Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawieszenie HA I  (Przeczytany 4227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Włodarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i cat.1990
  • Miejscowość: Gdańsk
Zawieszenie HA I
« dnia: Maj 04, 2008, 13:47:08 »
Witam i mam pytanko o moje zawieszenie, tydzien temu kupilem XM-a 2.0i cat z HA I,  i coraz czesciej przy przejazdach po garbach czy poprzecznych dziurach na drodze samochod skacze mi jak pilka a po postoju zaczyna chodzic dobrze i za chwilke znowu skacze. Myslalem ze to wina elektryki bo czasem zapala mi sie kontrolka trybu sport przy otwieraniu dzwi od kierowcy ale wole posluchac doswiadczonych uzytkownikow.
......każdy MKI kosztuje 10 tysięcy...... oby tylko!!!

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2008, 15:51:43 »
Na pewno wina elektryki jako takiej i z pewnością ktoś coś namieszał. W HAI tryb sport utwardza dopóki jest, a włącza go tylko przełącznik na tunelu obok dźwigni zmiany biegów. Nic więcej nie powinno go włączać czy też kontrolki. Sprawdzić włącznik to na początek.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 04, 2008, 16:10:42 »
Cytuj

Dariusz Włodarczyk napisał:
 Myslalem ze to wina elektryki bo czasem zapala mi sie kontrolka trybu sport przy otwieraniu dzwi od kierowcy .

We wczesnych wersjach HA kontrolka zapalała się na chwilę po otwarciu dowolnych drzwi lub bagażnika i jest to objaw jak najbardziej normalny i tu pozytywny - wiadomo że HA żyje , choć nie wiadomo czy całkiem dobrze .
Temat jest szeroki i "męczy" prawie wszystkich posiadaczy citroenów z HA , nie ma złotego środka i trzeba się uzbroić w cierpliwość   dla wyprowadzenia HA "na prostą " .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Dariusz Włodarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i cat.1990
  • Miejscowość: Gdańsk
Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 04, 2008, 16:24:50 »
Sprawdzilem przelacznik od HA i wsio gra tzn. nie przelacza sie sam i kostka jest dobrze podlaczona wiec ten temat odpada. Kilka dni temu dzwonilem do warsztatu i pytalem co i jak to gosc mi stwierdzil ze trzeba sprawdzic gruchy 2 przednie i 2 tylne ( szkoda tylko ze jest ich 6 a nie 4 ) wiec do tego mechanika na pewno nie pojade. Zagladalem tez pod maske i z tego co widze to zasyfiale od LHM-u przewody ale przeciekow niby nie ma no i wskaznik poziomu sie chyba zawiesil bo stoi w tym samym miejscu czy samochod jest podniesiony czy lezy na glebie.
......każdy MKI kosztuje 10 tysięcy...... oby tylko!!!

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2008, 16:37:12 »
Cytuj

Dariusz Włodarczyk napisał:
Sprawdzilem przelacznik od HA i wsio gra tzn. nie przelacza sie sam i kostka jest dobrze podlaczona wiec ten temat odpada. Kilka dni temu dzwonilem do warsztatu i pytalem co i jak to gosc mi stwierdzil ze trzeba sprawdzic gruchy 2 przednie i 2 tylne ( szkoda tylko ze jest ich 6 a nie 4 ) wiec do tego mechanika na pewno nie pojade. Zagladalem tez pod maske i z tego co widze to zasyfiale od LHM-u przewody ale przeciekow niby nie ma no i wskaznik poziomu sie chyba zawiesil bo stoi w tym samym miejscu czy samochod jest podniesiony czy lezy na glebie.

Z opisu wnioskuję, że auto mocno zaniedbane więc dobrze to świadczy o żabojadach gdyż jeszcze jeździ a raczej nie powinno. Bez kompleksowego przeglądu wszystkich sfer połączonego z wymianą LHM a najlepiej płukaniem układu nie ma co sobie głowę zawracać HA. Temat płukania hydro wałkowany i szukać go wyszukiwarką. Potem dopiero pytać o HA. Nie ma rady trochę kasy trzeba wydać.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Dariusz Włodarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i cat.1990
  • Miejscowość: Gdańsk
Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2008, 21:56:58 »
No i opadly mi uszy .... :( . Skoro trzeba to wydam kase , tylko jeszcze jedno, czy powinienem udac sie do warsztatu citroena (gdzie zedra ze mnie ostro kase ), czy  szukac lokalnego machera z trojmiasta, ktory wie o co chodzi ?
......każdy MKI kosztuje 10 tysięcy...... oby tylko!!!

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2008, 22:51:04 »
Cytuj

Dariusz Włodarczyk napisał:
No i opadly mi uszy .... :( . Skoro trzeba to wydam kase , tylko jeszcze jedno, czy powinienem udac sie do warsztatu citroena (gdzie zedra ze mnie ostro kase ), czy  szukac lokalnego machera z trojmiasta, ktory wie o co chodzi ?

