Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Jak rozpoznać gruchy?  (Przeczytany 4683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zieleński Mateusz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Gorzów Wlkp
  • Posiadany samochód: XM 1992 Turbo D12 HA1 manual 339Tkm
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp
Jak rozpoznać gruchy?
« dnia: Marzec 25, 2008, 10:54:08 »
Witam szanownych kolegow.Czy istnieje jakas mozliwosc rozpoznania gruszek?czy to sa do modelu z HA czy bez?Kolega ma kilka sztuk i nie wiem czy mi przypasuja.Posiadam model z HA1.Moze jakies numery sa na nich czy cos??Pozdrowienia

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 25, 2008, 11:58:32 »
Jeśli nie widać na sferze symbolu, to jedynie po wielkości otworka w dławiku. Te bez HA z reguły mają większy
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

  • Gość
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 25, 2008, 12:14:23 »
kazda sfera ma swoj numer i na stronach klubu badz oto.to jest tabela ze spisem sfer - ktora do czego ;)

Offline Paweł Wierny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Opole Lubelskie
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 12V MKI '90
  • Miejscowość: Opole Lubelskie
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2008, 13:54:58 »
Nie ufalbym calkowicie w symbol na sferze. Przed zamowieniem/zakupem, proponuje jeszcze skorygowac to dokladnie z katalogiem, gdyz moze sie okazac, ze byly wlasciciel samochodu mial duza wyobraznie lub mial 'super pomysl' np. na usprawinienie swojego pojazdu i zalozyl nie taka sfere jaka powinna byc. Sam mialem taka sytuacje. Po sprawdzeniu numeru w katalogu okazalo sie, ze srodkowa przednia sfera w moim xm byla od xanti.

Pozdrawiam
Błąd leży w pośpiechu

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2008, 15:33:39 »
Cytuj

Nie ufalbym calkowicie w symbol na sferze. Przed zamowieniem/zakupem, proponuje jeszcze skorygowac to dokladnie z katalogiem


A ja nie ufałbym za bardzo katalogowi ;-)
Zdarza się że jakiś magik rozwierci dławiki w sferze i katalog nada się do d.. Najpewniejszym sposobem jest pomiar średnicy otworu w dławiku
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Pawel Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Kromnow 14
  • Posiadany samochód: obecnie citroen BX TZD TURBO BREAK byly citroen bx 1,9RD oraz XM BREAK MKI HAI citroen bx 1,9TGD
  • Miejscowość: Kromnow 14
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2008, 14:45:44 »
U mnie w moim niedwno nabytym Xmie jest za  twardo jak dla mnie z tylu wczesniej mialem Bxa i bylo mieciutko az milo. Dlatego mam pytanko czy moge tylne gruchy podmienic na jakies inne np.od Bxa lub Cxa aby bylo miekko. Dodam ze cisnienie w gruchach jest ok i mam z tylu zalozone gruchy 40stki. Jezeli to mozna zrobic to jakie powinienienem gruchy zalozyc o wiekszym cisnieniu czy o mniejszym? A jezeli tak to o ile wiekszym lub mniejszym ?

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2008, 15:48:09 »
jest tak jak masz małe cisnienie i kule do nabicia to autko robi sie twarde. ostatnio mi mechanik nabijal i teraz jest owiele miekciejszy moj XM.
czyli im wiekrze cisnienie tym miekciejszy
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Pawel Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Kromnow 14
  • Posiadany samochód: obecnie citroen BX TZD TURBO BREAK byly citroen bx 1,9RD oraz XM BREAK MKI HAI citroen bx 1,9TGD
  • Miejscowość: Kromnow 14
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2008, 16:39:44 »
Na na pewno masz racje ze im wicej cisnienia tym lepiej, ale w taki m razie czy moge sobie zalozyc gruszki z CXa. Rozumiem ze im otwor dlawika jest wiekszy tym auto bedzie bardziej miekkie czy tak? A czy wszystkie gruszki maja taka sam rodzaj gwintu, czyli od innego auta beda mi pasowac?

  • Gość
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2008, 22:47:01 »
Cytuj

Pawel Wdowiak napisał:
Na na pewno masz racje ze im wicej cisnienia tym lepiej, ale w taki m razie czy moge sobie zalozyc gruszki z CXa. Rozumiem ze im otwor dlawika jest wiekszy tym auto bedzie bardziej miekkie czy tak? A czy wszystkie gruszki maja taka sam rodzaj gwintu, czyli od innego auta beda mi pasowac?


Nie przesadź tylko ze zbyt dużymi otworami w dławiku bo będzie Ci sie kładł na zakrętach, a to juz może być niebezpieczne. Chyba , ze zakładasz zawsze wolną jazdę.

Offline Pawel Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Kromnow 14
  • Posiadany samochód: obecnie citroen BX TZD TURBO BREAK byly citroen bx 1,9RD oraz XM BREAK MKI HAI citroen bx 1,9TGD
  • Miejscowość: Kromnow 14
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 13, 2008, 12:25:29 »
Czyli jak sadzicie jaka jest optymalna srednica dlawika, jaka moge zalozyc? Do tylu srednica dlawika 1,25 czy moze 1,1 a do przodu 1,65 czy moze 1,8. Jaki otwor wybrac moze juz tos tak robil i powie mi z wlasnego doswiadczenia jakie najlepiej zalozyc by sobie plywac po naszych nierownosciach??????????

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 20, 2008, 00:43:10 »
Cytuj

Pawel Wdowiak napisał:
Czyli jak sadzicie jaka jest optymalna srednica dlawika, jaka moge zalozyc? Do tylu srednica dlawika 1,25 czy moze 1,1 a do przodu 1,65 czy moze 1,8. Jaki otwor wybrac moze juz tos tak robil i powie mi z wlasnego doswiadczenia jakie najlepiej zalozyc by sobie plywac po naszych nierownosciach??????????

wysłałem Ci parę tabeli na maila, powinno to Ci trochę pomóc w sprawie otworków w dławikach.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Pawel Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Kromnow 14
  • Posiadany samochód: obecnie citroen BX TZD TURBO BREAK byly citroen bx 1,9RD oraz XM BREAK MKI HAI citroen bx 1,9TGD
  • Miejscowość: Kromnow 14
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2008, 16:04:17 »
No dzieki wielkiz za te ryzunki ale ja juz je dawno mam i wiem jakie powinny byc w moim aucie. Ale chodzi mi oto ze ja mam zamontowane orginalne sfery ale auto jest dla mnie zatwrade i zastanawiam sie nad zmiana sfer na te z wiekszymi dlawikami. Chcialem sie tylko dowiedziec jakie narozsadniej wybrac moze ktos zkladal inne do Xma i moze mi pomoc.To jest moj caly problem.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2008, 17:37:40 »
Jesli jest zbyt twarde to pewnie zdechł ci HA. Jesli wogóle wypniesz HA to najlepszym rozwiazaniem sa sfery do takiej samej wersji silnikowej i nadwoziowej, z tego samego rocznika ale bez ha, a jezeli HA jest sprawny a chcesz ieć coś w rodzaju sfer comfort to rozwiercenie dławików o max 0.1mm w stosunku do orginału powinno cię zadowolić.

  • Gość
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 20, 2008, 20:21:35 »
Tylko 0,1 wystarczy? Myślałem o 1,0mm aby sobie pływać. Przecież HA przy gwałtownym hamowaniu i kręceniu kierownicą na zakrętach i tak odcina te sfery co wydaje się, że i tak będzie nadal XM bezpieczny. Najlepiej zrobić jakiś eksperyment w tym kierunku i zobaczyć co się będzie działo.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 21, 2008, 07:31:22 »
Mylisz się- Ha odcina tylko sfery centralne, które mają dławienie 1,1-1,2mm na koło. Sfery na siłownikach mają dławiki od 0.5 do 0.7mm w zalezności od modelu i rocznnika. Rozwiercenie o 0,2 powoduje że HA przestaje wygaszać bujanie jak nalezy i samochód robi się niebezpiecznie rozkołysany. Sprawdzałem to osobiście. MAm jednak wrażenie że masz jakiś problem z HA bo xm ze sprawnym HA elegancko płynie po naszych drogach.

  • Gość
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 22, 2008, 05:13:04 »
No właśnie nie chcę ruszać sfer na siłownikach, tylko centralne. Chyba mnie źle zrozumiałeś? Wtedy autko będzie i bezpieczne jak auto z zawieszeniem sportowym i wygodne jak CX.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 22, 2008, 14:08:28 »
dodaj powierzcnię przekroju  dławików sfery centralnej i sfer siłowników i porównaj z powierzchnią przekroju dławika dla xm-a bez HA.
NA upartego możesz wogóle wyjąc dławiki z regulatora sztywności ale ciagle mam wrazenie że twój problem lezy gdzie indziej bo xm ze sprawnym HA i dobrymi gruszkami jest naprawdę miekki.

  • Gość
Re: Jak rozpoznać gruchy?
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 24, 2008, 23:19:40 »
U mnie wszystko hula. Jak wyłączy się HA to twardnieje a jak otworzę drzwi to jest miękki. Chyba ok, nie? Ale chciałbym jeszcze bardziej miękki.