Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR-dałem rade.  (Przeczytany 7752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Zawór EGR-dałem rade.
« dnia: Luty 27, 2009, 12:00:43 »
Kiedys juz pisałem o dziwnym dzwieku podczas przyspieszanie (tak jakby zawory) kiedys też pisałem że kumpel mech. z Puga powiedział mi ze to EGR i rzeczywiście wczoraj odpiołem podciśnienie z niego  (czyli go wyłączyłem) i jest wreszcie cisza pod maską.

Offline Dominik Bruzdewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara PICASSO 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2009, 14:10:47 »
Możesz zrobić jakąś fotkę gdzie ten zawór i gdzie to odpiąć?
Jaki jest efekt po odpięciu zaworu na pracę silnika?
Czy notujesz większe spalanie?
Co z ewentualnym przeglądem technicznym?

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 28, 2009, 13:33:34 »
Powiem tak po tej operacji wydaje mi się że auto żwawiej reaguje na pedał gazu poza tym nic nie stuka a i spalanie takie samo jak przy działającym zaworze.Myślę więc że żadnych negatywnych skutków nie ma odpięcie tego zaworu oprócz zanieczyszczenia środowiska.

Offline Mariusz Filosek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C3 II '10 1.4 hdi chip ;Berlingo van '14 1.6 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2009, 20:38:21 »
Dasz Fotkę gdzie ten zawór trzeba odpiąć

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2009, 22:19:31 »
jutro się postaram dać fotkę

Offline Mariusz Krajewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI 2001r. 232tys km-full opcja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 01, 2009, 12:24:18 »
A co z"kopceniem"? nie masz za soba ciemnego dymy przy gazowaniu?
Pracuje w SOLIDnej firmie: - sprawy niemozliwe załatwiamy od zaraz, a cuda..w 2 dni" Zapraszamy do współpracy ;)

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2009, 14:55:41 »
w tylnym lusterku nie zaobserwowałem takiego zjawiska.

Offline Robert Gumiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Tuchola
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6HDI sans FAP 05'
  • Miejscowość: Tuchola
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 01, 2009, 18:27:58 »
Cytuj

Dominik Bruzdewicz napisał:
Możesz zrobić jakąś fotkę gdzie ten zawór i gdzie to odpiąć?
Jaki jest efekt po odpięciu zaworu na pracę silnika?
Czy notujesz większe spalanie?
Co z ewentualnym przeglądem technicznym?


Efekt po odpięciu jest taki, że silnik zaczyna bardziej metalicznie stukać. Tylko dlatego,że dostaje dużo świeżego powietrza zamiast mieszanki ze spalinami. Większe spalanie, będzie bardziej niż pewne, przynajmniej u mnie tak było. Nie są dopalane spaliny, które poniekąd też powodują mniejsze zużycie paliwa. Co do przeglądu to nie powinieneś mieć problemów. Dymienie powinno być bo silnik będzie wyrzucał sadzę, która zgromadziła się w kolektorze.
Co do stuków przy przyspieszaniu TUTAJ
Na rysunku jest pokazany zawór podciśnienia EGR i sam EGR.
na forum od 18/01/2007 :-)
był Xsara Picasso 2.0HDI 00'

Offline Zbigniew Wawrzeń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Niepołomice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 hdi 90KM
  • Miejscowość: Niepołomice
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 02, 2009, 10:58:02 »
Witam
Dzisiaj postanowiłem odpiąć egr-a i efekt jest taki:
-silnik pracuje bardziej metalicznie (co nie znaczy że głośniej)
-zanikło "buczenie " silnik chodzi mniej basowo.
-na pierwszym,drugim i trzecim biegu ciśnie w fotel tak jak przedtem natomiast na czwartym z 80 km/h wydaje się bardziej żwawy.Przy dawaniu ostro gazu pojawia się cichy w zasadzie przyjemny świst .Do wężyka który był podpięty do grzybka (egr) zamontowałem filterek paliwa od malucha żeby nie zasysał zakurzonego powietrza i właśnie tu pojawia się pytanie czy zostawić filterek czy zaślepić przewód podciśnienia.Bo teraz tak jakby zasysał lewe powietrze.Przedstawiam fotkę jak narazie jest to rozwiązanie prowizoryczne.Pojeżdże troche tak i tak zobaczę co się dzieje i być może zostanę przy oryginale.Po 20 km jazdy nie pojawił się błąd w komputerze.
Pozdrawiam

A jeszcze jedno wewnątrz auta jest ciszej.

Offline Darek Rydel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2,0 hdi
  • Miejscowość: Wałbrzych
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2009, 21:54:41 »
napisz dokładnie który to przewód trzeba zdjąć bo u mnie są 2 takie zawory podciśnieniowe jeden pod drugim i nie wiem z którego mam zdjąć przewód z dolnego czy z górnego?

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2009, 23:30:08 »
ja zdjąłem z samego zaworu który jest na tyle silnika a te 2 o których piszesz zostawiłem w spokoju.

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2009, 23:30:58 »
Cytuj

Darek Rydel napisał:
napisz dokładnie który to przewód trzeba zdjąć bo u mnie są 2 takie zawory podciśnieniowe jeden pod drugim i nie wiem z którego mam zdjąć przewód z dolnego czy z górnego?
   ja zdjąłem z samego zaworu który jest na tyle silnika a te 2 o których piszesz zostawiłem w spokoju.

Offline Artur Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 15, 2009, 23:36:46 »
Witam szanownych klubowiczów, mam takie pytanko: czy odłączenie zaworu EGR niesie za sobą ujemne skutki. Proszę o( jeśli można) szczegółową odpowiedź. Z góry dziękuję  ,pozdrawiam.

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 16, 2009, 09:50:36 »
oprócz zwiekszonego zanieczyszczenia środowiska to nie zaobserwowałem ujemnych skutków. Nawet spalanie w normie na 500km srednie spalanie jest na poziomie 6,5l/100 w tym pól na pół mała trasa i korki krakowskie.A za to mam wrażenie że auto lepiej sie wkręca na obroty.

Offline Artur Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 17, 2009, 16:07:27 »
Pozdrawiam szanownego ziomala i dziękuję za odpowiedź .

Offline Łukasz Słowik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Picasso 1,8i 16V 2000r. LPG
  • Zainteresowania: film, majsterkowanie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR-dałem rade.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 17, 2009, 18:01:33 »
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:
... Nawet spalanie w normie na 500km srednie spalanie jest na poziomie 6,5l/100 ...

Zazdroszcze wam. U mnie było 9,5/100 a jak się postarałem, to zeszło do 9,2 i mniej już sie nie da. Wszyscy mnie wyprzedzają, a mnie szkoda paliwa żeby przycisnąć. Następny będzie diesel.