Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: silnik przechodzi w stan awaryjny  (Przeczytany 6013 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Edward Pożniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Przecław
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Przecław
silnik przechodzi w stan awaryjny
« dnia: Grudzień 21, 2008, 12:24:16 »
Mam Citroena Xsarę Picasso 2,0 HDI 2000 rok. Od jakiegoś czasu pojawia się problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Po wyłączeniu zapłonu silnik pracuje jeszcze przez parę sekund i dopiero gaśnie. Po takim zdarzeniu zapal sie pomarańczowa lampka z symbolem silnika i samochód przechodzi w stan awaryjny. Byłem już u wielu mechaników i każdy mówi coś innego. Najpierw w serwisie wymianiłem pompę w zbiorniku, potem wymieniłem wtryskiwacze i  sterownik silnika i nadal sytuacja się powtarza. Po wykasowaniu błędów przejeżdżam kilkanaście kilometrów i po wyłączeniu zapłonu sytuacja się powtóryła. Tracę już nadzieję. Może ktoś mi coś doradzi!???

Edward Poźniak

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 21, 2008, 12:31:10 »
po 1 diagnostyka i konkretne defekty skoro byłes w serwisie powinno byc to wykonane
po 2 jaki przebieg
po 3 stawiam na regulator cisnienia w pompie wtryskowej jest do wymiany

Offline Edward Pożniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Przecław
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Przecław
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2008, 12:36:01 »
przebieg 180.000.Regulator ciśnienia w pompie był wymieniany w lecie

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2008, 12:38:57 »
na nowy??

Offline Edward Pożniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Przecław
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Przecław
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2008, 12:41:56 »
Tak, na nowy. Pompa była w zakładzie naprawczym specjalizującym się w naprawie pomp i wtryskiwaczy HDI.

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2008, 12:45:51 »
dobra to konkretnie diagnostyka silnika najlepiej w aso ,pomiar parametru wtrysku i konkretne defekty jesli kontrolka sie swieci defekty musza sie pokazac.ja nadal bede stawiac na regulator...

Offline Edward Pożniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Przecław
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Przecław
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2008, 13:18:19 »
A jak to możliwe, że w ciągu pięciu miesięcy siadł nowy regulator?Może jest jakaś przyczyna?

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2008, 13:41:50 »
wszystko jest mozliwe,przyczyna?? nie wiem,nie potrafie wrozyc,moze nie jest nowy,moze wina kiepskiej jakosci paliwa,moze,moze,moze...
Nalezy go wyjac i sprawdzic.

Offline Edward Pożniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Przecław
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Przecław
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2008, 13:51:22 »
Ja próbowałem też iść tropem elektryki, saądząc, że przyczyna leży właśnie po stronie jakiejś wady systemu elektrycznego. Niestety elektryk zaproponował wymianę sterownika, co zrobiłem i problem się powtórzył. Elektryk stwierdził, że narazie nie wie co jest, ale po świętach kazał przyjechać.

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 21, 2008, 13:53:15 »
mam prosbe jedz do aso zrob porzadna diagnostyke bo sie krecisz miedzy mechanikami ktorzy testuja swoje umiejetnosci a moze przyczyna jest błacha,potrzebne sa konkretne parametry wtrysku,to ze auto jeszcze chodzi chwile po zgaszeniu wskazuje na regulator cisnienia w pompie wtryskowej.

Offline Edward Pożniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Przecław
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Przecław
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 21, 2008, 13:59:08 »
Tak zapewne zrobię, tylko teraz jest niedobry czas. Muszę przeczekać do stycznia. Pozdrawiam i wesołych świąt

Offline Marek Konopka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: picasso 2.0HDI 2004
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Warszawa
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 21, 2008, 22:42:28 »
Witam. Przerabiałem ten temat i wymiana regulatora pomogła ale poniewczasie nie do końca jestem przekonany czy była konieczna. Na forum  znalazłem informację że częstą przyczyną problemów jest sitko-filtr zamontowany przed tłoczkiem regulatora.Pomaga czyszczenie lub wymiana , a obserwując proces zamawiania części w serwisie sądzę że jest to osobna część nie wchodząca w zawartość opakowania z czujnikiem. Tak więc żyję z poczuciem że 1700 zł poszło w dal. Dodam że to cena za "oryginał" z logo PSA bo jak wiadomo cena Boscha to ok.500zł. No ale cóż taka jest cena niecierpliwości i presji wyjazdu na wakacje. Pozdrawiam i radzę spróbować samodzielnej wymiany bo tak naprawdę to tylko 2 śrubki.Uwaga po wymianie przed uruchomieniem silnika 2-3 razy przekręcić stacyjkę żeby pompa popracowała i odpowietrzyła układ(tak robił fachowiec) .Życzę powodzenia i spokojnych świąt.

