Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z obrotami  (Przeczytany 4583 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Problem z obrotami
« dnia: Styczeń 05, 2022, 09:28:43 »
Witam. Problem dotyczy cytrynki z silnikiem 1.8. Czasami obroty falują, w najgorszych przypadkach potrafią się "zawiesić" na 3000, nawet 5000. Co najciekawsze nasila się to przy niskich temperaturach - poniżej -5°.
Czy to wina tylko i wyłącznie silnika krokowego?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Problem z obrotami
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2022, 10:51:42 »
Potrafi przymarzać przez wilgoć zawartą w powietrzu. Często tak działo się w mojej Xantii. Czyszczenie przepustnicy i krokowca pomagało na jakiś czas.
 Podstawowe pytanie. Przepustnica na linkę?

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Problem z obrotami
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2022, 13:07:13 »
Tak. Ja ją rozebrałem, faktycznie miała złogi wody pomieszanej z oparami z odmy. Nawet udało mi się wyciągnąć ślimaka z krokowca, zebrałem stary smar i złożyłem dając olej silikonowy. Poprawiło się, lepiej stabilizuje obroty po puszczeniu gazu.
Generalnie chodzi mi o to, czy silnik krokowy może być już "dojechany", nie pracuje płynnie i problem powróci z kolejnym mrozem. Kupić zawsze zdążę a zamiennik to prawie dwie stówy.


Swoją drogą położenie dolotu i przepustnicy w komorze silnika sprzyja kondensacji - sporo wolnej przestrzeni między nią a chłodnicą i pewnie przy bardzo niskiej temperaturze nie jest  dogrzana. Pomysleć, że nawet w Lanosie przepustnica była wpięta w obwód płynu chłodniczego ;)