Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z ogrzewaniem  (Przeczytany 5392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen zx
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Problem z ogrzewaniem
« dnia: Październik 05, 2009, 00:57:53 »
Witam!
Z miesiac temu stracilem ogrzewanie i nie wiedzialem co jest przyczyna. Metoda prob i bledow doszedlem ze to nagrzewnica, jest zapchana i nie grzeje. Nigdy tego nie rozbieralem, nie wiem jak do tego zabradzo sie zabrac. Trzeba deske odkrecac? Wiem ze wystepuja 2 rodzaje nagrzewnic BEHR i VALEO. Nie wiem jaka ja mam (citroen zx 1,4i '93 3-drzwiowy) i jaka jest miedzy nimi roznica. Moglbym tez przeplukac ja (nie wyciagajac jej) kwasem ale boje sie ze kwas usunie kamien i pojawia sie w niej przecieki;/ Prosze o pomoc, bo idzie zima i musze to zrobic. Jazda bez ogrzewania to porazka. Dzieki...

  • Gość
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2009, 09:38:10 »
nie próbuj płukać bo szkoda Twojej roboty, i tak to nic nie da....
Trzeba wymienić
Ciężko stwierdzić jaką masz nagrzewnice, najlepiej wyjąć i taką samą kupić
Deskę niestety trzeba ściągać

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 05, 2009, 10:21:12 »
Rodzaj nagrzewnicy najłatwiej wyłapać po pokrętłach nawiewu a dokładniej po trzpieniach na których montuje się pokrętła. Montowano dwa równoważne systemy ogrzewania, różniły się kilkoma szczegółami więc jeśli pokrętła masz VALEO to nagrzewnica też będzie VALEO
Przy wymianie nagrzewnicy i tak demontujesz cały środek więc to, że trochę rozbebeszysz najpierw konsole środkową problemem nie będzie.

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2009, 18:53:16 »
podłacze sie może do tematu, ostatnio miałem troche problemów z chłodzeniem silnika ale wyeliminowałem wszytskie wycieki i mam z tym mam nadzieje spokój, ale podobnie jak u kolegi nie działa mi ogrzewanie tzn działa ale jest ledwo wyczuwalne, mysle że nagrzewnice mam dobra bo w czasie moich potyczek z chłodzeniem ogrzewanie raz działało a raz nie;/ a teraz nie działa ;/ co może byc powodem?? Nagrzewnice mam odpowietrzona. pozdrawiam:)
Gaz i do przodu>>>

Offline Łukasz Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen zx
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2009, 23:10:32 »
Dzieki za rys. musze sprawdzic. Krzysztofie powiem ci ze u mnie jest tez ogrzewannie ledwo, ledwo ale jak postoi samochod na postoju (wolne obroty) to po wlaczeniu nawiewu poleci gorace powietrze ok 10-15s. Sprawdzilem caly uk. wlacznie z termostatem i wszystko wskazuje na zapchana nagrzewnice kamieniem. Mam pytanie: nagrzewnica BEHR bedzie pasowala do systemu VALEO i odwrotnie? Bo na dobra sprawe to, to nagrzewnica i to nagrzewnica. Jaka jest roznica miedzy nimi?

  • Gość
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2009, 23:43:50 »
Cytuj

Krzysztof Gomoła napisał:
podłacze sie może do tematu, ostatnio miałem troche problemów z chłodzeniem silnika ale wyeliminowałem wszytskie wycieki i mam z tym mam nadzieje spokój, ale podobnie jak u kolegi nie działa mi ogrzewanie tzn działa ale jest ledwo wyczuwalne, mysle że nagrzewnice mam dobra bo w czasie moich potyczek z chłodzeniem ogrzewanie raz działało a raz nie;/ a teraz nie działa ;/ co może byc powodem?? Nagrzewnice mam odpowietrzona. pozdrawiam:)


Nagrzewnica do wymiany

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 06, 2009, 11:13:29 »
Cytuj

Łukasz Dziedzic napisał:
...Mam pytanie: nagrzewnica BEHR bedzie pasowala do systemu VALEO i odwrotnie? Bo na dobra sprawe to, to nagrzewnica i to nagrzewnica. Jaka jest roznica miedzy nimi?


Różnica jest tylko w punktach mocowania , są w innych miejscach

crprog

  • Gość
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 06, 2009, 16:18:49 »
Jak coś to mam nagrzewnice sprawną do sprzedania ;) siedzi jeszcze w aucie ale zdemontowany wentylator dmuchawy jest firmy BEHR wiec podejrzewam że cały system ogrzewania/chłodzenia jest tej firmy. Jak by ktoś coś potrzebował to PW :-)

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 06, 2009, 21:44:38 »
Cytuj

Leszek Szalbot napisał:
Cytuj

Łukasz Dziedzic napisał:
...Mam pytanie: nagrzewnica BEHR bedzie pasowala do systemu VALEO i odwrotnie? Bo na dobra sprawe to, to nagrzewnica i to nagrzewnica. Jaka jest roznica miedzy nimi?


Różnica jest tylko w punktach mocowania , są w innych miejscach

Ale wg serwisówki są zamienne...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Łukasz Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen zx
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 06, 2009, 21:59:10 »
Mysle nad nowa nagrzewnica, tyle rozbierania, a jak za pol roku znowu ten sam problem pojawi mi sie;/ Wczesniej ogrzewanie mialem bardzo dobre, raz udalo mi sie nagrzac zimowa pora do 50stopni C (lubie cieplo w aucie;p). Ogrzewanie stracilem ok. miesiac temu. W sobote wlalem do narzewnicy goracy ocet i dzisiaj poczulem troche ciepla. Teraz jestem pewny w 100% ze to nagrzewnica, musiala sie troche przepchac...

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 07, 2009, 20:15:41 »
Cytuj

Piotr Woźniak napisał:

Ale wg serwisówki są zamienne...


Wymiary są te same ale mocowanie jest inne.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 07, 2009, 22:13:52 »
Cytuj

Leszek Szalbot napisał:
Cytuj

Piotr Woźniak napisał:

Ale wg serwisówki są zamienne...


Wymiary są te same ale mocowanie jest inne.

Wierzę Ci, że mocowaniami moze się różnić, ale:
Do czego mocowana jest nagrzewnica? Chyba gdzieś do grodzi, nie? Wątpię, żeby były 2 rodzaje, i raczej każdą da się zamontować (pewności nie mam, bo na własne oczy nie widziałem). A serwisówka citroena po VINie pokazuje obie jako współzamienne.
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Łukasz Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen zx
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 08, 2009, 00:26:39 »
Dzisiaj chcialem dowiedziec sie bez rozbierania panela jaki mam system ogrzewania. Zadzwonilem do serwisu citroena podalem nr. nadwozia a on powiedzial mi tle ze wystepuja 2 rodzaje (tyle to tez wiedzialem;/) ogrzewania i jedno w drugie nie pasuje. Podal 3 roznice: inne mocowanie, inne przewody i wymiary nagrzewnicy. Dlugo nie myslac poszedlem i rozebralem panel, mam system BEHR...

Offline Wacek Placek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 19, 2009, 17:55:47 »
Witam

kupiłem zx-a 1.4i 1993r jakieś 2 tygodnie temu, moj problem z ogrzewaniem wyglada następująco - kiedy zwiększam moc ogrzewania gdzieś około połowy skali zaczyna śmierdzieć spalenizną, raz jak odrazu odkręciłem na max to zaczeło się coś kopcic i pełno dymu miałem w aucie. Dym wydobywał się mniej więcej gdzieś z przed fotela pasażera, jak podniosłem maske to był lewy górny róg. jak ktoś wie co mogło się palić to proszę o jakąś radę, jak to jest ta nagrzewnica to jakby ktoś napisał jak do niej się dostać to też bym był wdzięczny. aha i wiem że to napeno nie wiatrak bo jak jest na chłodzenie i wiatrak jest na 4 to wszystko ok.

z góry dzieki za info
Pozdrawiam

  • Gość
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 19, 2009, 18:46:09 »
behr zamiast valeo nie wchodzi, tzn ja włożyłem ale nie wejdzie do końca, będzie wystawać :D
valeo zamiast behr wchodzi oprócz tych mocowań co na ryysunku są jeszcze takie zatrzaski i też są w innych miejsca ale to nie przeszkadza bo spełniają swoją rolę - trzymają nagrzewnice na miejscu

  • Gość
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 19, 2009, 18:48:17 »
Cytuj

Wacek Placek napisał:
Witam

kupiłem zx-a 1.4i 1993r jakieś 2 tygodnie temu, moj problem z ogrzewaniem wyglada następująco - kiedy zwiększam moc ogrzewania gdzieś około połowy skali zaczyna śmierdzieć spalenizną, raz jak odrazu odkręciłem na max to zaczeło się coś kopcic i pełno dymu miałem w aucie. Dym wydobywał się mniej więcej gdzieś z przed fotela pasażera, jak podniosłem maske to był lewy górny róg. jak ktoś wie co mogło się palić to proszę o jakąś radę, jak to jest ta nagrzewnica to jakby ktoś napisał jak do niej się dostać to też bym był wdzięczny. aha i wiem że to napeno nie wiatrak bo jak jest na chłodzenie i wiatrak jest na 4 to wszystko ok.

z góry dzieki za info
Pozdrawiam

Ten dym to przypadkiem nie para wodna?
Albo zajrzyj pod schowek tam jest wentylator, moze jakieś zwarcie ma

Offline Łukasz Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen zx
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2009, 20:16:22 »
Witam, dawno nie zagladalem tutaj. Tydzien temu wymienilem w koncu nagrzewnice, za nowa zaplacilem 88 zl (oczywiscie prywaciarska;p). Po wymianie w tym samochodzie nie mozna usiedziec, tak grzeje ze kratki nawiewu sa tak gorace az parza w rece... Dojscie do nagrzewnicy jest tak koszmarne (glupie!!!). Trzeba cala deske rozdzielcza sciagnac, wszystkie kostki porospinac a do glownych srob deski mozna dosjc po zdjeciu wycieraczki, atrapy i sliniczka wycieraczki;/ Pierwszy raz to robilem i zajelo mi to 12godz. ale warto bylo...;]

Offline Wacek Placek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 19, 2009, 20:19:05 »
nie to napewno nie para to smrod i dym spalenizny jakby instalacja sie jarała albo nagrzewnica, tylko nie wiem czy nagrzewnica moze sie palic ?. i pozatym to dymilo najwiecej z okolic schowka przed pasażerem, a z tego co tu czytałem to ta nagrzewnica chyba jest centralnie (za pokretłami)

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 19, 2009, 20:23:42 »
Cytuj

Wacek Placek napisał:
nie to napewno nie para to smrod i dym spalenizny jakby instalacja sie jarała albo nagrzewnica, tylko nie wiem czy nagrzewnica moze sie palic ?. i pozatym to dymilo najwiecej z okolic schowka przed pasażerem, a z tego co tu czytałem to ta nagrzewnica chyba jest centralnie (za pokretłami)


No to pewnie dym poszedł z oporników, które są w kanale doprowadzającym powietrze do wentylatora (widać je od góry przez tą kratkę pod maską w lewym górnym rogu). Raczej nic innego tam nie ma.

Offline Łukasz Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen zx
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 19, 2009, 20:46:29 »
Przy rozbieraniu widzialem te oporniki i zastanowilo mnie do czego one sluza? Moze mi ktos cos wiecej powiedziec na ten temat?

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 19, 2009, 21:31:39 »
Oporniki służą do zmniejszania prędkości wentylatora. Ostatni bieg 4 działa bez opornika tak jakbyś podłączył bezpośrednio do akumulatora, a reszta prędkości czyli 1,2,3 idą przez te oporniki. :-) Jak oporniki się popaliły to nie działają trzy pierwsze pozycje.

Offline Wacek Placek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 19, 2009, 22:07:22 »
cos w tym jest bo jak wlaczam wentylator to dopiero przy 4 slychac ze cos sie dzieje tylko,że potem jak skręcam to juz niższe pozycje dzialaja odpowiednio stopniowo słabiej. Czy te oporniki sa uzywane również przy włączniu grzania?, bo jak chodzi sam wentylator to nic nie smierdzi dopiero jak wlaczam grzanie to po przekroczeniu pewnego miejsca zaczyna smierdziec (wtedy zaraz skręcam) ale podejrzewam ze jakbym podkręcił na maxa to by sie znowu zaczelo palic i nastepne pytanie co moze byc przyczyna ze te oporniki się pala bo zeby nie bylo tak ze jak je powymieniam to sie nowe popalą.

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 20, 2009, 09:31:49 »
Teraz to już wszystko jasne. Ewidentnie masz wentylator do wymiany i to on jest wszystkiemu winny. Na pierwszych pozycjach nie ma siły się zakręcić i dlatego stoi, a jak dostanie max prąd czyli 4 pozycja to wtedy z trudem rusza. Po zmniejszeniu prędkości bardzo się nagrzewają te oporniki bo przy obciążonym (zacierającym się wentylatorze albo kończącym się komutatorze) ciągnie taki duży prąd, że wszystkie kable i oporniki po drodze się palą. :-) Tyle z teorii a Ty teraz wyjmuj wentylator i powiedz jak było w praktyce. ;-)

crprog

  • Gość
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 21, 2009, 15:11:57 »
Jak coś to ja mam do sprzedania wentyl Behr, jest nawet już wymontowany i mam foty :-)
http://allegro.pl/item760903983_wentylator_dmuchawy_nagrzewnicy_citroen_zx.html

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 21, 2009, 17:08:11 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
Jak coś to ja mam do sprzedania wentyl Behr, jest nawet już wymontowany i mam foty :-)
http://allegro.pl/item760903983_wentylator_dmuchawy_nagrzewnicy_citroen_zx.html

Ty nie pitol od rzeczy tylko wyjmij dla mnie wkońcu te klamki! :)