C5 1FL 2.0 HDI RHR - nierówna praca do 2tys obortów podczas jazdy.
Auto podczas jazdy (do prędkości obrotowej ok. 2tyś obr/min) nierówno pracuje - odczuwalne jest to tak jakby jechał na jajowatych kołach, tak jakby szarpał, ale jest to tak delikatne wygładzone szarpanie, ze nie czuć dosłownego szarpania. Auto na biegu jałowym pracuje normalnie, podczas jazdy ma normalna moc. Nie kopci.
Było robione: czyszczenie silnika zewnątrz od spodu, bo zaolejona była miska, tył obok turbiny. Żeby to wyczyścić były ściągnięte od spodu plastykowe doloty powietrza itp. Przy okazji:
- wyczyszczona przepustnica,
- sprawdzone elektrozawory od przepustnicy, - sprawdzona przepustnica strzykawką, normalnie wszystko pracuje,
- czujnik temperatury wyczyszczony w przepustnicy,
- przepływka przepsikana breake-cleanerem,
- wymieniony EGR na oryginał Delphi (ze starym miałem obawy, ze się nie domykał pewnie (na nowych stalowych uszczelkach),
Co zauważyłem dziwnego to fakt, że miałem odłączoną wtyczkę elektryczną od elektrozaworu podciśnienia, sterowania ciepła stroną przepustnicy - nie wiem dlaczego, czy przypadkowo któryś z mechaników zapomniał zapiać, czy celowo, bo były jakieś problemy.
Oczywiście zapisałem ją, bo jedno i drugie sprawne.
Nie zrobiłem jeszcze adaptacji EGR, bo baterie miałem na wykończeniu w laptopie - ale czy to mogło by mieć taki wpływ?
Na chwile obecna bez „Check-engine” i błąd P0704 od stycznia sprzęgła - mam manualna skrzynie , nie wiem co to oznacza.
Parametry z Lexii na zdjęciach (na biegu jałowym, po przejechaniu 15km)
Co poradzicie?