Witam
Może komuś się to przyda.
Akumulator poszedł na stół, rocznik 00 - czyli wychodzi, że od początku w aucie 8lat.
Rozkręciłem cele - pierwsza od plusa - brakowało trochę elektrolitu i był on koloru szaro-brązowego, wszystkie następne cele "czyste" - z tym, że jedna z nich po sprawdzeniu na aerometrze ---( nie wiem czy nie pomyliłem nazwy urządzenia - szklana tubka z "bojką" w środku ?? ) pomiar w tej celi był przy czerwonym pasku - inne cele przy zielonym.
Następna rzecz - zacząłem ładować - w pierwszych minutach pobór prądu około 9A, po godzinie ładowania około 1,5A - nie wiem, czy dobre wnioski - brak pojemności, że tak szybko przyjął ładunek
Tak więc, zadecydowałem o nowym aku. Raczej nie zaszalałem - kupiłem za 300zł akumulator Loxa 72Ah 680 rozruch - 2 lata gwarancji.
Efekt - pierwsze odpalanie - zupełnie inne brzmienie rozrusznika - bardziej energiczne i ostre.
Byłem nastawiony na Bosch Silver - sprzedawca, powiedział, że w cenie 350zł - są to nieoryginalne akumulatory produkowane na Słowacji - nie komentuje tej informacji, ponieważ nie znam stanu faktycznego, a jak wiadomo każdy swój towar chwali, więc można to traktować z przymrużeniem oka.
Co do firmy Jenox - to moja "sąsiedzka" firma
- nie miałem doświadczeń bezpośrednich, mogę tylko przekazać opinię znajomych - "akumulator na sezon" albo nawet na kilka miesięcy...
Jeszcze jedna informacja
postanowiłem sprawdzić, czy coś nie rozładowuje baterii w czasie spoczynku auta.
Po podpięciu akumulatora z zamkniętymi drzwiami, bez kluczyka w stacyjce (wszystko wyłączone - to na co mamy wpływ) samochód pobiera około 1,5A - dzieje się tak przez około 30-50sek, następnie na kilka sekund pobór spada do 0,8A i później już 0,25 A
Czy te 250mA to zbyt dużo ? osobiście nie wydaje mi się - jak sądzicie ?
pozdrawiam