Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012  (Przeczytany 7596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2023, 11:39:31 »
Pierwsza sonda jeśli oscyluje odczyt (nie szerokopasmowa) to powinna mieć wskazania zmienne pomiędzy 0,2 a 0,8V
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2023, 11:42:35 »
Jak już mówiłem P0012 to błąd faz rozrządu. Odczep się od zapłonu, raczej obserwuj kąt ustawienia walka rozrządu ssącego. Jak stoi na sztywno 7 stopni to szarpać trzeba ECU lub elementy wykonawcze faz.

 Lambda i korekty będą głupieć jak źle ustawia wałek ssący.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 06, 2023, 13:17:24 »
Według wskazań z obd eml ustawienia kąta wyprzedzania są ciągle zmienne. Czy w takim razie zacząć od sprawdzenia zaworu zmiennych faz, czy od razy dobierać się do rozrządu i sprawdzać jego ustawienie?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 06, 2023, 17:07:57 »
Raczej od jego ustawienia bym zaczynał. Koniecznie na blokady.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 06, 2023, 18:50:25 »
Raczej od jego ustawienia bym zaczynał. Koniecznie na blokady.


Dzięki za podpowiedź to teraz pytanie czy jak będę miał blokady to czy jestem w stanie samodzielnie to zrobić? w senie czy jest to trudne? Coś tam potrafię i o ile będzie jakieś w miarę dobre dojście do tego to czy powinienem sobie poradzić czy to jakiś rocket science?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 06, 2023, 20:28:08 »
Jeśli masz chociaż kanał to tak. Blokada wału wchodzi z tyłu silnika w koło zamachowe. Jedyna droga żeby się tam dostać jest od spodu. Same wałki po zdjęciu osłony są do zablokowania od tak.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 07, 2023, 09:10:01 »
Dzięki za info. Czy jest konieczność ściągnięcia łapy silnika, nadkola i pokryw zaworów? Widziałem różne filmiki i zdjęcia i nie wszędzie było to dobrze opisane. Jeśli okaże się, że rozrząd jest przestawiony to muszę zdjąć pasek, przekręcić wałkami tak żeby spasować na blokadach i wtedy złożyć do kupy wszystko?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 07, 2023, 10:11:29 »
Żeby sprawdzić wystarczy zdjęcie osłony górnej od kół wałków. Jeśli trzeba będzie przestawić... Niestety trzeba odkręcić dolne koło pasowe wału. Tu nie pomyślisz się na wałkach a na wale. Znaczy na wale jest największa szansa na błąd ustawienia. Koło zębate dolne (na wale) jest "pływające". Odkręcając koło pasowe napędu osprzętu uwalniasz też koło napędu rozrządu. Ogólnie to taka kanapka jest.  Śruba koła pasowego wkręcona w wał->koło pasowe osprzętu -> koło zębate rozrządu -> koło napędu pompy oleju. Jedna śruba trzyma to wszystko i wymaga dość dużej siły dokręcenia.

 Ogólnie do przestawienia tego będzie już raczej konieczne zdjęcie dolnej osłony rozrządu i odkręcenie łapy silnika. (Co do łapy nie jestem pewien.) Odkręcenie koła prawego i zdjęcie nadkola powinno ułatwić.

 Czysto teoretycznie da się to ustawić bez blokowania wału, jest to dość trudne. Trzeba ustawić wszystkie tłoki idealnie w równej płaszczyźnie. Można przykładowo wykręcić świece zapłonowe i drutem mierzyć odległość do denka każdego tłoka. Nie mniej jest to dość ryzykowna metoda, można się wtedy właśnie po mylić o 180 stopni... Nie mniej żeby taka pomyłka zaistniała nie wiem co trzeba robić.  :D

