Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: kupno c5  (Przeczytany 2157 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Kuliński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wloclawek
kupno c5
« dnia: Styczeń 05, 2021, 17:44:01 »
Witam od pół roku nie mogę kupić C5.Może dlatego,że mam wygórowane wymagania.Wersja exclusiv w jasnej skórze 2.0 disel lub benzyna z potwierdzonym serwisem do 150000 km przebiegu rok.2009-2015.Szukam na allegro,olx ,oto moto w komisach,autoscout,mobile i wiele innych stron.Proszę o podpowiedź ,bo już tracę cierpliwośc.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 055
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2021, 18:09:22 »
W takim roczniku takie wymagania to prawie ze świecą szukać... Licząc nawet 5 lat po 30tys km to już 150tys... A za granicą robią dużo więcej kilometrów niż u nas choćby z powodu ceny paliwa które u nich jest śmiesznie tanie jak na ich zarobki... Zejdź na ziemię to coś znajdziesz.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2021, 18:46:07 »
Musisz szukać cierpliwie i na bieżąco śledzić ogłoszenia.Ładne egzemplarze schodzą w moment od wystawienia.
We wrześniu sprzedawałem swoją C5 to na otomoto była tylko ok.40 minut pomimo najwyższej ceny.

Offline Marek Domagała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi 163/automat 2012, Rover 75 CDTi, Pyzio 206
  • Zainteresowania: wszystko
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2021, 19:56:00 »
Jeśli upierasz się z tym przebiegiem to winszuję. 200 kkm na zachodzie to nie to samo co u nas. Nie patrzyłem na to i w grudniu kupiłem 2.0 Hdi 163 kuców, jasne skóry, eclusive z bajerami... teraz go ogarniam, tzn. wymieniam co się tylko da i w drogę. Gdybym miał zbyt duże wymagania to pewnie dalej katowałbym R75 CDTi, ale jeździłem nim już AŻ 13 lat. Jak go kupowałem to nie użyłem nawet miernika lakieru, a faktyczny przebieg sprawdziłem dopiero po roku. Inni jeździli lawetami ze swoimi cackami, a ja przez 13 lat ciorałem nim jak szmatą, raz wymieniłem zwory w rozruszniku, parę sprężyn i raz tłumik, no i utłukłem mu ponad 300 kkm. Nigdy mnie nie zawiódł. Zluzuj wymagania, pochwal autko na powitanie i będzie dla ciebie łaskawe mimo przebiegu.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 745
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2021, 20:19:07 »
Pomijając przebieg bo przy 2.0 HDI to nie ma znaczenia, to jasna i zakładam pełna skóra w 2.0 Dieslu ( w benzynie myślę że nie znajdziesz ) to będzie baaardzo rzadki okaz. Ale zdarzają się nie powiem.
Dobrze że nie wybrałeś wnętrza Crollio

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2021, 21:33:52 »
Oczywiście że przy 2.0 HDi przebieg ma znaczenie.
Przeciez to diesel, przy 250 tys km zaczną się problemy z osprzętem - wtryski i filtry.
Ja w 2 lata zrobiłem 75 tys km, i z 175 tys zrobiło się 250 tys. W mieście wręcz zajechałem filtry  do takiego poziomu że się nie dało autem jeździć.


Jak chcesz niski przebieg to szukaj w Szwajcarii, mały kraj to i przebiegi małe.
Tylko z białym wnętrzem jest niewiele do wyboru i zazwyczaj jest to 2.2 za które będą wysokie opłaty.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2021, 23:28:56 »
Qrczaki a ja robię przymiarki do wystawienia swojego z przebiegiem 265tys.km ;) Pewnie lekko nie będzie...z drugiej strony taka sztuka na zachodzie jakiej autor szuka to pewnie cena x 2 w stosunku do pozostałych.

Offline Łukasz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Posiadany samochód: C5 III (x7) 2012r. 2.0HDi 163KM Tourer Exclusive
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2021, 23:45:03 »
Coś kolega chyba słabo przeglądał oferty bo na otomoto/olx we wrześniu znalazłem swoją C5 2.0 163KM 2012r, salon Polska 2wlaścicieli pełna historia, 121tys km, jasne wnętrze. Cały ori tylko tylny zderzak świeżo malowany bo ktoś najechał na tył gościowi zaraz przed sprzedażą.
Świeżo po wymianie hamulców przód, klocki tył, rozrząd, dwa wahacze górne, płyn Eolys (jakieś 3tys zł na fakturze), od starszego pana spod domu. Aż nie wierzyłem że trafiłem takiego rodzynka w PL, bez większego wkładu własnego, myślałem że tylko ja jestem taki głupi i sprzedaje przygotowane auta :P 
A auto stało podobno od czerwca-lipca tylko chętnych brak bo dziadek wystawił cenę zaporową i nie chciał schodzić - ale nie dziwie się bo wiedział co ma i jakoś nie miał ciśnienia na sprzedaż. Także zależy jaki budżet założył sobie autor tematu i czy nie szuka np polifta w cenie przedlifta ;)
C5 III (x7) Tourer Exclusive 2.0HDi 163KM —> 190KM/430Nm

