Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ubytek płynu chłodzącego  (Przeczytany 932 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline janusz lesner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: bolszewo
  • Posiadany samochód: citroen c5 III
  • Zainteresowania: SPORT
  • Miejscowość: bolszewo
ubytek płynu chłodzącego
« dnia: Sierpień 05, 2024, 10:37:28 »
czy bez kanału zobaczę chłodniczkę egr?ostatnio raz w miesiącu dolewam około 100ml płynu niby w tym silniku-136km 2.0hdi lubią rozszczelniac się chłodniczki....w garażu pod autem żadnej plamy...a jak było by już auto na podnośniku to trzeba zdjąć osłonę silnika żeby zobaczyć tą chłodniczkę?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 347
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 05, 2024, 10:50:57 »
Tego z kanału nie zobaczysz raczej. Dostęp od góry ale wyciek, jeśli jest, to jest do wydechu a nie na zewnątrz. Samo oglądanie chłodniczki nic nie daje w takim wypadku, trzeba ją zdemontować.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline janusz lesner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: bolszewo
  • Posiadany samochód: citroen c5 III
  • Zainteresowania: SPORT
  • Miejscowość: bolszewo
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 05, 2024, 17:34:29 »
demontaż bez kanału możliwy?

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2024, 19:54:59 »
Witam,  sprawdź zaworek odpowietrzający układ ( taki mały jak zaślepka wentyla powietrza ) położony na górze silnika. Był peknięty i wypuszczał płyn na silnik i odparowywał, tak ,że nie było śladu wycieku, tym bardziej, że górna osłona silnika zasłania widok. Dopiero jak pękł całkowicie i odpadł , to od razu większość płynu wywaliło górą. Jest plastikowy ,lepiej załóż metalowy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 241
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2024, 22:15:19 »
Witam,  sprawdź zaworek odpowietrzający układ ( taki mały jak zaślepka wentyla powietrza ) położony na górze silnika. Był peknięty i wypuszczał płyn na silnik i odparowywał, tak ,że nie było śladu wycieku, tym bardziej, że górna osłona silnika zasłania widok. Dopiero jak pękł całkowicie i odpadł , to od razu większość płynu wywaliło górą. Jest plastikowy ,lepiej załóż metalowy.
Nie polecam metalowego. Plastikowy zadziała jak bezpiecznik, łatwiej wymienić sam "kapsel" niż później cały element do którego jest przykręcany.

Offline janusz lesner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: bolszewo
  • Posiadany samochód: citroen c5 III
  • Zainteresowania: SPORT
  • Miejscowość: bolszewo
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 06, 2024, 18:49:02 »
dziękuję za trop...poszukam tego zaworku w tygodniu

Offline janusz lesner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: bolszewo
  • Posiadany samochód: citroen c5 III
  • Zainteresowania: SPORT
  • Miejscowość: bolszewo
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2024, 19:06:32 »
a numer psa ktoś poda bo widze że to koszt niski więc po co kombinować

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 154
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 23, 2024, 10:08:31 »
ja ostatnio wymieniałem chłodniczkę EGR tę plastikową, były pęknięcia po przygodach z pompą cieczy. Na obudowie było pęknięcie i sie sączyło , ale to pewnie od przegrzania jak pompa nie kręciła.
Mechanik to namierzył jak dołożył jakąś dymnicę ( nie wiem czy to tak sie nazywa fachowo). Po wymianie i uszczupleniu portfela o 1400 zeta jak ręką odjął. Tak ogólnie bardzo droga ta część jak na kawałek plastiku.
 
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 347
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 23, 2024, 10:21:20 »
Generalnie w porównaniu do RHR/RHF/RHH silniki AHZ i inne AH... 2.0BHDi są sporo droższe w obsłudze. Alternator używany średnio to koszt ok. 3kpln a statystycznie często jest z nim kłopot. Alternator (roczny, używka) okazyjnie sprowadziłem za 1350pln aż z Portugalii.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2024, 13:52:53 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 154
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: ubytek płynu chłodzącego
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 23, 2024, 11:56:39 »
Generalnie w porównaniu do RHR/RHF/RHH silniki AHZ i inne AH... 2.0BHDi są sporo droższe w obsłudze. Alternator używany średnio to koszt ok. 3kpln. a statystycznie często jest z nim kłopot. Alternator (roczny, używka) okazyjnie sprowadziłem za 1350pln aż z Portugalii.
wiem, wymieniałem moduł termostatu 1470,00 gdzie normalnie to koszt niewiele droższy od opony
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm