korekt na drugim banku  (Przeczytany 3300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
[3.0] Brak korekt na drugim banku
« dnia: Marzec 22, 2020, 19:02:34 »
Wczoraj zaczęło mi poszarpywać na wolnych obrotach. Gdy sprawdziłem parametry pod Car Scanner, to okazało się, że samochód przestał robić korekty na Bank 2 (są na 0, płaski wykres).
Przednie sondy lambda pracują poprawnie, niemal identycznie. Jednak tylne rozjechały się zupełnie.
ECU zwariował, czy jednak przednia sonda nie działa poprawnie?
Dodam, że 3 tygodnie temu zmieniałem trzy cewki na Bank 2, a na Bank 1 tylko środkową dwa miesiące temu. Teraz korekty długoterminowe są takie: +6% Bank 1 oraz +1.5% Bank 2.

Dołączam wykres tylnych sond. Od lewej trzymałem gaz, w środku puściłem i po prawej na wolnych obrotach.
Mogę jeszcze zrobić screenshot pracy przednich sond. Może podmienię przednie sondy miejscami dla sprawdzenia?

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: [3.0] Brak korekt na drugim banku
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2020, 20:00:22 »
Lepsza do takich celów jest aplikacja Tourge Pro. Możesz sobie ustawić wskaźniki wszelakich obsługiwanych pid-ow przez dany sterownik.
Co do sondy to wyłączy się nawet jak na chwilę zrzuci Ci któryś cylinder. A korekty długo terminowe nawet na walniętej sondy będą i w takim przypadku będzie bardzo bogato. I rzecz jasna będzie stały błąd w sterowniku.
Poniżej zdjęcie z mojej aplikacji.



Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [3.0] Brak korekt na drugim banku
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2020, 21:03:53 »
Jak sondy za katami falują to masz po katalizatorach. Sprawdź jeszcze na innym programie bo mozę ten twój źle odczytuje wartości.


Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: [3.0] Brak korekt na drugim banku
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2020, 21:16:15 »
Czyli jednak katalizator na Bank 2 zatkał się? Tylko wtedy miałbym błędy i raczej bym nie pojeździł już. Czy jest odwrotnie i po prostu go wydmuchało i dlatego nie ma żadnych korekt?




Edycja:
Dzisiaj zrobiłem 100 km trasę i pod koniec pojawił się typowy błąd kat. p0420. Po skasowaniu nagle wszystko zaczęło działać, tj. są korekty na drugim banku. Może to tylko chwilowe, ale teraz jest ok.

« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2020, 19:59:06 wysłana przez Tomasz Tokarczyk »

Offline Marcin Wruck

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI 120Kw Turiner
  • Zainteresowania: Motocykle
  • Miejscowość: Sopot/Gdynia
Odp: [3.0] Brak korekt na drugim banku
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2020, 10:39:39 »
Cześć.
Tylne sondy sprawdzają tylko wydajność katalizatora i nie biorą udziału w korektach krótko i długo terminowych.
Pierwsze co bym sprawdził to świece, cewki, oraz to jak pracują sondy na wolnych obrotach i przy powiedzmy 2000obr/min na benzynie i LPG o ile posiadasz. Korekty krótkie i długie im bliższe 0 tym lepiej.
Ford Sierra 95r./Renault 11 TSE 86r/ Renault 11 Turbo 85r/ Renault Megane Kombi 00r/Renault Clio I 1.4 @ Turbo 200KM 96r/ Citroen C5 X7 10r.
Mechanika, Elektromechanika, Mechanika i elektryka Motocyklowa

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: [3.0] Brak korekt na drugim banku
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 26, 2020, 22:16:52 »
W trakcie mojej jazdy sprawdzałem pracę przednich sond i ewidentnie na Bank 2 nie pracowała poprawnie.
Ale tak jak napisałem, po skasowaniu błędu nagle zadziałało i do dzisiaj jest ok.


Dołączam screenshot: