Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nie odpala!!!  (Przeczytany 5909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Skórniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen xantia 2.0 hdi
  • Miejscowość: Lublin
Nie odpala!!!
« dnia: Lipiec 04, 2009, 10:47:54 »
Witam, posiadam Citroena Xm 2.0 I MK1. Mam problem, samochód zgasł i nie chce odpalić, pompa nie podaje paliwa. Gdzie mam szukać przyczyny? Proszę o pomoc i porady.

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2009, 15:13:34 »
A jaki dokładnie silnik (bo 2.0i to może być RFZ a może być R6A).
Jeśli pompa nie pdaje paliwa to w silniku R6A w pudle gdzie są komputery jest przekażnik od pompy paliwa (w nie wiem ja w RFZ ale prawdopodobnie też jest). Sprawdź czy działa. Sprawdź czy jest zasilanie pompy i czy jest odpowiednie (bywa, że z powodu styków jest za małe pod obciążeniem).
Przeczyść styki.
Może, niestety, padła pompa (tak też się zdarza).

Ps. Jeśli masz HA to w pudle z komputerami jest też przekażnik od HA. Nie pomyl ich :).

Pozdrawiam
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com

Offline Przemek Kędziora

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: Lubartów
  • Miejscowość: Lubartów
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2009, 16:08:22 »
To że pompa nie podaje paliwa to sprawdziłeś?? Miałem kiedyś to samo i winna okazała się znikająca masa. Pompę najłatwiej sprawdzić na krótko. Ja to zrobiłem tak: zdjąłem przewody paliwowe z pompy, podłączyłem dwa przewody do pompy, 2 pojemniki szklane z benzyną (może być nawet większy słoik) i zapodałem zasilanie na pompę. Jeżeli jest ruch paliwa w pojemnikach to znaczy że pompa działa. Inna sprawa czy daje wystarczające ciśnienie na wtryski.

A tak jeszcze zapytam - masz immobiliser? Bo może to on jest winny.
Citroen XM 2.0i 8V 1990r z HA, poza tym golas
ORGA 4844, 254kkm na budziku - zrobiony, reszta to kosmetyka. 12.2013 RIP

Offline Andrzej Skórniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen xantia 2.0 hdi
  • Miejscowość: Lublin
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2009, 19:48:15 »
Przekaźnik jest dobry bo sprawdzałem. Na pompę dochodzi prąd 7V raz jest a raz go nie ma. Styki czyściłem. Nie posiadam immobilisera

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2009, 10:15:59 »
Jak masz tylko 7V to masz do wyboru:
- problem ze złączami (na którejś złączce po drodze od przekaźnika do pompy - a jest ich parę)
- wygnity przewód (i gdzieś Tobie ucieka trochę przez walniętą izolację - jeśli tak może skończyć się gorzej)
- problem z masą (jak pisze Przememk)

Wszystkie trzy problemy są domeną starego XM'a :(
Czyściłeś masy w komorze silnika? A złącze pod zbiornikiem LHMu?

Pozdrawiam
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com

Offline Andrzej Skórniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen xantia 2.0 hdi
  • Miejscowość: Lublin
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2009, 11:28:03 »
Spróbuję sprawdzić te rzeczy. Dam odpowiedź jak wyszło. Pozdrawiam

Offline Przemek Kędziora

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: Lubartów
  • Miejscowość: Lubartów
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2009, 15:54:50 »
W Citroenie XM MKI (Y3) pod maską, po lewej stronie jest gniazdo masowe (patrząc od przodu auta). Są tam dwie wtyczki z żółtymi przewodami. Jeżeli tego przed tobą ktoś nie zrobił, to odepnij wtyczki od gniazda, odkręć gniazdo (klucz 10 o ile pamiętam), obetnij przewody przy samej wtyczce, zaciśnij na przewodach oczka (nie wiem jak to się fachowo nazywa), oczyść dobrze śrubę do której było przykręcone gniazdo, załóż oczka z przewodami na śrubę, zakręć dobrze dwoma nakrętkami, zakonserwuj środkiem do konserwacji połączeń elektrycznych (np. ISOL). W moim wypadku rozwiązało to mnóstwo problemów z odpalaniem auta, a miewałem takie akcje że szok. Samochód startował, a po przejechaniu kilometra (w porywach) stawał i już nie dało się uruchomić silnika. Pomagało dopiero odłączenie akumulatora, wyjęcie zbiornika z LHM i przeczyszczenie dwóch złączek. Na jakiś czas był spokój. Po zrobieniu mas mam święty spokój. Miałem kiedyś porobione zdjęcia jak znajdę to wkleję.
Citroen XM 2.0i 8V 1990r z HA, poza tym golas
ORGA 4844, 254kkm na budziku - zrobiony, reszta to kosmetyka. 12.2013 RIP

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2009, 18:08:51 »
miałem problem z odpaleniem na benzynie:
wymieniałem rolkę napinacza- po tej operacji kręci a nie pali
na gazie da się uprosić
- pompa nie podaje paliwa
przyczyna jak zwykle prozaiczna - WYŁĄCZNIK KAPOTARZOWY.
sprawdź czy u Ciebie nie jest podobnie
Wiszę kumplowi flaszkę, bo to właśnie on wpadł na pomysł, aby go spróbować wdusić :D
reasumując:
każða okazja do flaszki dobra :)
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Andrzej Skórniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen xantia 2.0 hdi
  • Miejscowość: Lublin
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 05, 2009, 19:33:00 »
Możesz przybliżyć co to jest ten wyłącznik. Gdzie się znajduje?

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2009, 20:01:07 »
Witam .
 W 2.0 CT  MK 2 jest pomiędzy obudową ECU a prawą kolumną zawieszenia  .Góra wyłącznika wykonana jest  z gumy w kształcie kwadratu  przechodzącego w koło .
 Wyłącznik  odcina  zasilanie do pompy paliwowej w momencie uderzenia w przeszkodę  lub po zaliczeniu dziury w jezdni .
 Trzeba go nacisnąć do dołu  i kulka w wyłączniku wskoczy na swoje miejsce .
 Pozdrawiam .

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2009, 11:58:44 »
Cytuj

Andrzej Skórniewski napisał:
Możesz przybliżyć co to jest ten wyłącznik. Gdzie się znajduje?

W XM'ie mkI (Y3) nie ma tego wyłącznika.
A problemy może stwarzać bo, jak jest za czuły (uszkodzony) to potrafi się wyłączyć na dużej dziurze w jezdni.

Pozdrawiam
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 06, 2009, 21:16:26 »
słusznie - już kiedyś słyszałem że nie ma tego wyłącznika w MKI
Wybaczcie mi, nadal się uczę własnego samochodu...
bo niby co za frajda wsiąść i wiedzieć że się dotrze do celu bez przygód:)

A wracając do tematu, może da się "wymigać" o co mu chodzi ?
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 06, 2009, 23:27:30 »
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
słusznie - już kiedyś słyszałem że nie ma tego wyłącznika w MKI
Wybaczcie mi, nadal się uczę własnego samochodu...
bo niby co za frajda wsiąść i wiedzieć że się dotrze do celu bez przygód:)

Wszyscy się uczymy i to ciągle:P
Cytuj

A wracając do tematu, może da się "wymigać" o co mu chodzi ?


Jeżeli to jest R6A to nie da się. Jeśli RFZ to się da. Opis np.  tutaj (całkiem świerzy wątek).
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com

Offline Andrzej Skórniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen xantia 2.0 hdi
  • Miejscowość: Lublin
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 16, 2009, 17:21:24 »
Witam ponownie:) Udało mi się odpalić samochodzik. Przyczyną okazała się uszkodzona kostka stacyjki. Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam:)

Offline Paweł Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,1 12V TD, 1991r.
  • Zainteresowania: muzyka, fantasy.
  • Miejscowość: Toruń
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2009, 15:56:02 »
witam
pozwolcie ze sie podlacze do tematu,
XM rocznik 91, MK1 2,1TD manual
przeczytalem na jednym z watkow, ze luzne kolko napedzajace pasek poluzowalo sie i zeszlo z klina, poniewaz jednoczesnie zawiodlo mnie chlodzenie, lhm i ladowanie akumulatora wnioskuje ze wszystko "za wolno sie kreci":) stalo mi sie to na trasie i nie zauwazylem ze mi sie auto gotuje, stanal i koniec. sciagnalem na lawecie do domku i teraz po czyszczeniu i innych rzeczach nie odpala.
udalo mi sie ustalic jak do tej pory, że nie mam zasilania pompy paliwa, podlaczyl bym ja na krotko zeby sprawdzic czy przepchnie rope do silnika, ale poniewaz jest tam rowniez czujnik ilosci paliwa nie wiem, ktore 2 z 3 przewodow zasilaja pompe, przekaznik w skrzynce z komputerami przepuszcza zasilanie, moze byc jeszcze kwestia zabezpieczenia, ale jestem na tyle gupi ze udalo mi sie znalesc tylko bezpieczniki w kabinie, ktore sprawdzilem i sa ok. gdzie jest zabezpieczenie pompy? ktore piny na kostce na pompie sluza do jej zasilenia??
bylbym wdzieczny za pomoc.
pozdrawiam

