Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16v gaśnie  (Przeczytany 9415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 20, 2008, 17:31:28 »
Cytuj

Sławomir Dobosiewicz napisał:
Szczęściarz. Dzięki za link. Pędem nabędę. Mam nadzieje że z wymianą kompa skończą sie moje problemy.

Daj znać jak zmienisz kompa czy pomogło. Bo jama drugi komp ale u mnie na obydwóch zachowuje sie tak samo
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline radek lisowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Nowy Targ
  • Zainteresowania: artur
  • Miejscowość: Nowy Targ
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 20, 2008, 21:59:03 »
Daj znac Marcinowi Ilcewicz zeby Ci najpierw sprawdzil tego kompa z aukcji bo widze ze jest z Bochni ten gosc co go sprzedaje.. Ja kiedys kupilem do swojego na necie za 200zl(!!!) i nawet nie zapalilem na nim auta przez zakodowany immobiliser..

Offline Sławomir Dobosiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Skąd: Różan
  • Posiadany samochód: był citroen zx 2.0 16v 94r. jest furio 93r.>2.0i , renault megane
  • Zainteresowania: moja cytryna, stare zegarki
  • Miejscowość: Różan
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 23, 2008, 12:59:31 »
Dzisiaj dotarł komp do 16, szybka wymiana i co? I nic, to samo! Kurs do tego co sprawdzał  ECU, mięso śmiga w powietrzu, zwrot kasy. Przy podmiance zaciekawiłem się wiązką do kompa. Po zdarciu izolacji odkryłem ciekawą zagadkę. Cztery przewody zlutowane razem, i to napewno nie robota fabryki. Dzisiaj tego nie ruszam bo potrzebuję fury, ale w poniedziałek jestem u następnego "fachowca". Będę go pilnował nawet cały dzień. Wreszcie któregoś z tych fachowców zamorduję.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 23, 2008, 13:21:49 »
Cytuj

Sławomir Dobosiewicz napisał:
Dzisiaj dotarł komp do 16, szybka wymiana i co? I nic, to samo! Kurs do tego co sprawdzał  ECU, mięso śmiga w powietrzu, zwrot kasy. Przy podmiance zaciekawiłem się wiązką do kompa. Po zdarciu izolacji odkryłem ciekawą zagadkę. Cztery przewody zlutowane razem, i to napewno nie robota fabryki. Dzisiaj tego nie ruszam bo potrzebuję fury, ale w poniedziałek jestem u następnego "fachowca". Będę go pilnował nawet cały dzień. Wreszcie któregoś z tych fachowców zamorduję.

Tak myślałem, że to ni4 będzie wina kompa.... Co do tych 4 kabli zlutowanych razem, to prawdopodobnie lutowane fabrycznie (szare?). Są to przewody do sterownania wtryskiwaczami. W zx-e 16v jest tak zwana full grupa i wszystkie wtryskiwacze są wysterowane w jednym momencie stąd 4 przewody zlutowane są w kupę.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Sławomir Dobosiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Skąd: Różan
  • Posiadany samochód: był citroen zx 2.0 16v 94r. jest furio 93r.>2.0i , renault megane
  • Zainteresowania: moja cytryna, stare zegarki
  • Miejscowość: Różan
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 23, 2008, 14:04:30 »
Każdy inny (zielony,szary,czarny,żółty).

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 03, 2008, 15:20:25 »
Witam.
Sławku, masz jakieś nowe "wieści" ?
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Sławomir Dobosiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Skąd: Różan
  • Posiadany samochód: był citroen zx 2.0 16v 94r. jest furio 93r.>2.0i , renault megane
  • Zainteresowania: moja cytryna, stare zegarki
  • Miejscowość: Różan
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 03, 2008, 17:27:22 »
Sie porobiło , 3tkm po wymianie rozrządu rozpadła się rolka napinacza. Od tygodnia autko w warsztacie, czekam na odpowiedż producenta rolki.

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 03, 2008, 18:21:09 »
Cytuj

Sławomir Dobosiewicz napisał:
Sie porobiło , 3tkm po wymianie rozrządu rozpadła się rolka napinacza. Od tygodnia autko w warsztacie, czekam na odpowiedż producenta rolki.


Ooo to nie zazdroszcze. :( Życze powodzenia.
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 16, 2008, 12:59:48 »
Znalazłem w końcu przyczynę utrudnionego rozruchu po postopju dłuższym niż 30 min. Okazało się, że nieszczelne są wtryskiwacze benzyny i po wyłączeniu silnika przepuszczają benzynę do kolektora (ciśnienie w układzie około 3 bar) i w wyniku tego zalewa silnik i trzeba pokręcić parę sekubd i dać gazu i dopiero jak silnik dostaje trochę powietrza to zapala. Jeśli zaraz po zgaszeniu silnika spuszczę ciśnienie z szyny paliwowej auto zapala od razu bez zbędnego kręcenia niezależnie od czasu postoju. Prioblem w tym, że jeden wtryskiwacz kosztuje 580 zł i wymiana ich to prawie jak samobujstwo. Na razie zastosowałem rozwiązanie zastępcze (pewnie tak zostanie) tzn zamontowałem elektrozawór na przewodzie zasilającym paliwem i w momencie wyłączenia zapłonu zawór zamyka dopływ paliwa (odcina szynę paliwową od całego układu w którym panuje ciśnienie) i dzięki temu auto odpala dobrze  :-)
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 02, 2008, 14:40:56 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
Znalazłem w końcu przyczynę utrudnionego rozruchu po postopju dłuższym niż 30 min. Okazało się, że nieszczelne są wtryskiwacze benzyny i po wyłączeniu silnika przepuszczają benzynę do kolektora (ciśnienie w układzie około 3 bar) i w wyniku tego zalewa silnik i trzeba pokręcić parę sekubd i dać gazu i dopiero jak silnik dostaje trochę powietrza to zapala. Jeśli zaraz po zgaszeniu silnika spuszczę ciśnienie z szyny paliwowej auto zapala od razu bez zbędnego kręcenia niezależnie od czasu postoju. Prioblem w tym, że jeden wtryskiwacz kosztuje 580 zł i wymiana ich to prawie jak samobujstwo. Na razie zastosowałem rozwiązanie zastępcze (pewnie tak zostanie) tzn zamontowałem elektrozawór na przewodzie zasilającym paliwem i w momencie wyłączenia zapłonu zawór zamyka dopływ paliwa (odcina szynę paliwową od całego układu w którym panuje ciśnienie) i dzięki temu auto odpala dobrze  :-)


Może zapodasz jakies zdjecie przeróbki tzn. elektrozaworu i reszty :)
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: 2.0 16v gaśnie
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 12, 2008, 18:48:35 »
Niżej zamieszczam fotki z przeróbki. Auto teraz odpala dobrze nie trzeba kręcić długo, jedynie jak postoi tak około 2 godz. to chwilę dłużej trzeba kręcić, ale to i tak super w porównaniu z tym co było. Pali na dotyk
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6