Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: nie-fabryczne radio+sterowanie  (Przeczytany 15743 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Będkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 751
  • Skąd: Kleczew / niedaleko Konina
  • Posiadany samochód: Xsara II 1,6 Break + Ford Focus 1,6
  • Zainteresowania: auto, koty perskie, muzyka
  • Miejscowość: Kleczew / niedaleko Konina
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 21, 2008, 11:00:32 »
Cytuj

Daniel Tomczyk napisał:
zobaczcie na to:



LINK


Przydałoby się takie urządzenie do pikusia, ale nie za te pieniądze...


Cytuj

Krzysztof Seweryński napisał:
troszke za drogo szukam czegos tanszego a na razie kaseciak + transmiter fm + spv m3000 tylko to podaczanie mnie dobija


Podepnę się pod ten wątek choć nie mam Pikusia tylko zwykła Xsarę ale w tym przypadku to akurat nie ma znaczenia.
Otóż przemyślałem sprawę i urządzonko z linku podanego przez Daniela jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Z kolei Krzysztof ma rację - za drogo, ale to samo można kupic taniej. Tutaj była aukcja, pytałem sprzedawcę i ma coś takiego za 420 zł.
Jak się zastanowić to kupno radia z wejściem USB i możliwością podłączenia do sterowania w kierownicy to wydatek minimum 380 zł (przekopałem alledrogo wzdłuż i wszerz - taniej się nie da, nowego oczywiście). Do tego dochodzi moduł do sterowania - koszt ok. 130 zł więc mamy już 510 zł. Mało tego, nie wiem jak w Pikusiu ale u mnie zegary i wyświetlacz świecą na zielono, więc dobrze by było dobrac radio też z zielonym podświetleniem. Nie jest łatwo. Poza tym na 99,99% radio niefabryczne nie bedzie pasować do oryginalnej ramki. Te fabryczne są jakieś węższe więc potrzebna nowa ramka i kolejny wydatek - jakieś 80 zł i tu niebezpiecznie zbliżyliśmy się do 600 zł.
Ale jest pewien problem z tym modułem z pierwszego linku. Trzeba aktywować zmieniarkę w BSI auta a to też kosztuje, powiedzmy 100 zł. Z kolei w zamian mamy zachowany dotychczasowy wyświetlacz.
Na chwilę obecną mam w swoim fabrycznym kaseciaku Philipsa dorobione wejście AUX kosztem magnetofonu i podłączony pod to MP3 player ale jest to bardzo uciążliwe w obsłudze i do tego baterie trzeba często wymieniać.
Zastanawiam się poważnie nad kupnem tego modułu wirtualnej zmieniarki. Boję się tylko czy jak już powiedzmy kupię to i pojadę do serwisu żeby mi aktywowali zmieniarkę to jak to zobaczą zaczną problemy stwarzać.

Cytuj

Łukasz Marczak napisał:
Czyli jesli wstawie takiego Clariona to powinien bez problemu dzialac z pilotem?


Też mnie to interesowało i nawet zadzwoniłem do przedstawicielstwa Clariona z takim pytaniem. Wprawdzie chodziło o inny model ale tłumaczyłem gościowi, że mam fabryczne sterowanie, że fabrycznie też były Clariony montowane - a on bez zająknięcia, że trzeba dokupić moduł aby działało sterowanie z kierownicy.

  • Gość
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 21, 2008, 11:34:02 »
Cytuj

Marek Będkowski napisał:

Też mnie to interesowało i nawet zadzwoniłem do przedstawicielstwa Clariona z takim pytaniem. Wprawdzie chodziło o inny model ale tłumaczyłem gościowi, że mam fabryczne sterowanie, że fabrycznie też były Clariony montowane - a on bez zająknięcia, że trzeba dokupić moduł aby działało sterowanie z kierownicy.


Model akurat taki, bo wystepuje z zielonym podswietleniem. O jeszcze innym myslalem, ale faktycznie, modul u mnie kosztuje 200pln, prawie drugie tyle zgranie radia z komputerem, to chyba wole zainwestowac we wzmacniacz...

