Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Uszkodzone serwo czy co ........  (Przeczytany 4894 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Arciszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: Zx 1.4i monowtrysk, rocznik 91, 4/5 drzwi, hatchback, bez bajerów
Uszkodzone serwo czy co ........
« dnia: Lipiec 17, 2008, 20:24:42 »
Witam. Walczę od dłuższego czasu z hamulcami. Wymieniłem gumki na zaciskach, poczyściłem posmarowałem chodzą rewelacyjnie bez zacięć i zgrzytów. Tylne szczęki nowe, nowe sprężynki, samoregulator wyczyszczony. Ostatnio nawet wymieniłem w pompie komplet uszczelek. Efekt : jak pompuje bez uruchamiania silnika, pedał jest wysoko i prawie nie daje się nacisnąć. Tak jak powinno być. Dużo lepiej niż było. Jak odpalam silnik leci na dół i daje się hamować w dolnym położeniu. Pedał nie powinien być tak wysoko jak bez serwa ? Lub trochę niżej. Powiedzcie jak u was jest.
Przewód zasilania serwo jest cały. Zastanawiam się nad regulacją tym króćcem co wychodzi z serwa i wciska pompę. Można podobno sobie polepszyć ale i pogorszyć. Jak się przeholuje to podczas puszczania pedału podciśnienie nie cofnie tłoczków i hamulce będą się blokowały.
Co mogę jeszcze sprawdzić. Jak by był problem z nominalnymi wymiarami tarcz i bębnów to pedał wlazł by w podłogę przy naciskaniu bez serwa.
No i co z tego że wszystko zepsute ? Za dekadę czy dwie bedzie igła salon. Prawdziwa miłość soli i rdzy się nie boi.

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 17, 2008, 23:39:59 »
A jak sie zdejmie wąż to jest podciśnienie?Może być jeszcze membrana we wspomaganiu.
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Krzysztof Arciszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: Zx 1.4i monowtrysk, rocznik 91, 4/5 drzwi, hatchback, bez bajerów
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2008, 07:36:40 »
Jak zatkam palcem wężyk to czuć ssanie. Ale jakie powinno one być ? Bo nie mam problemów z oderwaniem palca. Tak na oko to jak odkurzacz na małych obrotach.
No i zaworek który jednocześnie jest elementem łączącym z wężykiem jest chyba ok, bo jak ,mocno go przechylić w uszczelce to czuć jak zasysa bokiem.
No i co z tego że wszystko zepsute ? Za dekadę czy dwie bedzie igła salon. Prawdziwa miłość soli i rdzy się nie boi.

Offline Krzysztof Arciszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: Zx 1.4i monowtrysk, rocznik 91, 4/5 drzwi, hatchback, bez bajerów
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2008, 07:38:36 »
Jak zatkam palcem wężyk to czuć ssanie. Tak na oko to jak odkurzacz na małych obrotach. Palca nie urywa.

Ale jakie powinno one być ?

No i zaworek który jednocześnie jest elementem łączącym z wężykiem jest chyba ok, bo jak ,mocno go przechylić w uszczelce to czuć jak zasysa bokiem.
No i co z tego że wszystko zepsute ? Za dekadę czy dwie bedzie igła salon. Prawdziwa miłość soli i rdzy się nie boi.

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2008, 08:57:05 »
Wiem że jak jest za małe podciśnienie, to wtedy haulec jest twardy, prawie taki jak bez wspomagania.Miałem tak w P405. Natomiast co do membrany...w jakimś starym aucie wymieniałem kiedyś serwo z powodu membrany, ale czy objawem był "pusty" hamulec to juz niestety nie pamietam.Mogło tak być.
pozdr.
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 20, 2008, 16:06:46 »
Krzysztof, u Ciebie problem tkwi pewnie w slabym recznym. osmielam sie powiedziec ze na pewno za wysoko ci reczny lapie. trzeba podregulowac hamulce z tylu na sprezynkach. wtedy pedal pojdzie do gory. ogolnie - jak jest slaby reczny to i caly uklad zle hamuje. sprawdzone wielokrotnie!!!
Artur

Offline Krzysztof Arciszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: Zx 1.4i monowtrysk, rocznik 91, 4/5 drzwi, hatchback, bez bajerów
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 20, 2008, 18:56:41 »
Coś w tym jest. Walczę właśnie też z ręcznym. Wiem że trzeba pokręcić ta nakrętką z ząbkami aby był minimalny luz między szczękami a bębnem. A jak później ? Od razu ręczny się robi żyletka czy trzeba go jakoś rozruszać ?
No i co z tego że wszystko zepsute ? Za dekadę czy dwie bedzie igła salon. Prawdziwa miłość soli i rdzy się nie boi.

