Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR  (Przeczytany 5130 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« dnia: Czerwiec 30, 2018, 20:22:02 »
Witam
Jak w temacie, parę dni temu wracając do domu z Niemiec przy około 130 km/h, szarpło autem i straciło moc. Jako że miałem przy sobie Diagboxa po podłączeniu wyskoczył błąd P0238. Czytałem parę tematów na temat tego błędu większa ilość użytkowników pisze o zapieczonej geometrii turbo. Ja miałem w zapasie drugi czujnik ciśnienia turbo na przepusticy, zamontowałem ale po paru kilometrach to samo - brak mocy. Pytanie do osób które miały owy problem. Czy czyszczenie turbo pomogło czy może coś innego? Dodam że cały dolot sprawdzony bez dziur, jedynie nie sprawdziłem przy samej turbinie (ciężki dostęp).
Log z diagboxa

P0238 : Sygnal cisnienia turbo
Charakterystyka : Zwarcie z plusem albo przerwany obwód albo wartość zbyt duża
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
  • Prędkość obrotowa silnika : 2304 obr/min
  • napięcie akumulatora : 14.15 Wolt(y)
  • temperatura płynu chłodzącego : 76 ° C
  • stan regulacji cisnienia doladowania : regulowana 
  • zmierzone ciśnienie paliwa : 1480 bar
  • Cisnienie dolotowe : 2.49 bar
  • wartość zadana ciśnienia turbo : 2.48 bar
  • zmierzony wydatek powietrza : 1271 mg/wtrysk
Aaa jeszcze po odpięciu przepływki auto normalnie jechało bez żadnego błedu, jedynie spalanie poszło sporo w górę.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2018, 20:36:20 »
Zmienna geometrią odpada, bo wartość zmierzona a żądaną jest identyczna, chociaż jak na auto nie tuningowane to 1,5bara to dużo, ale skoro program tak chce to jest ok. Po podłączeniu przepływami sprawdź jakie daje wartości względem binarnych.

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2018, 20:39:18 »
Egr usuniety programowo w zeszłym roku. Coraz bardziej wydaje mi się że przepływka się kończy
Przepływka na wolnych obrotach: Zmierzony wydatek powietrza- 505-530mg a zalecony - 280-285 mg

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2018, 20:51:35 »
Ta wartość 500z groszem na wolnych obrotach jest ok, bo masz zaślepiony egr, dla tego pokazuje więcej powietrza podczas jazdy  EGR się zamyka i wartość zmierzona powinna się w mairę pokrywać z żądaną.

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2018, 20:55:29 »
No to już brak pomysłów. Chyba że nowy czujnik ciśnienia jest trafiony lub podaje złe informacje. Czujnik miałem Febi i taki zamontowałem

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2018, 21:04:51 »
Wyłączony programowo i zaślepiony. Tyle że było to robione dobry rok temu i nic się nie działo.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2018, 21:18:39 »
Jeśli to nie przepływowa to, błąd sugeruje że może to być coś z czujnikiem położenia zmiennej geometri, mimo że geometrią działa jak należy, to komputer wywala błąd bo nie widzi położenia łopatek.

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2018, 21:23:55 »
Jeśli to nie przepływowa to, błąd sugeruje że może to być coś z czujnikiem położenia zmiennej geometri, mimo że geometrią działa jak należy, to komputer wywala błąd bo nie widzi położenia łopatek.
Mówisz o czujniku kopiowania na gruszce?

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2018, 21:25:27 »
W silniku rhr jak staniesz przodem do silnika to po lewej stronie obok osłony rozrządu zobaczysz taki mały filtrem od zaworu overbost,  który steruje gruszką geometrii turbiny sprawdź czy jest czysty,  zobacz czy gruszka od turbiny pracuje poprawnie,  może gdzieś się wężyki z pompy vacum przetarły, załamały,  to wszystko jest sterowane podciśnieniem. 
Można podmienić przepływomierz,  ale ja bym bo wcześniej przemył benzyną ekstrakcyjną

Czujnik za silnikiem w lewym górnym rogu sprawdzałem, wyciągałem jest wszystko ok. Z tym sprawdzeniem gruszki to jedyny problem że turbo jest w chu..m miejscu zamontowane i chyba ciężko to sprawdzić bez zdemontowania

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2018, 22:05:03 »
Jeśli to nie przepływowa to, błąd sugeruje że może to być coś z czujnikiem położenia zmiennej geometri, mimo że geometrią działa jak należy, to komputer wywala błąd bo nie widzi położenia łopatek.
Mówisz o czujniku kopiowania na gruszce?
Tak
Co do gruszki, to tak jak pisałem błąd jej nie dotyczy  bo wystartowała ciśnienie w momencie błędu książkowo gdyby ciśnienie zmieżone było 2650 mbar a zadane 2500 to trzeba by było szukać powodu w zaworku n75, nieszczelnych przewodach podciśnieni, dziurawej gruszcze i w najgorszym przypadku zastanych łopatkach w turbinie.

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 21, 2018, 22:16:13 »
Wracam ponownie z braku czasu. Dzisiaj zrobiłem kolejny log i nadal mam błąd P0238. Po logu wydaje mi się że przepływka ma inne wartości od zadanej. Poza tym sprawdziłem wszystkie węże od podciśnienia, jest ok. Czujnik od ciśnienia turbo zakupiłem Delphi ale to nic nie daje. Co zauważyłem to na wolnych obrotach jeśli przygazuję do ok 2-2,5 tys to puszcza czarnego bąka. Zastanawiam się na łączeniem rury od filtra powietrza do turbo, przy turbinie jest bodajże jakaś uszczelka, może ona puściła.
W załączniku mój log z dzisiaj


Na DB wyszło mi jeszcze coś takiego
Obecne błędy : 1
 
  • P0238 : Sygnal cisnienia turbo
    Charakterystyka : Zwarcie z plusem albo przerwany obwód albo wartość zbyt duża
    Status : przerywana(y)
    Umiejscowienie : miejscowy
    Zmienne przypisane do usterki
    • Prędkość obrotowa silnika : 2624 obr/min
    • napięcie akumulatora : 13.95 Wolt(y)
    • temperatura płynu chłodzącego : 77 ° C
    • stan regulacji cisnienia doladowania : regulowana 
    • zmierzone ciśnienie paliwa : 1588 bar
    • Cisnienie dolotowe : 2.52 bar
    • wartość zadana ciśnienia turbo : 2.46 bar
    • zmierzony wydatek powietrza : 1294 mg/wtrysk
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2018, 15:49:16 wysłana przez Adrian Lis »

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 06, 2018, 15:49:42 »
 Czy mógłby ktoś przejrzeć loga z DB, wydaje mi się że turbo za mocno pompuje

https://drive.google.com/open?id=1k1K4cJKpmZY0w5OXbsUkzcqXjV_2ZWlr
 

Offline Adam Skorupski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 HDI
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: P0238 C5 X7 2.0 Hdi RHR
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2021, 00:49:59 »
@Adrian - czy mógłbyś napisać co było przyczyną tego błędu. Mam ten sam błąd i szukam rozwiazania. Pozdr.