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2021, 10:58:22 »
Oczywiście że przy 2.0 HDi przebieg ma znaczenie.
Przeciez to diesel, przy 250 tys km zaczną się problemy z osprzętem - wtryski i filtry.
Ja w 2 lata zrobiłem 75 tys km, i z 175 tys zrobiło się 250 tys. W mieście wręcz zajechałem filtry  do takiego poziomu że się nie dało autem jeździć.


Jak chcesz niski przebieg to szukaj w Szwajcarii, mały kraj to i przebiegi małe.
Tylko z białym wnętrzem jest niewiele do wyboru i zazwyczaj jest to 2.2 za które będą wysokie opłaty.
Co ty człowieku piszesz. Ja mam najechane 330 tys swoim 2.0 hdi 163 KM i żadnych problemów z wtryskami czy osprzętem. Wymieniam tylko rzeczy eksploatacyjne. Chyba ze według ciebie rozrząd ,opony czy łączniki stabilizatora to rzeczy które należą do osprzętu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 055
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2021, 11:15:22 »
Tak naprawdę przebieg to duża kwestia zależności... Jak auto było używane czy przebiegi autostradowe czy miasto bo 250tys w mieście a na autostradzie to są dwa różne zużycia silnika, wnętrza, podzespołów... Tak samo kwestie przeglądów, pilnowania oleju itp... może by tak auto które ma 250tys i olej wymieniany co 12tys a może być wymieniany co 30tys... Różnić może być wiele ale nic nie zastąpi rozsądnego obejrzenia...
Przebieg to temat rzeka

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2021, 12:07:35 »
Oczywiście że przy 2.0 HDi przebieg ma znaczenie.
Przeciez to diesel, przy 250 tys km zaczną się problemy z osprzętem - wtryski i filtry.
Ja w 2 lata zrobiłem 75 tys km, i z 175 tys zrobiło się 250 tys. W mieście wręcz zajechałem filtry  do takiego poziomu że się nie dało autem jeździć.


Jak chcesz niski przebieg to szukaj w Szwajcarii, mały kraj to i przebiegi małe.
Tylko z białym wnętrzem jest niewiele do wyboru i zazwyczaj jest to 2.2 za które będą wysokie opłaty.
Co ty człowieku piszesz. Ja mam najechane 330 tys swoim 2.0 hdi 163 KM i żadnych problemów z wtryskami czy osprzętem. Wymieniam tylko rzeczy eksploatacyjne. Chyba ze według ciebie rozrząd ,opony czy łączniki stabilizatora to rzeczy które należą do osprzętu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Przejedź 30 tys km po mieście niedogrzewajac silnika w większości przypadków. Powyżej 200 tys km to jest wyrok śmierci dla diesla.
Gwarantuję ci że twoja kieszeń straci około 3000 zł na naprawę osprzętu.

Ja zrobiłem 70% przebiegu po mieście. EGR wymieniłem przy 190 tys km i nowy się zapchał po 15 tys km na amen, nawet czyszczenie to było rozwiązanie na 2 tygodnie. To samo wtryski, silnik mam cały czas zimny i spalanie nie schodzi  z 8.5l w mieszanym, od 15 tys km jest coraz gorzej.

To nie jest silnik wolnossący któremu jest obojętne czy jeździsz trasy czy miasto. To ma bardzo duże znaczenia w silnikach z systemami recyrkulacji spalin.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 055
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2021, 12:09:53 »
Nie zgodzę się... Ale zależy co masz na myśli pisząc "osprzęt"

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2021, 12:23:40 »
Oczywiście że przy 2.0 HDi przebieg ma znaczenie.
Przeciez to diesel, przy 250 tys km zaczną się problemy z osprzętem - wtryski i filtry.
Ja w 2 lata zrobiłem 75 tys km, i z 175 tys zrobiło się 250 tys. W mieście wręcz zajechałem filtry  do takiego poziomu że się nie dało autem jeździć.