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 20, 2008, 23:30:32 »
A może ktoś dokładnie napisać procedurę podciągania ręcznego na bębnach?
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

  • Gość
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 22, 2008, 23:57:16 »
Jeśli samoregulatory sa sprawne to nie trzeba niczym kręcić tylko wystarczy  podciągnąć ręczny

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 23, 2008, 13:06:07 »
W którym miejscu?
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

  • Gość
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 23, 2008, 16:34:45 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
W którym miejscu?


Pod obudową ręcznego
Odkręcasz dwa torxy z przodu T20 i pod popieniczką nasad 10tka
Pod klpką zrobioną z wykładziny masz regulacje - płaską albo oczkową 13stką najlepiej kręcić bo dostęp kiepski

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 23, 2008, 17:03:40 »
OK, dzięki za informację ;) Przyda się bo w kombiaku przegląd muszę zrobić a ręczny do najmocniejszych nie należy ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Marek Hofman

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Lublin/Wawa
  • Posiadany samochód: ZX 1,9D 'golas' '97r.
  • Miejscowość: Lublin/Wawa
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 03, 2008, 10:59:12 »
Witam, co by nie zakładać podobnych tematów...
mam podobny problem z hamulcami. Przez cały czas pedał jest twardy. Bez znaczenia, przed odpaleniem czy po, pedał jest na tej samej wysokości. Ostanio jeden mechanik posawił diagnozę-vacuum pompa. Sprawdzał ciśnienie właśnie na przewodzie który idzie do serva. Poradził mi żeby wymienić membrane w vacuum, ale jak już zacząłem takiej szukać to okazało się że membrane można wymienić tylko w starszych modelach. Jeśli chodzi o ręczny to "bierze"nisko ale dość gwałtownie-na 3 ząbku już jest max i tylne koła zblokowane.

Sprawdze jeszcze przewód od vacuum do serva bo może zasysa jakieś lewe powietrze.

Jeśli to faktycznie vacuum to koszty całkiem spore czekają od 600PLN w góre :/

Jakbyście mieli jakieś doświadczenia to chętnie poczytam.

Pozdrawiam

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 03, 2008, 17:55:56 »
Cytuj

Marek Hofman napisał:
...
Pozdrawiam


sluchaj, duzy udzial w twardosci hamulca ma wlasnie za bardzo podciagniety reczny. jesli bedzie za mocno podciagniety to pedal nie bedzie opadal a serwo bedzie w malym stopniu spelnialo swoja role. ale jesli serwo (to wlasnie jest nazywane vacuum)  jest uszkodzone to tez bedzie tak jak masz teraz. druga sprawa to taka, ze uzywane serwo mozesz kupic na allegro nawet za 30zl. ja kupilem za 40zl i jest dobre, a tego zaworka zwrotnego lepiej nie ruszaj bo zrobisz luz miedzy nim a uszczelka i bedzie dostawac sie lewe powietrze.
Artur

Offline Marek Hofman

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Lublin/Wawa
  • Posiadany samochód: ZX 1,9D 'golas' '97r.
  • Miejscowość: Lublin/Wawa
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 04, 2008, 12:32:56 »
Cytuj

Artur Staszowski napisał:
Cytuj

Marek Hofman napisał:
...
Pozdrawiam


sluchaj, duzy udzial w twardosci hamulca ma wlasnie za bardzo podciagniety reczny. jesli bedzie za mocno podciagniety to pedal nie bedzie opadal a serwo bedzie w malym stopniu spelnialo swoja role. ale jesli serwo (to wlasnie jest nazywane vacuum)  jest uszkodzone to tez bedzie tak jak masz teraz. druga sprawa to taka, ze uzywane serwo mozesz kupic na allegro nawet za 30zl. ja kupilem za 40zl i jest dobre, a tego zaworka zwrotnego lepiej nie ruszaj bo zrobisz luz miedzy nim a uszczelka i bedzie dostawac sie lewe powietrze.


...uściślijmy proszę moją wiedzę;)
servo to jest element który faktycznie można kupić za niewielkie pieniądze i jest to ta część z pedałami. pompą i zbiorniczkiem na płyn hamulcowy...
vacuum pompa to jest element przy silniku napędzany z wałka (akurat w moim bo wiem że są też napędzane paskiem)

no i wg człowieka co mi sprawdzał hamulce twierdził że vacuum pompa wytwarza zbyt małe podciśnienie w servie. Ale jego wiedza też okazała się mierna bo w tych vacuum pompach nie ma wymiennej membrany, a twierdził że jest. W sumie nie ma tragedii z tym co jest ale jednak chciałbym mieć trochę więcej pewności jak naciskam hamulec.

dzięki i pozdrawiam

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Uszkodzone serwo czy co ........
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 10, 2008, 19:03:48 »
sorki, nie zauwazylem ze masz diesla:/. to fakt w dieslach jest vacuum pompa.
Artur