Offline Marcin Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Pixasso 1.8
  • Miejscowość: Łódź
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 21, 2008, 18:16:25 »
A ja wam powiem że zastanawiam się nad TYM

Nasze zwykłe radio wykryje to urządzenie jako jakaś stacja radiowa czyli z kierownicy będziemy mogli przełączyć z radia do słuchania np.MP3.
Do tego mamy pilota i możemy sobie sterować urządzeniem .

Podłączymy bardzo praktycznego pendriva albo możemy sobie kupić to ustrojstwo z własną pamięcią

co wy na to?

  • Gość
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 21, 2008, 19:21:05 »
Zastanawia mnie jakosc dzwieku. Z tego co pamietam, z kaseta nie bylo zle, ale dobrze tez nie. Tu mam wrazenie, ze moze byc jeszcze gorzej. Ale sprobuj, podzielisz sie info.

Offline Piotr Babicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Skąd: Lubaczów
  • Posiadany samochód: Xara Picasso 2.0 HDI 2003 r.
  • Miejscowość: Lubaczów
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 21, 2008, 19:33:36 »
Witam. Też próbuję coś zmienić w moim pikusiu jeśli chodzi o audio. Również zastanawiałem się nad transmiterem ponieważ to chyba najszybsze rozwiązanie i niedrogie. Jeśli ktoś ma doświadczenia z takim urządzeniem proszę podzielić się wrażeniami. Te pudełka płyt w samochodzie już mnie męczą. Pozdrawiam użytkowników citroenów.

Offline Marek Będkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 751
  • Skąd: Kleczew / niedaleko Konina
  • Posiadany samochód: Xsara II 1,6 Break + Ford Focus 1,6
  • Zainteresowania: auto, koty perskie, muzyka
  • Miejscowość: Kleczew / niedaleko Konina
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 21, 2008, 21:00:39 »
Cytuj

Marcin Wiśniewski napisał:
A ja wam powiem że zastanawiam się nad TYM

Nasze zwykłe radio wykryje to urządzenie jako jakaś stacja radiowa czyli z kierownicy będziemy mogli przełączyć z radia do słuchania np.MP3.
Do tego mamy pilota i możemy sobie sterować urządzeniem .

Podłączymy bardzo praktycznego pendriva albo możemy sobie kupić to ustrojstwo z własną pamięcią

co wy na to?


To akurat, że guziczkiem przełączymy się na stację gdzie nadaje transmiter to średnia dogodność. Raczej patrząc na miejsce twojego zamieszkania spodziewałbym się, że ciężko będzie znaleźć wolne miejsce żeby sygnał jakiejś lokalnej stacji go nie zagłuszał. Trochę się naczytałem o tym.
Ale jest coś czego obawiam się bardziej. Sam mam w tej chwili w aucie pendrive-mp3 player i próbowałem go zasilić z gniazda zapalniczki. Koszmar! Dźwięk był po prostu ohydny! Straszliwe zakłócenia, piski trzaski. Widocznie w instalacji Xsary leci sporo śmieci i zasilanie urządzenia audio z gniazda zapalniczki jest po prostu niemożliwe. A próbowałem z różnymi wynalazkami typu separator masy, filtry, robiłem przetwornicę na LM i na MC - nic tylko szumy i trzaski.
Nie wiem też czy pozostawienie tego w gnieździe nie spowoduje aktywowania trybu economy mode.
Zresztą pomyśl czy za te pieniądze można zrobić porządny nadajnik FM o w miarę przyzwoitym paśmie przenoszenia.
Nie namawiam Cię ani nie odradzam, ale piszę to co sam przeżyłem i czego się naczytałem od innych użytkowników tego wynalazku.