Szukać w katalogu firm lub to na górze serwisów nie autoryzowanych. ASO wymieniają tylko wszystko na nowe do tego za stówkę na godzinę lub coś koło tego. Kupując jakikolwiek samochód mający coś więcej niż silnik i skrzynia biegów należy się liczyć z wydatkami, szczególnie gdy cena jest wyjątkowo atrakcyjna. Hydraulika wymaga regularnego serwisowania jak silnik czy skrzynia biegów. Mało kto to robi i potem jest jak jest. Większość jeździ do końca zostawiając serwis następnym właścicielom i w końcu na kogoś popadnie. Niestety serwisowanie hydro wymaga czasami kasy na wymianę tego i owego ale jak się nie urywa czy wisi ludzie jeżdżą. Tani zakup XM-a przeważnie potem kosztuje w serwisowaniu. Napisz rocznik bo MkI czy MkII są różne choć podobne.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Wiesław Miś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Lisowice/Wrocław
  • Posiadany samochód: CX Prestige 25 Automatic1986
  • Zainteresowania: hydropneumatyka kliniczna
  • Miejscowość: Lisowice/Wrocław
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 05, 2008, 10:34:43 »
Jest takie fajne powiedzonko, że każdy MKI kosztuje 10 tys..... Nie, żebym Cię straszył... :evil:
CX Prestige 25 Automatic MK II 1986 + LPG
Mercedes W140 S-klasse 1991 3,2 B+G "na zimę"
XM 2,0 CT 1994 HAII +gaz BRC Turbo Kit Sequent - sprzedany :(
XM 2,0 + gaz 1989 HAI - sprzedany 30.04.2010 :(
był XM 2,5 TD Pallas 1998 - MKII to nieporozumienie :evil:
W klubie od 2004, kiedy kupiłem pierwszego

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 05, 2008, 11:39:50 »
Cytuj

Wiesław Miś napisał:
Jest takie fajne powiedzonko, że każdy MKI kosztuje 10 tys..... Nie, żebym Cię straszył... :evil:

A MkII to chyba z 20 tyś hehe,
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Dariusz Włodarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i cat.1990
  • Miejscowość: Gdańsk
Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2008, 17:48:49 »
Moj rocznik to 1990 i ma przejechane jakies 248 000 km, kupilem faktycznie tanio ale liczylem sie z tym ze trzeba bedzie z nim powalczyc i ze bedzie to kosztowac ( choc akurat o zawieszeniu nie myslalem ). Pomyszkowalem po forum i hlm moge wymienic sam , ale gruch sam juz nie napelnie :( a tu jeszcze rozwalilem korek zakanczajacy bagnet do pomiaru poziomu oleju i mam juz szczatki korka na bagnecie i chyba uszczelka od kolektora puszcza bo glosno chodzi i spaliny czuc .... no coraz weselej slowem, ale nie poddam sie i naprawie wszystko:)!
......każdy MKI kosztuje 10 tysięcy...... oby tylko!!!

  • Gość
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2008, 20:47:03 »
Cytuj

Andrzej Biniak napisał:
Cytuj

Wiesław Miś napisał:
Jest takie fajne powiedzonko, że każdy MKI kosztuje 10 tys..... Nie, żebym Cię straszył... :evil:

A MkII to chyba z 20 tyś hehe,


co do mkI to potwierdzam ;-) aczkolwiek sa od tego wyjatki i bardzo dobrze :-D

co do mkII to prosze mnie nie straszyc :evil: w srode kupuje.....

Offline Dariusz Włodarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i cat.1990
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 10, 2008, 13:51:23 »
No to tak :  hydroactive dziala poprawnie ( az nie wierze ) , dwie przednie gruchy dziurawei poszly do wymiany, srodkowa umiejscowiona na samym dole jest podobno za mala i dwie tylne do napelnienia , a srodkowa tylna zostala na deser bo juz nie bylo czasu i ochoty ( i kasy :) ). Efekt rewelacyjny i wreszcie moge powiedziec cos na temat komfortu jazdy w XMie !
......każdy MKI kosztuje 10 tysięcy...... oby tylko!!!

Offline Wiesław Bożym

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: był XM 2.1 TD '91, XM 2.1 TD '98 Aut. , jest C5 2.0 Pb/LPG Aut. 2004, C4 GP 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 23, 2008, 08:42:06 »
Podłączę się pod ten temat ze swoim problemem z HAI. Gruchy pełne, podnosi się szybciutko, cewka stuka, na postoju mięciutki, ale w trakcie jazdy jest różnie. Do czasu minięcia hydroszoku po nabiciu gruszek było super, a teraz coś mi nie pasuje.Czasem jest malina, a potem znowu twardnieje jakbym włączył tryb sport. Transmisja radiowa pokazuje, że od 80 kmh ustaje dźwięk czyli cewki przestają być zasilane? jakiś czujnik?gdzie?. Proszę o poradę bo polubiłem stan bujania.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 23, 2008, 13:12:50 »
czujnik prędkości we wczesnych rocznikach montowany przy skrzyni biegów (wchodzi w niego linka prędkościomierza).

Offline Wiesław Bożym

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: był XM 2.1 TD '91, XM 2.1 TD '98 Aut. , jest C5 2.0 Pb/LPG Aut. 2004, C4 GP 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 23, 2008, 14:21:37 »
Cytuj

lukasz godula napisał:
czujnik prędkości we wczesnych rocznikach montowany przy skrzyni biegów (wchodzi w niego linka prędkościomierza).

Zanim go namierzę - co z nim da się zrobić aby działał jak trzeba?(wchodzi w grę rozebranie i czyszczenie czy tylko wymiana).

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Zawieszenie HA I
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 23, 2008, 22:37:47 »
jest nitowany ale da sie rozebrać i umyć, a potem skręcić na sruby albo spowrotem znitowac. Z czasem wpadają tam opiłki z linki razem ze smarem i przez to głupieje czujnik halla.