Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420  (Przeczytany 10919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Piasecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Hull
  • Posiadany samochód: C5 v6
  • Miejscowość: Hull
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 14, 2018, 09:26:37 »
Czujnik położenia osi przedniej - to pod spodem za  silnikiem.
Sprawdź czujnik temperatury - temp 126-127’ to duuuuzo
Ale doczepia się o zestarzeniem katalizatora - tu pytanie gotuje się bo zatkany czy to dwie różne rzeczy.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 15, 2018, 22:14:57 »
wlasnie ostatnio zaczynam stwierdzac, ze auto pali rowniez za duzo na benzynie, wiec moze to nie jest kwestia gazu. Wyjezdze 200km i sprawdze przyblizone spalanie. Juz widze, ze bedzie bardzo duzo, komp pokazuje 15 l (jazda samo miasto, ale bez korkow, duzo krotkich dystansow, klima zawsze wlaczona, parkowany na zewnatrz, mimo to uwazam, ze to sporo za duzo), a chyba komp jeszcze oszukuje. Po zrobieniu 100 km zeszla juz 1/4 baku, ktory ma bodajze 71l, wiec orientacyjne spalanie wychodzi jakies 17,8l, sprawdze dokladniej jak zejdzie pol baku.

idac tropem czujnika temperatury i termostatu wykonalem testy diagboxem podczas polgodzinnej jazdy po miescie.
1. termostat wg mnie dziala prawidlowo, mozna odczytac temp plynu chlodzacego (zakladam, ze to ten zielony czujnik przy termostacie), drugi od temperatury musi byc w bloku silnika.
auto grzeje sie dosc szybko po kilku km uzyskuje te 89-90 stopni, potem temp spada odrobine do 83-84, wiec zakladam ze termostat sie otworzyl prawidlowo (duzy obieg). Nastepnie temperatura oscylowala miedzy 86-90 stopni. Temperatura oleju rosla wolniej po pol godziny jazdy wynosila 95 C.
na postoju temp plynu rosnie do 90C potem znow spada.


2. czujnik temp przez caly ten czas pracowal prawidlowo
co ciekawe podlaczylem sie znow diagboxem w ecu byly te same bledy, ale nie pojawil sie check na desce.
czyli na benzynie problem rowniez sie pojawia. Za kazdym razem jak jest ten blad jest temp 125-126 C (sprawdzilem jak byk jest stopni C). Ale to niemozliwe, bo plyn by sie zagotowal (choc zalezy jeszcze pod jakim cisnieniem) bo powyzej 118 jest chyba STOP SERVICE, ze auto dalej nie pojedzie zanim sie schlodzi (wyczytalem na forum UK citroen).
albo ten czujnik czasem glupieje, ale przeciez ecu by zareagowal przy takiej temp, moze on to sprawdza przez jakis czas?
jak bede gdzies dalej jechal sprawdze jeszcze dzialanie tego czujnika


3. kat wyprzedzenia zaplonu, po tym chyba sprawdza sie czy rozrzad jest prawidlowo ustawiony?
na postoju na wolnych optymalne wyprzedzanie jest ok 0 do -3, jak dodam gazu np przy 2300 obr/minute optymalny jest 47,3 stopni, a ten odczytany z cylindrow 47, chyba wszystko ok? zle ustawienie rozrzadu raczej odpada ze wzgledu na brak jakichkolwiek objawow poza wysokim spalaniem i moze spora iloscia spalin.


na wolnych obrotach temp inlet manifold sensor (kolektor ssacy?) 34 C?
zrobie chyba jeszcze raz adaptacje przepustnicy, moze zle wykonalem ta procedure, bo mam wrazenie ze pali jeszcze wiecej, ale czy w przypadku zlej adaptacji nie byloby problemow z obrotami (mam je ok 715-730)
aha przepustnica z przeplywomierzem jest nowa, nie pamietam jakiej firmy, ale albo nowa albo bardzo dobry zamiennik.


sprawdze jeszcze filtr powietrza, bo nie wiem kiedy byl wymieniany. czy to moze byc przyczyna?
jak sprawdzic dobrze przeplywomierz, napiecie na nim sprawdzic w diagboxie?

Cytuj
Czujnik położenia osi przedniej - to pod spodem za  silnikiem.
jednorazowa sprawa, blad po wjechaniu w jakas dziure z nisko opuszczonym autem, nie wraca.

Cytuj
Ale doczepia się o zestarzeniem katalizatora - tu pytanie gotuje się bo zatkany czy to dwie różne rzeczy.

ten blad pojawia sie od 60 tys, ktos tak jezdzil, moje pytanie czy mozliwe, ze kat jest mocno zapchany, ale nie ma spadku mocy (to chyba pierwszy objaw przy zatkanym katalizatorze), nie wiem ze moze silnik kompensuje sobie to wieksza dawka paliwa?
[edit]
Przeglądając czeluści internetu trafiłem na ten Ten artykuł.
Nie mam co prawda wyraźnego spadku mocy (z drugiej strony jeżdżę autem dopiero 3 tys km).
Cytuj
Przy próbie przyśpieszenia pierwsze zawsze zaburczał, pół-sekundowy dół bez ciągu, no zaczynał ciągnąć.
Od samego początku zauważyłem Buczenie przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu, jeśli ruszam ostro mam to za każdym razem. Mechanik przy wymianie rozrządu nie miał czasu tego dokładnie sprawdzić, rzucił tylko okiem myślał że to ruszający się wydech, ale on jest tam bardzo dobrze zamocowany. Po podłożeniu jakiejś szmaty gdzieś pod wydech Buczenie się zmniejszyło. Ten dźwięk jest dosłownie przez pół do maks sekundy i rzeczywiście auto chwilę nie ciągnie, a potem dostaje kopa. To by się zgadzało zwłaszcza, że ten dźwięk jest tylko podczas agresywnego ruszania, a tam nie ma co wydawać takiego dźwięku. Ten objaw plus za wysokie spalanie oraz bład co tysiąc km o spadającej sprawności katalizatora pasują do tego przypadku. 
Nie wydaje mi się żeby mógł być już tak mocno przypchany, bo auto ma w miarę moc, spaliny się wydostają.
Czy ktoś wymieniał katalizator w tym aucie? Jaka cena oryginału, czy są zamienniki albo jakieś uniwersalne? Wycinania raczej nie biorę pod uwagę, bo auto jeździ po niemczech, poza tym nie chce zanieczyszczać środowiska.

http://www.opelastrag.seonetshop.pl/zapchany-katalizator



odczytalem tez wartosci upstream lambda correction rate (wspolczynnik korekcji 1 sondy lambda) waha sie na rozgrzanym silniku zarowno na gazie jak i benzynie miedzy -3 a 3 %, tylko podczas przelaczania wychodzi poza te wartosci.
nie sa to duze wartosci, wiec skad takie spalanie?
zamowilem elma327, zeby sprawdzic te krotko i dlugoterminowe korekty, jak odczytam to je zamieszcze.

ma ktos jeszcze pomysly, co moge i jak moge sam sprawdzic, przy uzyciu diagboxa zanim udam sie do mechanika?
z gory dzieki za pomoc

PS. sorry za brak polskich znakow
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2018, 23:12:17 wysłana przez Artur jaroszek »

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 17, 2018, 10:07:24 »
Dobra temat można zamknąć, problem jest tylko na gazie zbyt bogata mieszanka o jakieś 20%.
Na benzynie korekty są na 0, czyli bardzo w porządku, umiarkowana jazda w mieście to 12l, czyli tak jak podaje producent. A w ekstremalnych warunkach to auto w mieście może spalić i 14 litrów.
Trasa 130-140km/h komp pokazał 7.5l, gazu wyszło 11.8, spalanie przez te złe korekty jest jakieś 25% zbyt wysokie.
Dzięki wszystkim za pomoc