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 10, 2009, 16:18:33 »
Cytuj

Paweł Nowak napisał:
witam
pozwolcie ze sie podlacze do tematu,
XM rocznik 91, MK1 2,1TD manual

udalo mi sie ustalic jak do tej pory, że nie mam zasilania pompy paliwa, podlaczyl bym ja na krotko zeby sprawdzic czy przepchnie rope do silnika, ale poniewaz jest tam rowniez czujnik ilosci paliwa nie wiem, ktore 2 z 3 przewodow zasilaja pompe, przekaznik w skrzynce z komputerami przepuszcza zasilanie, moze byc jeszcze kwestia zabezpieczenia, ale jestem na tyle gupi ze udalo mi sie znalesc tylko bezpieczniki w kabinie, ktore sprawdzilem i sa ok. gdzie jest zabezpieczenie pompy? ktore piny na kostce na pompie sluza do jej zasilenia??
bylbym wdzieczny za pomoc.
pozdrawiam


XM 2.1TD nie posiada pompy paliwa w zbiorniku . Jedyna pompa to pompa wtryskowa .
Po takich przygodach warto sprawdzić czy nie przestawił się rozrząd - pierwszy objaw to kłopot z odpaleniem .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Paweł Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,1 12V TD, 1991r.
  • Zainteresowania: muzyka, fantasy.
  • Miejscowość: Toruń
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 10, 2009, 18:20:06 »
a to w takim razie co to za urzadzenie w zbiorniku paliwa i jak paliwo ze zbiornika z tylu dostaje sie do silnika z przodu??.
moge zrobic zdjecia jesli to cos komu pomoze w identyfikacji, ale moge rowniez opisac, jest zamocowane w okraglej dziurze w gorze zbiornika, dziura ma okolo 13-15 cm srednicy, doprowadzone sa 3 przewody do tego na jednej kostce i dochodza do tego dwa przewody paliwowe doplyw i powrot. dalbym glowe ze to pompa gdzie 2 przewody to zasilanie i masa a trzeci to sygnal z poziomomierza. moze sie myle w koncu informatyk jestem :)
a na powaznie to co to jest??

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2009, 21:01:11 »
Cytuj

Paweł Nowak napisał:
a to w takim razie co to za urzadzenie w zbiorniku paliwa i jak paliwo ze zbiornika z tylu dostaje sie do silnika z przodu??.
moge zrobic zdjecia jesli to cos komu pomoze w identyfikacji, ale moge rowniez opisac, jest zamocowane w okraglej dziurze w gorze zbiornika, dziura ma okolo 13-15 cm srednicy, doprowadzone sa 3 przewody do tego na jednej kostce i dochodza do tego dwa przewody paliwowe doplyw i powrot. dalbym glowe ze to pompa gdzie 2 przewody to zasilanie i masa a trzeci to sygnal z poziomomierza. moze sie myle w koncu informatyk jestem :)
a na powaznie to co to jest??

Pompa wtryskowa sama zasysa paliwo ze zbiornika .
Załączam dwie fotki smoka z zewnątrz - benzynowy V6 i diesel .
Widać wyraźnie ile styków ma złącze w benzynie i w dieslu .
Styki nr. 1 i 2 wykorzystuje czujnik poziomu paliwa .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 10, 2009, 21:03:20 »
To proste:
- poziom paliwa
- rezerwa (kontrolka rezerwy to osobny obwód)
- masa lub zasilanie
Jak jest pompa paliwowa to jest więcej kabli :)
A co do nie odpalania.
Pomijając rozrząd o którym pisał Irek, to czy nie masz czasami zapowietrzonej pompy?

Pozdrawiam
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com

Offline Paweł Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,1 12V TD, 1991r.
  • Zainteresowania: muzyka, fantasy.
  • Miejscowość: Toruń
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 10, 2009, 21:26:41 »
dzieki za wyjasnienia w kwestii pompy:)
co do przestawienia rozrzadu czy jest jakis "domowy" sposob sprawdzenia czy sie przestawil?? targanie do mechanika zeby stwierdzil "eee, n ie dziala" jest nieoplacalne ze wzgledu na lawete :)

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 10, 2009, 21:30:46 »
Cytuj

Michał Sieńkowski-Siekiera napisał:
To proste:
- poziom paliwa
- rezerwa (kontrolka rezerwy to osobny obwód)
Pozdrawiam

Akurat w tym przypadku rezerwa nie ma oddzielnego obwodu .
Żarówkę sygnalizacji rezerwy zapala "kawałek elektroniki" w obudowie "zegarów" na podstawie wartości rezystancji czujnika w zbiorniku(wzrost powyżej pewnej wartości , także przerwanie obwodu) .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Małgorzata Marcinowska

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: citroen xm 2.1 D 1991
  • Miejscowość: Głogów
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 25, 2009, 20:07:02 »
Witam!!!
Mam problem z kontrolką świec żarowych  w xm 2.1 D raz się zapala  a raz nie. Proszę o pomoc bo nie wiem co się dzieje.

Offline Małgorzata Marcinowska

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: citroen xm 2.1 D 1991
  • Miejscowość: Głogów
Re: Nie odpala!!!
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 30, 2009, 21:47:57 »
Witam!!!!
Problem z kontrolką rozwiązany.
Dziękuję za pomoc.......