Jak chcesz niski przebieg to szukaj w Szwajcarii, mały kraj to i przebiegi małe.
Tylko z białym wnętrzem jest niewiele do wyboru i zazwyczaj jest to 2.2 za które będą wysokie opłaty.
Co ty człowieku piszesz. Ja mam najechane 330 tys swoim 2.0 hdi 163 KM i żadnych problemów z wtryskami czy osprzętem. Wymieniam tylko rzeczy eksploatacyjne. Chyba ze według ciebie rozrząd ,opony czy łączniki stabilizatora to rzeczy które należą do osprzętu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Przejedź 30 tys km po mieście niedogrzewajac silnika w większości przypadków. Powyżej 200 tys km to jest wyrok śmierci dla diesla.
Gwarantuję ci że twoja kieszeń straci około 3000 zł na naprawę osprzętu.

Ja zrobiłem 70% przebiegu po mieście. EGR wymieniłem przy 190 tys km i nowy się zapchał po 15 tys km na amen, nawet czyszczenie to było rozwiązanie na 2 tygodnie. To samo wtryski, silnik mam cały czas zimny i spalanie nie schodzi  z 8.5l w mieszanym, od 15 tys km jest coraz gorzej.

To nie jest silnik wolnossący któremu jest obojętne czy jeździsz trasy czy miasto. To ma bardzo duże znaczenia w silnikach z systemami recyrkulacji spalin.
Kto kupuje dzisiaj diesla do jazdy po mieście . Sam napisałeś że niedogrzany ,że EGR , może i FAP , ale w takich warunkach to każdego diesla zajeździsz. Dlatego do miasta kupuje się małą benzynkę .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2021, 12:39:28 »
Kupilem diesla jak latałem regularnie do Holandii, po 15 tys km znalazłem pracę w Szwajcarii z dojazdem 8km w jedną stronę i go zajechałem. Teraz będę na sprzedaż składał do kupy cytrynę i kupię coś w benzynie.

Ja tu tylko chciałem zwrócić uwagę że mity o tym że przebiegi powyżej 200 tys km mają w sobie ziarenko prawdy i jak trafi się na diesla z miasta to będzie potem problem. Ja np w tym momencie nie miałbym sumienia sprzedać swojej cytryny komukolwiek kto myśli że przebieg 250kkm to nic złego  :)
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2021, 12:43:20 »
Kupilem diesla jak latałem regularnie do Holandii, po 15 tys km znalazłem pracę w Szwajcarii z dojazdem 8km w jedną stronę i go zajechałem. Teraz będę na sprzedaż składał do kupy cytrynę i kupię coś w benzynie.

Ja tu tylko chciałem zwrócić uwagę że mity o tym że przebiegi powyżej 200 tys km mają w sobie ziarenko prawdy i jak trafi się na diesla z miasta to będzie potem problem. Ja np w tym momencie nie miałbym sumienia sprzedać swojej cytryny komukolwiek kto myśli że przebieg 250kkm to nic złego  :)
I wszystko zamyka się do eksploatacji i warunków użytkowania. Powodzenia w składaniu i kupnie nowego drugiego auta.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2021, 17:54:08 »
Witam.
Mój był sprawdzany w ASO  przebieg obecny 155kkm z kawałkiem. Został ściągnięty z Włoch z przebiegiem jak dobrze pamiętam 112kkm. Mimo tak małego przebiegu padły 3 wtryski no i geometria turbo. Fachowcy od turbo jak zobaczyli geometrię to odrazu stwierdzili że wcześniej było jeżdżone tylko po mieście. To może być prawda, bo zaraz po zakupie zainstalowałem diodę informującą o wypalaniu filtra fap. Na pełen zbiornik ropy wypalał się 4 razy. Obecnie tylko raz się wypala na pełen zbiornik. Teraz auto śmiga głównie w trasie.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 745
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2021, 19:58:02 »
Czyli potwierdza się fakt, że przebieg nie ma znaczenia. Można mieć 120 tyś i zasyfiony EGR i VTG. Oczywiście można to wyczyścić i mieć dalej sprawne auto.
Czyli bardziej trzeba zwracać uwagę na stan auta, eksploatację a nie przebieg.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 055
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: kupno c5
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 06, 2021, 20:35:54 »
Czyli potwierdza się fakt, że przebieg nie ma znaczenia. Można mieć 120 tyś i zasyfiony EGR i VTG. Oczywiście można to wyczyścić i mieć dalej sprawne auto.
Czyli bardziej trzeba zwracać uwagę na stan auta, eksploatację a nie przebieg.
Potwierdzam

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka