Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I '02] V6 i cewki  (Przeczytany 8343 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

piotrek

  • Gość
[MK I '02] V6 i cewki
« dnia: Kwiecień 04, 2008, 09:57:17 »
Witam
 
Czy jest mozliwośc sprawdzenia cewek w silniku V6 bez podmieniania ich na inne?
Tzn. pomierzyć jakieś opornsci czy coś takiego?
Bo nie chce mi się kupować cewek aby to sprawdzić, a lekko czasami na gazie poszarpuje...

P.S. Jakie świece powinny być w tym silniku?
W tej chwili są NGK PLFR5A-11
 
Pozdrawiam

Offline Ryszard Obojski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 826
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 3.0V6 2002r automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2008, 10:41:05 »
nie wiem czy jak "poszarpuje" to się da, u mnie jak jedna cewka padła (co było wyraźnie czuć po pracy silnika) to po podłączeniu do kompa wyszło która...

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2008, 19:12:21 »
Czasami da sie sprawdzoc cewke,ale czesto płata figle wiec najpewniej na komputerze ,na serwisowym pokazuje dokładnie ktora,cewki w serwisie nie sa az takie drogie jesli pamiec mnie nie myli chyba cos koło 140pln.
Jesli chodzi o swiece to : 596082 BOSCH ROBERT - FGR8MQPE

piotrek

  • Gość
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 04, 2008, 19:57:01 »
Cytuj
Jesli chodzi o swiece to : 596280 BOSCH ROBERT - FGR8MQPE


Ale tych świec Bosch już chyba nie ma w ofercie.

Czy te NGK które mam mogą być czy to raczej kiepski wybór?
Jeżeli chodzi o cewki to mam zamontowane 5 szt firmy  Sagem i 1 Delphi zdaje się.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2008, 19:12:39 »
Cytuj

Piotr Więdłocha napisał:
Cytuj
Jesli chodzi o swiece to : 596280 BOSCH ROBERT - FGR8MQPE


Ale tych świec Bosch już chyba nie ma w ofercie.


Nie ma, sa teraz platynowe Bosch FR8SPP322 (numer Bosch: 0242229708) dostpene za okolo 50 PLN sztuka.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Ryszard Kozłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI Excl. (2011 r.)
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2008, 21:46:12 »
Witam!
Jeżeli chodzi o cewki to mam niemiłe doświadczenia. W odstępach kilkumiesięcznych przepaliły się trzy. W serwisie uprzedzali mnie już przy pierwszej wymianie ,że powinienem wymienić od razu wszystkie. Obroniłem się skutecznie .....a  po dwóch miesiącach była druga do wymiany a później kolejna.Parę dni temu wymieniłem pozostałe trzy i mam nadzieję, że problem już się nie powtórzy.
Pozdrawiam.
Rys ; jest C5 2.0 HDI Excl. (2011 r), były: C5 3.0 V6 aut. Excl., GSA X3, BX 16TRS,BX19 GTI, Xantia 16 SX, Xantia 2,0 aut.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2008, 22:59:19 »
Z cewkami Sagema, niezalenie od marki auta, jest tak, ze jak jedna siada to znaczy, ze beda sypaly sie pozostale, wiec najlepiej wymieniac wszystkie na raz na nowe i najlepiej nie na Sagem. Bo potem sa tylko problemy, stres i uszkodzone katalizatory.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

piotrek

  • Gość
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2008, 09:31:01 »
Cytuj

Ryszard Kozłowski napisał:
Witam!
Jeżeli chodzi o cewki to mam niemiłe doświadczenia. W odstępach kilkumiesięcznych przepaliły się trzy. W serwisie uprzedzali mnie już przy pierwszej wymianie ,że powinienem wymienić od razu wszystkie. Obroniłem się skutecznie .....a  po dwóch miesiącach była druga do wymiany a później kolejna.Parę dni temu wymieniłem pozostałe trzy i mam nadzieję, że problem już się nie powtórzy.
Pozdrawiam.


A czym sie objawiało uszkodzenie cewki?
Zapalała się któraś kontrolka? Nie palił na jeden cylinder? A może jeszcze jakoś inaczej?

U mnie na komp. serwisowym nic nie pokazuje, a nad cewkami się zastanawiam bo potrafi szarpnąć na gazie, a później również na bęzynie. Dopiero po przejechaniu na benzynie dłuższego dystansu mu przechodzi.
Chociaż minimalnie nierówną pracę na benzynie też można by i zauważyć, ale zdarza się to sporadycznie.
Świece mam nowe (NGK).
Gazownik poprostu zasugerował że mogą to być cewki, ale nie chcę wymieniać ich niepotrzebnie...

Offline Ryszard Obojski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 826
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 3.0V6 2002r automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 08, 2008, 11:41:48 »
jak uszkodzona cewka to jak ma palić?
na tym, na którym uszkodzona nie pali, objawy standartowe, spadek mocy, nierówna praca silnika itd, na wyświetlaczu wyświetlał się bodajże błąd katalizatora....
ja wymieniałem 3 (wszystkie padały w okresie zimowym, najpierw 1, potem dwie naraz i wszystkie od strony "tyłu" silnika więc trochę pracy z wymianą. (poprzedni właściciel wspominał, że też coś wymieniał ale nie wiem ile i które...),
zamienione na Valeo i jedna na wszelki wypadek luzem jeździ w bagażniku.

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 01, 2009, 20:24:47 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Cytuj

Piotr Więdłocha napisał:
Cytuj
Jesli chodzi o swiece to : 596280 BOSCH ROBERT - FGR8MQPE


Ale tych świec Bosch już chyba nie ma w ofercie.


Nie ma, sa teraz platynowe Bosch FR8SPP322 (numer Bosch: 0242229708) dostpene za okolo 50 PLN sztuka.


Piotr, jesteś pewien, że tymi świecami można zastąpić FGR8MQPE?

Mój C5 jest z początku produkcji 2001 (marzec) i według VINu powinien mieć 5960.82 czyli wspomniane FGR8MQPE (i takie ma - 4-elektrodowe). Chciałem wymienić - kupiłem FR8SPP332 - ale ten sam numer co Twoja propozycja (0 242 229 708) - chyba o te same chodzi? Świece platynowe jednoelektrodowe.

Od FGR8MQPE są dłuższe o 3mm (o tyle głębiej wchodzą w cylinder) i boje się zrobić w silniku "kuku" po ich założeniu. Z drugiej strony są niezmiernie tańsze od oryginałów w serwisie...

Czy ktoś z posiadaczy V6 z początku produkcji zakładał już takie świece?

Offline Olaf Rurak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 01, 2009, 22:13:25 »
Cytuj

Piotr Więdłocha napisał:
Cytuj

Ryszard Kozłowski napisał:
Witam!
Jeżeli chodzi o cewki to mam niemiłe doświadczenia. W odstępach kilkumiesięcznych przepaliły się trzy. W serwisie uprzedzali mnie już przy pierwszej wymianie ,że powinienem wymienić od razu wszystkie. Obroniłem się skutecznie .....a  po dwóch miesiącach była druga do wymiany a później kolejna.Parę dni temu wymieniłem pozostałe trzy i mam nadzieję, że problem już się nie powtórzy.
Pozdrawiam.


A czym sie objawiało uszkodzenie cewki?
Zapalała się któraś kontrolka? Nie palił na jeden cylinder? A może jeszcze jakoś inaczej?

U mnie na komp. serwisowym nic nie pokazuje, a nad cewkami się zastanawiam bo potrafi szarpnąć na gazie, a później również na bęzynie. Dopiero po przejechaniu na benzynie dłuższego dystansu mu przechodzi.
Chociaż minimalnie nierówną pracę na benzynie też można by i zauważyć, ale zdarza się to sporadycznie.
Świece mam nowe (NGK).
Gazownik poprostu zasugerował że mogą to być cewki, ale nie chcę wymieniać ich niepotrzebnie...


