Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wymiana rozrządu 2,0HDI  (Przeczytany 8174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Dobras

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: Chełm
wymiana rozrządu 2,0HDI
« dnia: Sierpień 09, 2008, 19:56:21 »
Witam.
Niedawno stałem się posiadaczem pikusia 2.0 hdi, mam zamiar wymienić rozrzad i takie tam.
Interesuje mnie czy przy wymianie trzeba blokować koła (wał, wałek, pompa) czy ustawia się to na znaki.
Pozdrawiam wszystkich.  :-)

Offline Marek Ardyła

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C8 od rudego
  • Miejscowość: Kraków
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 09, 2008, 21:22:44 »
Trzeba blokować
Pasek 1 987 949 435 za 60
Napinacz EVR55921 za 70
Rolka EVR55922 za 58
Byliśmy nad skrajem przepaści!
Od tej pory zrobiliśmy duży krok na przód

Offline Artur Dobras

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: Chełm
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 09, 2008, 21:27:21 »
Ok.
Gdzie wkręca się blokady i gdzie można takowe dostać (rysunek) mam dojćsie do tokarki itp.

Offline Wojciech Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Braniewo
  • Posiadany samochód: była Xsara Picasso 2.0HDI, teraz chwilowo Corsa C 1.2 z podlenkiem LPG +Volvo XC90 2.4D5
  • Miejscowość: Braniewo
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 10, 2008, 14:55:51 »
blokuje się koło wałka rozrządu i wał korbowy. blokadę wałka masz w samym kole (jest wycięcie i w nie wkładasz trzpień coś około fi 8) a wał korbowy blokuje się też za pomocą kołka otwór masz na wysokości rozrusznika ( za nim).

Offline Artur Dobras

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: Chełm
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2008, 19:49:24 »
A pompa wtryskowa ?

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2008, 19:53:40 »
Cytuj

Artur Dobras napisał:
A pompa wtryskowa ?


Silniki HDI nie mają pomp wtryskowych :] - to o czym myślisz, to jest pompa wysokiego ciśnienia.
colins

Offline Artur Dobras

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: Chełm
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2008, 21:25:10 »
Ok
Czyli blokujemy tylko wał i wałek i po zabiegu.

Offline Krzysztof Warczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 11, 2008, 17:46:28 »
Witam

Ja bym jeszcze wymienił pompę wody i koło zębate na wale.

pompa SKF (najlepsza) około 160 PLN
koło zębate 70 pln w servisie

Pompe wody zawsze się wymienia razem z paskiem rozrządu

pzdr
________________________________
CITROEN XSARA PICASSO 2.0HDi
FIAT CC 700 (żony)
SUZUKI GSX-R 1000 K6

Offline Rafał Jurkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: Dębica
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDi 2003, Alfa Romeo 147 1.9JTD 2002
  • Miejscowość: Dębica
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 11, 2008, 21:40:18 »
Podepnę się do tematu bo u mnie blisko 120kkm na liczniku.
Znalazłem na allegro taki zestaw:
klik

Znajomy montował taki (tych marek) zestaw kupiony właśnie u tego sprzedawcy do bmw i do volwo i mówi że super.

Co wy na ten temat i czy 220 za robociznę to dużo czy do przyjęcia.

Pozdrawiam

Offline Krzysztof Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2002 r.
  • Miejscowość: Lubin
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2008, 13:02:08 »
ja również chcę wymienić rozrząd w HDI - ale mój samochód jest pierwszym tak nowoczesnym jaki posiadam
jakie są normy do wymiany?
po ilu kilometrach, czy można zaobserwować jakieś wizualne oznaki zużycia?
na liczniku mam 125 tyś.

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 19, 2008, 15:10:25 »
Proponują wymianę paska po ok 90kkm. Jeśli nic się nie stało z paskiem do tej pory to raczej nie jesteś w stanie określić w jakim jest stanie.
Osobiście sugeruję wymianę paska, rolek i pompy wody - dla świętego spokoju. Takie trochę chuchanie na zimne ale jak się rozszczelni pompa znowu trzeba rozbierać cały rozrząd.

