Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa paliwa - brak zasilania.  (Przeczytany 2058 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Czujko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i 1991/94(składak), HA I.
Pompa paliwa - brak zasilania.
« dnia: Październik 28, 2009, 18:49:59 »
Witam, przestała u mnie pracować pompa paliwa w baku. Na początku pomyślałem, że może się coś spaliło w niej ale miałem taką w domu i po wymianie to samo. Okazalo się ze do pompy nie dociera zasilanie. I tu moje pytanie:

Gdzie jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik do tej pompy???

Bezpieczniki w kabinie i pod maską wszystkie sprawne.
.
:
::
Jesteś wart tyle ile możesz dać innym. Jan Paweł II
::
:
.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Pompa paliwa - brak zasilania.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 28, 2009, 20:35:35 »
Cytuj

Gdzie jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik do tej pompy???

Bezpieczniki w kabinie i pod maską wszystkie sprawne.


Przekaźnik jest w obudowie komputerów, a bezpiecznik, nie pamiętam :)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Marek Czujko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i 1991/94(składak), HA I.
Re: Pompa paliwa - brak zasilania.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2009, 21:15:06 »
Dzieki Andrzej za odpowiedź.

A bezpiecznik nie powinien być zaraz obok niego tak jak jest to w BX`ie??????

A może ktoś inny wie gdzie może byc ten bezpiecznik?
.
:
::
Jesteś wart tyle ile możesz dać innym. Jan Paweł II
::
:
.

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Pompa paliwa - brak zasilania.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2009, 14:53:21 »
Cytuj

Marek Czujko napisał:
Witam, przestała u mnie pracować pompa paliwa w baku. Na początku pomyślałem, że może się coś spaliło w niej ale miałem taką w domu i po wymianie to samo. Okazalo się ze do pompy nie dociera zasilanie. I tu moje pytanie:

Gdzie jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik do tej pompy???

Bezpieczniki w kabinie i pod maską wszystkie sprawne.

Obwód zasilania pompy paliwa nie posiada zabezpieczenia - ostrożnie z eksperymentami bo można "usmażyć" kable .
Kolega nie określił dokładnie o jaki 2.0i silnik w XM'ie chodzi (R6A ; RDZ ; RFZ) . Ma to znaczenie odnośnie sterowania zasilaniem pompy - są dwa różne rozwiązania .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Marek Czujko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i 1991/94(składak), HA I.
Re: Pompa paliwa - brak zasilania.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 07, 2009, 21:45:35 »
Cytuj

Ireneusz Luciński napisał:

Kolega nie określił dokładnie o jaki 2.0i silnik w XM'ie chodzi (R6A ; RDZ ; RFZ) .



A jak moge sprowadzić jaki mam rodzaj silnika bo szczerze mowiąc to sam nie wiem.
.
:
::
Jesteś wart tyle ile możesz dać innym. Jan Paweł II
::
:
.

Offline Błażej Cichowlas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 Turbo CT
  • Zainteresowania: przemo
Re: Pompa paliwa - brak zasilania.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2009, 10:05:11 »
Teoretycznie jeżeli masz XM-a 2.0i w roczniku 91/94 to powinieneś mieć silnik R6A XU10J2.

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Pompa paliwa - brak zasilania.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 10, 2009, 23:25:15 »
Cytuj

Błażej Cichowlas napisał:
Teoretycznie jeżeli masz XM-a 2.0i w roczniku 91/94 to powinieneś mieć silnik R6A XU10J2.

Nie jest to takie oczywiste. R6A i RFZ były dostępne równolegle (w zaleznosci od rynku). RFZ był nowszym rozwiązaniem (katalizator itp.).
Charakterystyczną cechą R6A jest przepływomierz - duża aluminiowa puszka o dziwnym kształcie pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą (zresztą przepustnicą dwugardzielową). Tutaj masz zdjęcie przepływomierza (jak również całego silnika). Inną cechą jest pojedyńcza cewka i rozdzielacz zapłonu z mechanicznym przerywaczem.
A tutaj masz zdjęcia innych silników.
R6A był montowany tylko do 91 roku (do pierwszego drobnego liftingu) ale nie jestem tego pewien.

A co do Twojego, Marku, problemu to:
1. Padł przekaźnik (sam przerabialem) - jest w skrzynce komputerów (jak masz R6A)
2. przegniły kable od zasilania pompy (bywają pod dywanikami, deptane przez pasażerów i to im nie służy)
3. Posniedziałe styki od wiązek czyli standard w XM mkI

Powodzenia
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com