Padu cewki nie sposób nie zauważyć, bo auto ledwo się toczy. Komunikaty wyskakują dwa - standardowy antipollution i uszkodzenie katalizatora (nie pamiętam treści).
Ciekawą teorię podał mi kolega elektryk: jak pada cewka, to niechybny znak że czas najwyższy wymienić świece. Tłumaczy to w ten sposób, że opór na niesprawnej świecy staje się tak duży, że prąd łatwiej przepływa przez izolację uzwojenia cewki niż przez świecę, a tym samym pali cewkę. Ja zaliczyłem pad dwóch, a za poprzedniego właściciela ASO zanotowało jedną. Zmieniłem świece (na te które zaleca PiotrS) i od tamtej pory mam spokój (jakieś 10 kkm), a nadal jeżdżę z trzema sagemami pamiętającymi fabrykę.
Olo, C5 2.0HDI 2010, były: ZX, Xantia, C5 I V6
Wrocław

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 01, 2009, 22:55:39 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:

Piotr, jesteś pewien, że tymi świecami można zastąpić FGR8MQPE?

Mój C5 jest z początku produkcji 2001 (marzec) i według VINu powinien mieć 5960.82 czyli wspomniane FGR8MQPE (i takie ma - 4-elektrodowe). Chciałem wymienić - kupiłem FR8SPP332 - ale ten sam numer co Twoja propozycja (0 242 229 708) - chyba o te same chodzi? Świece platynowe jednoelektrodowe.

Od FGR8MQPE są dłuższe o 3mm (o tyle głębiej wchodzą w cylinder) i boje się zrobić w silniku "kuku" po ich założeniu. Z drugiej strony są niezmiernie tańsze od oryginałów w serwisie...

Czy ktoś z posiadaczy V6 z początku produkcji zakładał już takie świece?


Nie ma juz swiec FGR8MQPE, nie kupisz ich nawet w ASO.
Do silnika ES9J4S (207KM) i ES9A (211KM) sa tylko swiece 5960.82 czyli Bosch FR8SPP332 (0 242 229 708).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 01, 2009, 23:13:41 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:

Nie ma juz swiec FGR8MQPE, nie kupisz ich nawet w ASO.
Do silnika ES9J4 (207KM) i ES9A (211KM) sa tylko swiece 5960.82 czyli Bosch FR8SPP332 (0 242 229 708).


To to byłaby dla mnie dobra informacja :) Dzięki za odpowiedź. Poza tym wszystkie katalogi jakie widziałem crossują 5960.82 na FR8SPP332, więc raczej powinno być dobrze. A jak jakimś cudem nie to najwyżej skasuje sobie tłokiem przerwę na świecy ;)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 01, 2009, 23:22:54 »
Ogolnie jest to informacja dla wszystkich ktorzy maja ES9J4S i ES9A, niezaleznie czy jest to C5 czy inny model Citroena, Peugeota czy Renault :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 05, 2009, 07:15:25 »
Potwierdzam, że faktycznie pasują. Pacjent przeżył :)

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 06, 2009, 14:55:39 »
Jak w C5 V6 wymieniać cokolwiek w układzie zapłonowym to hurtowo. Ja wymieniłem od razu 6 cewek i 6 świec. Cewki kupiłem Valeo a Świece Beru Z211. Od tej pory w tej materii problemów brak :-)
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [MK I '02] V6 i cewki
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 26, 2009, 20:40:12 »
Zgadzam się, operację triggerował pad 6 cewki :)

Przy okazji - jak jest gaz to można samemu sprawdzić która cewka nawaliła - zaciskając na chwilę przewód od wtryskiwacza i jeśli praca się nie zmieni to mamy winowajcę. Przydać się może na trasie... (o ile ktoś wozi zapasową w bagażniku :) )

Co do badania miernikiem to analiza post mortem wykazała opór na terminalu cewki 0.4 Ohm zamiast 1.5, czyli przebicie.

Co do mierzenia w celu sprawdzenia przed "padem" to niestety nie bardzo widzę jak zmierzyć rezystancję na uzwojeniu wtórnym bez dekompozycji cewki, więc raczej "przed faktem" można stwierdzić niewiele.