Sorry, że to dopiero teraz odpowiedź ale słuchaj:
Regulacja odbywa się głównie komputerowo, śrubką ustawiasz zgrubne parametry żeby równo chodził i nie gasł na biegu jałowym, a na kompie całą resztę.
Po odłączeniu komputera i jego zresetowaniu w twoim przypadku musisz regulować gaz (ponieważ w komputerze były śmieci i jak sam mówisz po resecie zaczął inaczej chodzić na pb)
Każda, nawet najmniejsza modyfikacja na PB, w silniku, w osprzęcie, dolocie, wylocie itd wiąże się z ponownym regulowaniem gazu (jeżeli chcesz aby zawsze było super i optymalnie)
Gaz mam niecałe półtora roku, ale zdażyłem zauważyć, że nawet jak nic się nie zmieni w układzie przez 3-4 miesiące to i tak wypadałoby lekko doregulować (zawsze to zmienia się przepustowość powietrza chociażby ze względu na zużywanie/wymiane filtrów czy czynniki atmosferyczne - wilgoć i temperatura)
Kup interface do LPG z kabelkiem do BINGO-M oraz załatw sobie laptopa koniecznie z gniazdem COM (RS232) - wbudowany lub na PCMCIA.
Co do regulacji zawsze pomogę, doradzę i podziele się tym doświadczeniem, które udało mi się przez ten czas zdobyć :p
Co do kontrolki check to nie mam pojęcia, raczej bym tego nie wiązał z lpg (na pb jak chodzi też sie pali?)
Miej ten swój ECU na czujnym oku, bo może być uszkodzony (było coś spawane w aucie?) i mimo że działa to nie robi tego prawidłowo.
pozdrawiam!