Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Luzy zaworowe- pytanie  (Przeczytany 9884 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 14, 2009, 23:09:55 »
Cytuj

Sławomir Dobosiewicz napisał:
Krzysiek mam prośbę do ciebie, odpuść sobie Chałbińskiego. Byłem dzisiaj u chłopaków. Powołałeś się na mnie, ustaliłeś wizytę a dzień przed o godzinie 17 odwołałeś. Mieli dla ciebie na diagnozę zarezerwowane pół dnia. Terminy na wizytę mają koło tygodnia, jeśli ktoś odwołuje wizytę na kilka godzin przed to dla nich strata. Mam do nich zaufanie i nie potrzebuję obciachu.


Niezrobilem tego celowo juz mialem do nich jechac, bo wiem ze tam robia dobrze. Zadzwonilem tak pozno, poniewaz wyskoczylo cos co nie bylo ode mnie zalezne. Po prostu dzien przed wyjazdem umarla mi babcia i nastepnego dnia musialem wszystko latwic z pogrzebem. Sorry ze tak wyszlo

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 15, 2009, 20:50:58 »
Dominik, wymienialeś poduszki na oryginały? Jak jest po? ;)

Pewnie nie to auto... ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Ryszard Witek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 91
  • Skąd: Chmielów
  • Posiadany samochód: Xsara II 1,4 ;C4 Picasso 1,6 diesel 2007r exklusiv
  • Miejscowość: Chmielów
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 25, 2009, 19:43:44 »
Nie jestem mechanikiem ale luzy zaworow sprawdzam i ustawiam w/g instrukcji tj.ssacy 0.20 mm , wydechowy 0.40mm na zimnym silniku i nie zdejmuje zadnych szklanek i nie stosuje zadnych podkladek.Dwa dni temu wymienialem uszczelke pod glowica/mialem w wodzie olej/ przy okazji wymienilem uszczelniacze na zaworach /gumki byly juz kruche/.Po montazu glowicy sprawdzilem luzy zaworow byly rozne od 0.05 do 0.2 mm na ssacych na wydechowych bylo dobrze.Po remoncie silik b.ladnie pracuje.Jesli sie myle co do regulacji zaworow to prosze Fachowcow o komentarz.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 25, 2009, 21:42:56 »
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
Dzis bylem w zakladzie P&S w Lodzi bardzo mila obsluga przy okazji. Podlaczyli pod kompa zero bledow. Zapalilem silnilk i tak powiedziano mi ze glosno chodzi- prawdopodobnie mam luzy zaworowe stad to wysokie spalanie. W zwiazku z tym mam pytanie czy rzeczywiscie nalezy to wysztko wymieniac oraz czy koszt nie jest za wysoki. I tak powiedziano mi ze nalezy zrobic:

- ustawic luzy zaworowe
-wymienic pasek rozrzadu+ rolke napinacza paska
-wymienic pompe wody przy okazji wymiany rozrzadu bo tak trzeba
- wymienic uszczelniacze zaworow, uszczelke walka, i jaka tam jeszcze

Koszt robocizny to 400zl+ czesci. Jak myslicie to duzo??


Witam jak już będę wymieniał te rzeczy co wyżej to mam pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu. Jesli chodzi o czesci to mam tylko kupić pasek rozrządu+ rolkę napinacza paska?? Czy jescze coś wchodzi w zestaw wymiany paska rozrządu??

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 25, 2009, 21:51:15 »
Pasek rozrządu opasa 4 koła:
- koło zębate na wale korbowym
- koło zębate walka rozrządu
- koło zębate pompy wodnej
- koło gładkie rolki napinacza
w zasadzie to należy wymieniać pasek + napinacz + pompa wody (ja tak wymieniałem). Jeżeli jesteś pewien, że pompa wody nie ulegnie uszkodzeniu to możesz jej nie wymieniać, lecz jej uszkodzenie może skończyć się zniszczeniem rozrządu. Ryzyko oceń sam.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 25, 2009, 22:13:29 »
Cytuj

Rafał Kowalczyk napisał:
Pasek rozrządu opasa 4 koła:
- koło zębate na wale korbowym
- koło zębate walka rozrządu
- koło zębate pompy wodnej
- koło gładkie rolki napinacza
w zasadzie to należy wymieniać pasek + napinacz + pompa wody (ja tak wymieniałem). Jeżeli jesteś pewien, że pompa wody nie ulegnie uszkodzeniu to możesz jej nie wymieniać, lecz jej uszkodzenie może skończyć się zniszczeniem rozrządu. Ryzyko oceń sam.