Offline GRZEGORZ PIRCH

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2005 2.0 140km Break
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 25, 2020, 09:16:00 »
Witam , mam błąd P0170 . Auto potrafi szarpać na zimnym silniku (2.0 140km LPG). Wydaje mi się że wolno reaguje na dodanie gazu.
Spala ok. 13l gazu.  Szarpie  bardziej  jak jest benzynie.  Sona za katem  nie daje napięcia przez kilkanaście pierwszych sekund. Czy może być uszkodzona?  W załączniku wykres pracy sond na rozgrzanym silniku.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2020, 11:50:02 wysłana przez GRZEGORZ PIRCH »

Offline Marcin Wruck

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI 120Kw Turiner
  • Zainteresowania: Motocykle
  • Miejscowość: Sopot/Gdynia
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 25, 2020, 11:01:55 »
Witam , mam błąd P0170 . Auto potrafi szarpać na zimnym silniku (2.0 140km LPG). Wydaje mi się że wolno reaguje na dodanie gazu.
Spala ok. 13l gazu.  Szarpie  bardziej  jak jest benzynie.  Sona za katem  nie daje napięcia przez kilkanaście pierwszych sekund. Czy może być uszkodzona?  W załączniku wykres pracy sond na rozgrzanym silniku.
Sonda zaczyna działać jak złapie temperaturę czyli ok, a ta nie bierze udziału w regulacji składu mieszanki.
Pierwsze co bym sprawdził to jakie są korekty długo i krótko terminowe na benzynie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2020, 11:12:40 wysłana przez Marcin Wruck »
Ford Sierra 95r./Renault 11 TSE 86r/ Renault 11 Turbo 85r/ Renault Megane Kombi 00r/Renault Clio I 1.4 @ Turbo 200KM 96r/ Citroen C5 X7 10r.
Mechanika, Elektromechanika, Mechanika i elektryka Motocyklowa

Offline GRZEGORZ PIRCH

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2005 2.0 140km Break
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 25, 2020, 11:54:24 »
Wysłałem zrzut na zimnym silniku.  Sprawdzę  korekty  i wkleję.
Myślę  że zrobie autoadaptację przepustnicy  pojeżdzę na bezynie  ,a potem do gazownika na ustawienie map.
Możesz polecić  kiegoś gazownika w trójmieście?

