Tak więc niestety nie jestem w stanie jeszcze powiedzieć jak dział, bo Xm przechodzi u mnie generalkę i leci wszystko co jest do wymiany, silnik jeszcze nie jest włożony.
Uszczelki zamawiałem w GG trading, wystarczy powiedzieć , że do wspomagania do Xm-a i będą wiedzieli o co chodzi, a na wszelki wypadek w wątku poświęconym uszczelkom załączyłem skan rozpiski z uszczelkami, wystarczy pokazać i wszystko będzie jasne. Dzień czekania i 180zł. Teraz mogę powiedzieć, że dobrze jest wydać około 40zł dodatkowo i wziąć na wszelki wypadek dodatkowo po pierścieniu teflonowym do każdej uszczelki (uszczelka składa się z gumy i teflonu są to jakby dwie części. Takich uszczelek mamy 3). [color=ff0000]****[/color]stwo bardzo łatwo uszkodzić przy składaniu, ja zmarnowałem 2 komplety tych pierścieni:/. Ogólnie po rozbiórce wszystkiego tak jak pisałem wyżej mogę stwierdzić, że sama wymiana uszczelek nic nie da, zwłaszcza, że z tłoczyskiem styka się teflon, nieco większa rysa i po zabawie jest. Rozbierając Diravi, które wcześniej oddawałem na wymianę uszczelek odkryłem, że jeden z pierścieni teflonowych został przycięty ( nie przecięty) przy składaniu i podejrzewam, że lalo gorzej niż przed wymianą. Chyba tylko na zasadzie placebo wydawało mi się, że działa lepiej.
A teraz chromowanie… zrobiłem to za 700zł. Podejrzewam, że można taniej ale to zależy od tego ile kto ma czasu i jakie znajomości, bo to zależy od dwóch „fachowców” i tego ile który weźmie… temat wygląda następująco:
Przed chromowaniem powierzchnię tłoczyska trzeba zabielić (jak to panowie określali) czyli tokarz musi zdjąć niewielką ilość materiału aby zlikwidować rysy i dopiero tłoczysko trafia do chromowania, po chromowaniu, ponownie trzeba oddać tłoczysko do tokarza aby stoczył je na odpowiedni wymiar. Ja oddałem to do zakładu przy osiedlu Niedźwiadek, a dokładniej ul. Orłów Piastowskich 69 w Warszawie. Jest to zakład zajmujący się obróbką różnej maści i Ci panowie współpracują z chromownią znajdującą się przy Tesco w Piastowie. Wygodne jest to o tyle, że oddajemy to do zakładu zajmującego się obróbką i oni już wszystko załatwiają, odbieramy gotowe. Czekałem około 4 dni.
Co do trwałości chromowania. Nie jest to chrom jak na zderzakach, a chrom techniczny. "Chromowanie techniczne ma wiele zastosowań takich jak utwardzenie powierzchni (70Hrc) i zmniejszenie powierzchni tarcia siedmiokrotnie co wiąże się ze znacznym wydłużeniem żywotności elementu.
Regeneracja wyrobionego elementu (podniesienie wymiaru nawet o 0,5mm warstwy -1mm na średnicy)" Jest to cytat ze strony internetowej. \
W chromowni sprawdzali czy na tłoczysku był chrom, wynik był negatywny tak więc chromowanie powinno de facto wydłużyć żywotność wspomagania.