Offline Edward Pożniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Przecław
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Przecław
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 23, 2008, 17:09:49 »
Witam Kolego!
Poddałeś mi pewną myśl, ale nie bardzo wiem jak wyciągnąć to sitko spod tego regulatora. Jeden z moich "licznych" fachowców radził mi, żebym wyciągnął pompkę zasilającą ze zbiornika, bo tam też jest siltko, które może być zapchane.

Offline Przemysław Lachowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI 2000r.
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 23, 2008, 22:27:28 »
Witam przerabiałem ten temat jakieś pół roku temu kosztowało mnie to ponad 3 tyś. wymiana wzystkiego co możliwe i jeżdzenie po tych czarodziejach nazywanych mechanikami co na niczym się nie znają na czele z panami z ASO którzy najlepiej to chcieliby wymianić silnik żeby się nie męczyć. Ale do brzegu zmieniłem zawór regulacji ciśnienia paliwa na bez sitka takie występują. Powodem trybu awaryjnego silnika jest prawie niewidzialny nalot na tym sitku który pochodzi z filtra paliwa lub z jakości paliwa. Jeśli masz stary zawór to obetnij to sitko i problem powinien zniknąć mi to pomogło. Pozdrawiam.

Offline Edward Pożniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Przecław
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Przecław
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2008, 14:10:03 »
Te ciezie tysiące też mam za sobą i na temat pseudomechaników mam takie same zdanie, a najgorsi są ci w serwisie (próbowali  ukraść 20 litrów paliwa, bo po spuszczeniu z zbiornika niby się gdzieś zapodziało). A wracając do tematu to dziasiaj wykręciłem regulator ciśnienia i wypłukałem to sitko. Potem pojechałem wykasować błdy i po kilkukilometrowj przejażdżce nie pojawiły się kolejne błędy. Mechanik jednak powiedział, że nie ma się czym cieszyć, bo to będzie krótkotrwałe. Twierdzi, że trzeba wymienić zawór. Może będę musiał to zrobić. Wczęsniej jednak spróbuję się pozbyć tego auta, bo zjadło mi ono kilka lat życia i część stanu konta.
Pozdrawiam i wesołych świąt.

Offline Przemysław Lachowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI 2000r.
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 24, 2008, 15:52:09 »
Czyszczenie nic nie daje to jest bardzo kródkotrwałe spróbuj pozbyć się sitka jeśli masz taką możliwość mi  to pomogło i teraz się cieszę HDI a złość dość szybko przechodzi gorzej z kasą. Zawór ciśnienia zatyka się szybko a jego każdorazowe czyszczenia osłabia go z każdym razem aż w końcu czyszczenie nic nie pomoże. Życzę powodzenia może się dziś życzenie spełni.Pozdrawiam i wesołych świąt życzę.

Offline Michał CHADAJ

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Posiadany samochód: picasso 2 hdi
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 01, 2009, 20:28:12 »
Mnie też chyba bedzie czekało wykręcenie regulatora ciśnienia i wypłukanie sitka na nim sie znajdujacego....... ale jak sie do tego zabrać?   gdzie ten regulator jest umiejscowiony w HDI?
czy jest to ten elment powyżej wiltra paliwa  ( nad nim po lewej stronie)?
Do tego regulatora dochodzi od dołu kostka w  dwoma kablami?
Czy to ten element?   jest on przykręcony dwoma srubkami typu trox?
poprosze o odpowiedz bo auto stoi a przecież jest mi potrzebne....

Offline Artur Żarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI / 2001r + Webasto
  • Miejscowość: Żagań
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 03, 2009, 18:17:40 »
dołączam się do prośby kolegi Michała CHADAJ.

Offline Przemysław Lachowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI 2000r.
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: silnik przechodzi w stan awaryjny
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 04, 2009, 21:15:16 »
Zawór znajduje się w pompie wtryskowej i jest koloru raczej szarego przykręcony  dwoma śrubami typu trox. Najlepiej jest odpiąć filtr paliwa i wyjąć następnie trzeba odpiąć kostkę z przewodem od zaworu odkręcić kluczem (chyba 15) rurkę wysokiego ciśnienia łącząca pompę wysokiego ciśnienia a listwę paliwa i odkręcić dwie śruby trox które trzymają zawór z pompą i delikatnir wyjąć zawór z pompy wtryskowej obracając w górę i dół. Jak wyjdzie zawór należy go przedmuchać  powietrzem i spryskać nitro, a póżniej wkręcić . Trzeba się liczyć z tym, że to na długo nie starcza. Życzę powodzenia.