Offline Paweł Kozłowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Łosice
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Łosice
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 30, 2020, 17:05:01 »
Witam wszystkich.
Piszę w tym wątku,  ponieważ mam też problem z C5 16V 140km. z instalacją lpg. Auto zaczęło palić dużo gazu, na zbiorniku robiłem 370km a teraz 270km. Samochód jechał ale miał słabą moc. Czasami potrafił zgasnąć na światłach i na wolnych obrotach trochę falował. Źle przełanczał się z benzyny na gaz,  dopiero jak jechałem na biegu puszczając całkowicie pedał gazu to wskakiwał na gaz. Zaprowadziłem auto do fachowca, który stwierdził że do wymiany są wtryski do gazu i reduktor. Po wymianie odebrałem samochód i ładnie piękne na gaz się przełącza i miał moc. Ale już następnego dnia znowu się mulił. Częściej potrafi na wolnych obrotach zgasnąć. Zaprowadziłem auto znowu do gazownika, który stwierdził, że dawki ma ustawione idealnie  i że jak coś to nie jest wina instalacji. Mówił że pokazuje mu dwa błędy, grzałka sondy i fazy rozrządu. Auto nadal ma wysokie spalanie gazu. Na 40litr. zbiorniku robię ok. 270km. Częściej gaśnie na wolnych obrotach falując i ma słabą moc.
Czy może ktoś coś podpowiedzieć?? Na mechanice niestety się nie znam.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 30, 2020, 18:38:17 »
Witam wszystkich.
Piszę w tym wątku,  ponieważ mam też problem z C5 16V 140km. z instalacją lpg. Auto zaczęło palić dużo gazu, na zbiorniku robiłem 370km a teraz 270km. Samochód jechał ale miał słabą moc. Czasami potrafił zgasnąć na światłach i na wolnych obrotach trochę falował. Źle przełanczał się z benzyny na gaz,  dopiero jak jechałem na biegu puszczając całkowicie pedał gazu to wskakiwał na gaz. Zaprowadziłem auto do fachowca, który stwierdził że do wymiany są wtryski do gazu i reduktor. Po wymianie odebrałem samochód i ładnie piękne na gaz się przełącza i miał moc. Ale już następnego dnia znowu się mulił. Częściej potrafi na wolnych obrotach zgasnąć. Zaprowadziłem auto znowu do gazownika, który stwierdził, że dawki ma ustawione idealnie  i że jak coś to nie jest wina instalacji. Mówił że pokazuje mu dwa błędy, grzałka sondy i fazy rozrządu. Auto nadal ma wysokie spalanie gazu. Na 40litr. zbiorniku robię ok. 270km. Częściej gaśnie na wolnych obrotach falując i ma słabą moc.
Czy może ktoś coś podpowiedzieć?? Na mechanice niestety się nie znam.
Aby sprawdzić czy gaziarze mówi prawdę zakręć kurek na butli z gazem lub wypal cały gaz i pojeździj na samej benzynie. Jeżeli będzie dobrze to wina instalacji LPG. Jeżeli będzie źle to trzeba będzie szukać przyczyny.
Zrób przynajmniej 100 km.
Aby było szybciej warto przed zabiegiem sprawdzić długie korekty i ponownie po jeździe na benzynie. Jak się zmienią instalacja do regulacji. Należy również podpatrzeć pracę sond.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 30, 2020, 20:44:51 »
Wyłącz gaz np. z przycisku.
Zresetuj mapy wtrysku i jeżdzij na Pb obserwując co się dzieje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 31, 2020, 07:24:52 »
Witam wszystkich.
Piszę w tym wątku,  ponieważ mam też problem z C5 16V 140km. z instalacją lpg. Auto zaczęło palić dużo gazu, na zbiorniku robiłem 370km a teraz 270km. Samochód jechał ale miał słabą moc. Czasami potrafił zgasnąć na światłach i na wolnych obrotach trochę falował. Źle przełanczał się z benzyny na gaz,  dopiero jak jechałem na biegu puszczając całkowicie pedał gazu to wskakiwał na gaz. Zaprowadziłem auto do fachowca, który stwierdził że do wymiany są wtryski do gazu i reduktor. Po wymianie odebrałem samochód i ładnie piękne na gaz się przełącza i miał moc. Ale już następnego dnia znowu się mulił. Częściej potrafi na wolnych obrotach zgasnąć. Zaprowadziłem auto znowu do gazownika, który stwierdził, że dawki ma ustawione idealnie  i że jak coś to nie jest wina instalacji. Mówił że pokazuje mu dwa błędy, grzałka sondy i fazy rozrządu. Auto nadal ma wysokie spalanie gazu. Na 40litr. zbiorniku robię ok. 270km. Częściej gaśnie na wolnych obrotach falując i ma słabą moc.
Czy może ktoś coś podpowiedzieć?? Na mechanice niestety się nie znam.
Nie miałeś niedawno wymienianego rozrządu?

 Błąd ze zmiennych faz jest podejrzany.

 Sonda lambda raczej będzie do wymiany skoro zgłasza błąd grzałki.

 Ustawianie LPG z takimi błędami w sterowniku to słaby pomysł.

Offline Paweł Kozłowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Łosice
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Łosice
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 31, 2020, 08:20:47 »
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Postaram się to posprawdzać i dam znać jakie są efekty. Pozdrawiam