Części Ruville -wg mnie najlepszy stosunek jakości do ceny. Na oko wykonane solidnie. Zestaw ruville z paskiem Conti i pompą wody Hepu zamontowałem w ZX 1,9TD i po ok 15kkm nic się nie dzieje.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Krzysztof Warczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2008, 07:09:40 »
Witam


Jeżeli chodzi o mnie to polecam produkty firmy SKF
Są może troszkę droższe ale zawsze jest pewność że będzie OK

Miałem przypadki z pompami Harts oraz Ruvilla, że po 10tyś pompa się zacierała.


pzdr
________________________________
CITROEN XSARA PICASSO 2.0HDi
FIAT CC 700 (żony)
SUZUKI GSX-R 1000 K6

Offline Mariusz Krajewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI 2001r. 232tys km-full opcja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 20, 2008, 21:44:40 »
Cytuj

Rafał Jurkiewicz napisał:
Podepnę się do tematu bo u mnie blisko 120kkm na liczniku.
Znalazłem na allegro taki zestaw:
klik

Znajomy montował taki (tych marek) zestaw kupiony właśnie u tego sprzedawcy do bmw i do volwo i mówi że super.

Co wy na ten temat i czy 220 za robociznę to dużo czy do przyjęcia.

Pozdrawiam


220zł to calkiem normalnie. Pod Warszawa też tyle "krzyczą" za samą wymiane. Ale pamiętaj że gwarancji zero...
Pracuje w SOLIDnej firmie: - sprawy niemozliwe załatwiamy od zaraz, a cuda..w 2 dni" Zapraszamy do współpracy ;)

Offline Rafał Jurkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: Dębica
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDi 2003, Alfa Romeo 147 1.9JTD 2002
  • Miejscowość: Dębica
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 20, 2008, 22:46:00 »
A u nas na szczęście 220 to z fakturką i roczną gwarancją. A znalazłem nawet za 150 (ale to już bez kwitów) i gość mnie lekko załamał stwierdzeniem panie co pan przywieziesz to zamontuje.

Więc wybiorę chyba opcję z fakturką i gwarancją.

Swoją drogą dzwoniłem też do Citroena w Rzeszowie i uprzejmy Pan powiedział, że 567 sam pasek + rolki, a robocizna to jedyne 3,7 godz. razy 180zł/rob.godz. = 666 zł. Razem 1233zł.

Pozdrawiam

Offline Arkadiusz Mizerski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic II 2,0i automat 2007
  • Zainteresowania: kolej, fotografia, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
[OT] Robocizna - niech ich szlag......
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 21, 2008, 08:44:54 »
Dokładnie - stawki za robociznę w ASO są od za....ba....nia. Już sobie wyobraziłęm ile kosztowała by wymiana oporników wentylatora chłodnicy wymagająca zdjęcia zderzaka. Oporniki 2 x 35 zł + robocizna 2 godz x 180 zł = 430 zł. A ja sobie sam wymieniłem na parkingu pod blokiem..... :)
Pozdrawiam
ArekMiz
http://arekmiz.friko.pl/Auto.htm
do 04.2007 Daewoo Matiz Style (2000)
06.2007-03.2013 Citroen Xsara Picasso 1,8i (2002) + PG STAG-300
od 03.2013 Renault Scenic II 2,0i automat

Offline Krzysztof Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2002 r.
  • Miejscowość: Lubin
Re: wymiana rozrządu 2,0HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 14, 2008, 07:59:14 »
I po wymianie

pasek rozrządu Geitz + dwie rolki napinacza + pompa wodna + pasek alternatora Geitz + robocizna = 660,00 zł

moge polecić warsztat, w którym dokonałem wymiany - gość robi tylko francuskie samochody