Offline Jerzy Różycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1,6HDi 2011
  • Miejscowość: Łódź
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 25, 2008, 18:53:06 »
Używam takiego ustrojstwa od prawie roku. Działa to całkiem przyzwoicie. W długich trasach ląduje w gnieździe za tylnymi fotelami - sterowanie za pomocą pilota. Wtedy gniazdo na konsoli służy do zasilania nawigacji.  Minusem jest brak swobodnego dostępu do utworów - odtwarza  w kolejności wrzucenia na dysk. Jak nośnika używam pendrive'a. Generalnie, jak za tą cenę rozwiązanie O.K.
Jurek

było: Xsara Picasso 1,6HDi 2006

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 30, 2008, 09:43:48 »
w kwestii USB Boxa:

W ASO na Puławskiej w Warszawie dowiedziałem się, że za jakiś miesiąc ma być aktualizacja oprogramowania do USB Boxa i wtedy da się go zamontować także w Xsarze Picasso.

Co do transmitera:
- czy ten z linków mieści się w gnieździe zapalniczki w konsoli? Bo tam na oko to dość ciasno jest, a transmiter całkiem spory.

- czy pilot musi być jakoś nakierowany na transmiter, czy działa niezależnie od kierunku (szczególnie, gdy transmiter jest w gnieździe z tyłu)?

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 30, 2008, 10:06:21 »
Czy ktoś się może orientuje, czy do Picasso da się podłączyć fabryczne radio z obsługa MP3?
np. takie jak tu

Offline Mateusz Świderski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 Benz. EXLUSIVE 11/2004 r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 30, 2008, 15:39:00 »
Witam! No gdyby te radio co w linku wyżej dzialalo w XP to byloby super :)

Offline Marek Będkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 751
  • Skąd: Kleczew / niedaleko Konina
  • Posiadany samochód: Xsara II 1,6 Break + Ford Focus 1,6
  • Zainteresowania: auto, koty perskie, muzyka
  • Miejscowość: Kleczew / niedaleko Konina
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 31, 2008, 12:25:26 »
Najlepiej popytac sprzedawców bo tego typu radia dość często są wystawiane na allegro więc pewnie któryś będzie wiedział. Z tego co ja wiem to do "zwykłej" Xsary nie pasuje. Najprawdopodobniej ze względu na różnice w komunikacji pomiędzy radiem a wyświetlaczem czy BSI.
Ale popytajcie, może akurat, choć czarno to widzę.

Offline Damian Dębkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: Volvo Xc70 3.2 2008
  • Miejscowość: Kobyłka
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 31, 2008, 15:20:46 »
Cóż, przeszłem ten temat w Xsarci z 02r. Cuda, transmitery wypróbowałem 4 modele. I miałem dosyc, jakośc była niezadowalająca. W obecnym aucie wymieniłem radio na sony i nie przeszkadza mi brak sterowania... A co do radia fabrycznego z Mp3 u mnie takie nie działało, przekładałem od znajomego z peugota.

Offline Mateusz Świderski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 Benz. EXLUSIVE 11/2004 r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 31, 2008, 16:31:50 »
czyli wracamy do punktu wyjścia...

Mam pytanko. Bo chce zmienic sobie jak narazie glosniki z przodu na TAKI to czy ladnie bedzie grać i czy odpowiednia jest moc glosnikow do tego RADIA?
I jeszcze jedno pytanko. Czy moglbym uzyc orginalnej maskownicy i kabli?

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 01, 2008, 16:23:08 »
A może coś takiego? Oryginalny nokii, więc jakoś powinna być dobra. A działa ze wszystkim, co ma jacka + ładuje nokię, jeśli ktoś używa nokii.

Offline Mateusz Świderski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 Benz. EXLUSIVE 11/2004 r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 01, 2008, 19:14:17 »
Ale to nie jest odpowiedz na moje pytanie, a po za tym ja chce zmienic jakos dzwieki wydobywanego z orginalnych "głośników".

Offline Tomasz Sawko

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Świdnica
Re: nie-fabryczne radio+sterowanie
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 02, 2008, 12:29:05 »
Kochani a w opisach kilku Clarionów na allegro jest cos takiego :
"Współpraca z fabrycznym sterowaniem z kierownicy "
np w modelu DXZ388RUSB
- no i jak to jest - jak to radyjko podepnę do mojego PIkusia to wszystko bedzie hulało (kierownicowe przyciski i wyświetlacz na kokpicie) ????
Napisałem do sprzedającego te radyjka - ale poki co cisza...