Nie no pompe bede wymianial:) A slyszales moze o serwisie P&S w Łodzi na Balutach bo tam oddaje robia tylko francuzy:)

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 26, 2009, 20:22:13 »
Słyszałem tylko o monster garage by Kowalczyk Rafał. Nie oddaję auta do mechaników, bo sam sobie mogę naprawić czy wymienić co potrzeba.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 13, 2009, 12:33:06 »
Mam pytanie bedzie sciagana i planowana glowcia i mechanik mi powiedzial ze wtedy mi nie pomierzy i nie ustawi luzow bo pomiar bedzie zaklamany. Mowi ze trzeba zlozyc silnik i troche pojezdzic i dopiero wtedy mi powmierzy i powie jaka plytki kupic.

P.S, Podajcie mi prawidlowe wartosci luzow nazaworach?? I gdzie najlepiej kupowac takie plytki aby nie przeplacic?

crprog

  • Gość
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 13, 2009, 13:16:17 »
Jak chcesz nie przepłacać to możesz pilniczkiem doszlifować na rozmiar ;) a jedna z najlepszych firm tych płytek to PSA  :evil:

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 13, 2009, 14:14:32 »
Za darmo, wytnij sobie z puszek po konserwach:evil:
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 13, 2009, 17:09:24 »
Nie wiem, po co chcesz planować głowicę. AAle to już inna kwestia. Mechanik musi Ci ustawić luzy po tej operacji, gdyż jazda na za ciasnych zaworach skończy się wypaleniem zaworów i ponownym jej zdejmowaniu. Ma niestety rację, że zawory się ułożą i luzy się zmienią. Więc czeka Cię kupowanie płytek dwa razy. Nie kupuj żadnego szmelcu, bo może się skończyć wymianą wałka rozrządu.

Suma sumarum zstanów się jeszcze dwa razy (albo i trzy) czy koniecznie chcesz planować głowicę i czy na pewno wiesz, jak to wpłynie na silnik (nie wszystko opisałem).

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 13, 2009, 21:32:59 »
Wiec wyglada to tak chce wymienic uszczelniacze zaworowe i ustawic luzy zaworowe,wymieniam przy tym komplet rozrzadu.Mechanik prawdopodobnie wymienia uszczelniacze w sposob polegajacy na zdjeciu glowicy choc wiem ze da sie bez sciagania.Dlatego sam mi zaproponowal planowanie glowicy.A co uwazasz ze planowanie glowicy jest w moim przypadku niewskazane?Jesli tak to czemu tak myslisz? Myslalem ze planowanie glowicy przynosi same korzysci dla silnika. Jakie firmy plytki polecasz i gdzie je najlepiej kupowac

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 14, 2009, 21:56:12 »
Jeżeli musisz już ściągać głowicę to planowanie (czyli wyprowadzenie płaszczyzny, a nie obcięcie głowicy o 1mm czy 2) jest wskazane. Skoro jak piszesz ściągnięcie głowicy jest konieczne, to trudno, zrób to. Jeżeli nie wymieniasz zaworów, to luzy zaworowe nie powinny się mocno zmienić po przejechaniu pierwszych kilometrów, więc korekcja może nie być konieczna. Inna sprawa, w jakim stanie masz zawory.

A wracając do planowania. Jeżeli mechanik zdejmie Ci ok. 0,1-0,2mm z głowicy, to sprężanie niewiele się zmieni i wtedy się nie masz co przejmować. Natomiast jeżeli chcesz ciąć głowicę o 1mm czy bardziej, to wtedy się zastanów.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 20, 2009, 07:11:02 »
Nie wiem albo jaczegos nie rozumiem albo mechanik kreci. Wiec tak tuz przed zdjeciem glowicy mechanik powiedzial ze odda glowice do planowania i bedzie to kosztowac 50zl. Wczoraj dzwoni do mnie i mi mowi ze glowcia bedzie planowana bo ma wzery, do tego bedzie docieranie zaworow oraz nabielanie(nie wiem co to jest) i wymiana uszczelniaczy w tym zakladzie i cena za planowanie glowicy to 100zl. Czy mozliwy jest tak duzy wzrost planowania?? Bo nie rozumiem

P.S. Wymieniac tez zawory i jaki to koszt

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 21, 2009, 11:22:38 »
jak głowica ma wżery, to trzeba planować zdejmując większą ilość materiału, więc na samą operację trzeba więcej czasu i $. Proponuję też rozejrzeć się jednak za grubszą uszczelką.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Luzy zaworowe- pytanie
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 21, 2009, 11:40:15 »
Cytuj

Rafał Kowalczyk napisał:
jak głowica ma wżery, to trzeba planować zdejmując większą ilość materiału, więc na samą operację trzeba więcej czasu i $. Proponuję też rozejrzeć się jednak za grubszą uszczelką.


Wzery byly tylko na jednej stronie tam gdzie woda glowica zostala spalnowana o 0,3mm i nabielana zeby zabrzezpieczyc glowice przez dalszymi wzerami, docieranie zaworow tez mi zrobili oraz ustawili luzy zaworowe. Calosc pracy nad glowice to koszt 100zl. Dzis odbieram samochod troche mnie ten remont kosztowal