Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: szarpie na zakrętach i pod górkę  (Przeczytany 1942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Włodarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i cat.1990
  • Miejscowość: Gdańsk
szarpie na zakrętach i pod górkę
« dnia: Sierpień 15, 2009, 15:12:10 »
witam, mój citroen przypomniał mi ostatnio że nie pisałem kilka miesięcy więc już chyba czas.
Od jakiegoś czasu mam problem jadąc na ostrzejszych zakrętach lub pod górkę (z górki jedzie ok) mianowicie silnik się krztusi aż w końcu przestaje pracować i na dodatek odpala dopiero jak postoi na prostym. Podczas parkowania pod górkę również jest problem z odpalaniem, a wskaźnik wskazuje że jeszcze daleko do rezerwy, gdy wyjąłem pompę zobaczyłem że w baku benzyny pod dostatkiem i tylko w separatorze paliwa( bo ta żółta plastikowa konstrukcja to chyba separator) jest jakby mniej benzyny. Zakładam że to problem związany z układem paliwowym ale znając moje szczęście to może być nawet niewłaściwy układ planet więc proszę o pomoc.
......każdy MKI kosztuje 10 tysięcy...... oby tylko!!!

Offline Dariusz Włodarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i cat.1990
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: szarpie na zakrętach i pod górkę
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 16, 2009, 11:22:25 »
No i dziś pięknie zaniemógł po ostrym zakręcie, teraz sobie stoi i to odpali i pochodzi chwilkę, to nie. Sprawdziłem pompę i jak kręcę raz działa raz nie, nie wiem już czy to zasilanie pompy czy przekaźnik, bo niby co na zakręcie się ma z przewodami dziać?
......każdy MKI kosztuje 10 tysięcy...... oby tylko!!!

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: szarpie na zakrętach i pod górkę
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2009, 23:46:40 »
z przewodami nic, ale może zimne luty w samym przekaźniku.
Warto rozebrać obudowę przekaźnika pompy paliwa i obejrzeć luty.
Drugi temat- sama pompa paliwa może się kończyć
może wytarte szczotki, może głupiejący pływak
(pompy w których paliwo omywa wirnik, zaopatrzone są w pływak zapobiegający zassaniu powietrza i detonacji paliwa)
trzeci temat - regulator cisnienia paliwa(zpuszka w okolicy listwy wtryskowej) - zazwyczaj pada w taki sposób, że
Jak masz energię do zabawy, podłącz żarówkę pod konektory pompy
Jeśli, będą problemy i :
- żarówka zgasnie - brak zasilania pompy
-żarówka świeci - brak paliwa, lub padnięta pompa
inny test:
pokręć rozrusznikiem kilka sekund, wyłącz zapłon i zdejmij przewód paliwowy z listwy - paliwo powinno znajdować się pod znaczym ciśnieniem i zdrowo "siknąć" z wężyka.
jeśli jest inaczej patrz wyżej, jeśli sikło, to znaczy że problem masz po stronie zapłonu
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Dariusz Włodarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i cat.1990
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: szarpie na zakrętach i pod górkę
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2009, 07:51:57 »
No i teraz juz wiem o co chodzilo, pierwsza to moja wpadka bo podczas przerabiania wtyczki do pompy(nowa miala troche inna) nie zwrocilem uwagi na krotsza wsuwke od masy, ktora przy wcisnietej wtyczce ledwo co nachodzila na pin. Druga sprawa jest ciekawsza bo pompe dostalem w 2 czesciach, czyli sama pompe+plastikowy cylinder, w ktory trzeba bylo ja wcisnac. Po dopasowaniu okazalo sie ze krociec ssacy pompy niedokladnie wpasowuje sie w ten w cylindrze i zasysa paliwo "bokiem" i jak nie ma polowy baku to na zakretach i pod gorke nie bylo czego ssac bo paliwko wedrowalo chwilolwo na boki i do tylu. Problem "chyba rozwiazany bo przelozylem w cylinder od innej pompy i pasuje na wcisk a teraz moge miec paliwka malutko bo ssie z samego dna. Jeszcze tylko dogadam się z plywakiem bo cos skopalem przy wkladaniu i nie pokazuje rezerwy i bede spokojny do nastepnego razu:).
Dzieki za rade bo za szybko sie poddalem a trzeba grzebac do oporu!
......każdy MKI kosztuje 10 tysięcy...... oby tylko!!!

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: szarpie na zakrętach i pod górkę
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:05:59 »
nie grzebać do oporu, tylko pytać, bo ktoś już z tym czymś bankowo walczył.
Cieszę się że mogłem pomóc naprowadzając na odpowiednie tory
pozdrawiam
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)