 W przeciwieństwie do niemieckich konstrukcji nie ustawia tu się do tłoka w GMP.  ;) Dlatego większość mechaników ma problemy z prawidłowym ustawieniem. Dodatkowo zabawę utrudnia wspomniane dolne koło napędu rozrządu na wale. One tak jak by nie ma klina. Da się nim obrucić o kilka stopni w lewo i prawo po poluzowaniu głównej śruby.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2023, 11:20:20 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 07, 2023, 13:32:48 »
To jeszcze jedno pytanie. Czy jeśli będę chciał ustawić rozrząd zgodnie z blokadami to wiadomo że z góra nie będzie problemu ale czy dół po zdjęciu paska mogę sobie obróć tak żeby spasować do blokady czy tak się nie da? Czy konieczne będzie odkręcenie koła zębatego od wałka żeby to spasować.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 07, 2023, 13:45:24 »
Blokujesz wał na kole zamachowym i dopiero luzujesz śrubę koła pasowego wału od strony rozrządu (jeśli jest tak jak opisał Piotr), wtedy dopiero luzujesz i blokujesz górę. Skręcasz całość na wale i wałkach i dopiero wyjmujesz wszystkie 3 blokady. Zaczął bym od blokady wału i sprawdzenia jak wtedy stoją koła wałków rozrządu. Jeśli są ok to niczego nie rozkręcasz. Tylko trzeba kilka razy obrócić wałem żeby miejsca na blokady się dobrze ustawiły. Stosunek kół wałków do koła wału to 2 obroty wałem na jeden obrót wałków więc obserwuj ustawienie blokad góry i dopiero wtedy szukaj pozycji ustawienia blokady wału.
Jeśli będziesz odkręcał śrubę kół pasowych/koła rozrządu na wale to przyda się pomoc drugiej osoby, która wrzuci bieg i depnie porządnie w heble, bo sama blokada wału na kole zamachowym może być za słaba do odkręcenia/przykręcenia śruby trzymającej koła pasowe.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 07, 2023, 14:40:25 »
 Czyli u tak potrzebuje drugiej osoby do pomocy i porządnego klucza dynamometrycznego. Muszę w takim razie znaleść kogoś w Łodzi kto by znalazł chwilę i mi pomógł to sprawdzić i ustawić żeby nie zrąbać czegoś. Pierwszy raz będę to robić więc trochę się boję samodzielnie grzebać.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 07, 2023, 16:59:27 »
Tak do ścisłości. Koła wałków rozrządu mają kliny. Tylko na wale korbowym jest pływające koło.

 I tak. Na blokady nie można działać żadną siłą. One są tylko do ustalenia pozycji a nie do "dociskania" śrub.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 07, 2023, 17:15:19 »
Do sprawdzenia nie musisz szukać pomocy. Zdejmujesz tylko obudowę rozrządu i blokujesz wał na kole zamachowym.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 07, 2023, 18:05:10 »
Okej w takim razie podsumowując to co mi powiedzieliście.

1. Aby sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu muszę zdjąć obudowę górną i dolną rozrządu.
2. Po zdjęciu obudów przekręcić tak wałem aby była możliwość włożenia blokady wału.
3. Po zablokowaniu wału sprawdzić jak układają się blokady na wałkach rozrządu.
4. Jeśli się blokady nie schodzą wtedy należy dokonać korekty ustawienia.


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 07, 2023, 20:06:00 »
2. Do sprawdzenia wystarczy zdjąć tylko górną część osłony. Przykręcona na kilka śrubek przy których odkręcaniu użyjesz niecenzuralnych słów ale jest to do zrobienia bez demontażu czegokolwiek innego.
3. Ja wolę najpierw ustawić sobie walki rozrządu na blokady. Dopiero celować w koło zamachowe blokadą. Trafiłem też na "wadliwą" blokadę wału która nie chciała wejść w otwór w aluminiowym odlewie silnika. W otwór koła zamachowego wchodziła, (mam koło zamachowe luzem w garażu do tego silnika - miałem jak sprawdzić) Na szczęście mam do dyspozycji tokarkę i delikatnie ją stoczyłem. (nie było to dużo, ale nie chciałem blokady wbijać na siłę)

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 08, 2023, 16:50:32 »
W takim razie najprawdopodobniej w poniedziałek jak będzie pogoda to sprawdzę wałki na górze. Sprawdzę też przy okazji czujnik wałka i zawór zmiennych faz. Pytanie, czy będę miał problem żeby obrócić wałkami aby sprawdzić czy blokady się pokrywają?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 08, 2023, 17:15:26 »
Nie próbuj obracać rozrządu wałkami. Obraca się śrubą na wale i blokuje wał na kole zamachowym. Na wałkah tylko sprawdzasz czy są dobrze ustawione.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 08, 2023, 19:39:20 »
Nie próbuj obracać rozrządu wałkami. Obraca się śrubą na wale i blokuje wał na kole zamachowym. Na wałkah tylko sprawdzasz czy są dobrze ustawione.
Dokładnie. Walki są zbyt delikatne na kręcenie całym silnikiem. Po zdjęciu koła jest jako-taki dostęp do śruby na wale. Można kręcić tylko "do przodu" silnikiem. Nie wolno cofać. Jeśli za dużo przekręcasz wałem to kręć dalej aż do ponownego uzyskania pozycji.

 Warto wyjąć świece zapłonowe żeby było lżej kręcić wałem. Zdecydowanie dużo mniej wtedy potrzeba do tego siły.