Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk II] Wyciek LDS  (Przeczytany 2852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
[Mk II] Wyciek LDS
« dnia: Lipiec 19, 2010, 20:21:53 »
Witam.

Ostatnio pod moim domem zaczęły pojawiać się dziwne plamy, ale jakoś nieszczególnie zwróciłem na to uwagę.
Po którymś myciu auta postanowiłem sprawdzić czy to czasem nie ode mnie, no i niestety....
Po wejściu pod autko stwierdziłem, że całe podwozie jest zarzygane jakimś płynem. Zacząłem po kolei sprawdzać co to jest - okazało się - LDS. Po dolaniu aż się przestraszyłem - weszło 3/4 litra. :-|
Teraz konkretnie - zdjąłem osłonę silnika i moim zdaniem cieknie z przekładni kierowniczej.
Wszystkie siłowniki sprawne, nie cieknące, zawieszenie działa jak należy, wspomaganie także. Okazuje się, że cieknie od dłuższego czasu - 4 lipca byłem w Cieszynie i poinformowano mnie :-) że tam też oznaczyłem teren.
 Cieknie mniej więcej w miejscu, które zaznaczyłem na zdjęciu:

http://img339.imageshack.us/img339/2757/maglownica.jpg

Miał ktos podobny przypadek? Jak to leczyć? Wymiana? Regeneracja? Jakiś warsztat polecacie?? Czy to kosztuje miliony monet, czy będzie niedrogie w usunięciu?

Póki co nie jeżdżę nim bo mi szkoda coś bardziej rozwalić.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk II] Wyciek LDS
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2010, 22:11:18 »
Prawdopodobnie cieknie z przewodów wysokiego ciśnienia. Ja miałem ten sam przypadek. Okucia na przewodach puszczają, to typowy problem w C5. Zakupiłem w ASO kompletny przewód za około 550 PLN brutto. Wymieniłem i na razie mam spokój.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk II] Wyciek LDS
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2010, 22:15:38 »
Kiedyś był podobny temat i kolega uporał się z takim wyciekiem po odkręceniu śruby nr.80 pod blaszką z dwiema rurkami są w gniazdach uszczelki oznaczone nr.7 po wymianie spoko.Jak pamiętam uszczelki kupił  ASO za parę groszy .Przepraszam za zły rysunek !!


-----
[color=FF0000]Rysunek jest od modelu MkI a temat dotyczy MkII, w którym jest wspomaganie elektrohydrauliczne i całkiem inny układ przewodów.
Proszę o zamieszczenie poprawnego rysuknu. [/color]
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk II] Wyciek LDS
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2010, 22:26:19 »
Czyli prawdopodobne, że to nie przekłądnia...
Jakos specjalnie mnie to nie pocieszyło... :-P
Ale mam 10% zniżki w ASO ...

Okucia? czyli są tam przewody jak w układzie klimy? aluminiowe końcówki i środki gumowe?
Czy można to dać do zakucia, czy to jakieś specjalne przewody?
Może ktoś wrzuci zdjęcie z citroen.service.com?

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk II] Wyciek LDS
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 19, 2010, 22:39:29 »
Dobra, rysunek z service.citroen.com już mam.... jutro jadę do ASO zapytać ile to draństwo dokładnie kosztuje...

PS. Sławku nie wiem dlaczego ale nie widziałem Twojego posta.
[color=ff0000]piii[/color]nie ciężki dostęp tam jest, ale sprawdzę to. Dzieki za info.

Ahaaa, jeszcze jedno... jak to odkręcę to wyleci LDS i zapowietrzę układ... jak to potem odpowietrzyć? Tak jak zwykły układ wspomagania? na kobyłki i kręcić od oporu do oporu?

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk II] Wyciek LDS
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2010, 00:06:15 »
W załączniku  zielonymi kółkami zaznaczone miejsce wycieku. Diagnoza - do wymiany... :/
Koszt w ASO - 2600, używka ok 700 (może się okazać takie samo dziadostwo, nie wiem co robić).

Myślę o sprzedaży C5, i czy by tego nie zostawić następnemu właścicielowi, ale pewnie ludzie będą sie bali kupić cieknące auto... :P

http://img84.imageshack.us/img84/2757/maglownica.jpg

A tak nawiasem mówiąc - to co myślicie o tych ze zdjęcia? Są właśnie na aukcji za 350 zł... Z wyglądu nie było żadnych wycieków raczej... Może taką łyknąć??

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk II] Wyciek LDS
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2010, 10:54:25 »
400 PLN kosztuje regeneracja i rok gwarancji. Poszukaj na alegro - są aukcje z regeneracją. Dwie firmy są z Łodzi.

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk II] Wyciek LDS
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 24, 2010, 21:06:05 »
No właśnie, jedni mówią, że regenerować, inni żeby kupic używkę...
Wiem, że używki mogą być w podobnym stanie jak moja, ale z drugiej strony czytam opinie, że regeneracja jest skuteczna "na jakąś chwilę"...
Nie wiem sam co robić... Póki co pojeżdżę, podolewam LDS, może się trafi jakaś używka z małym przebiegiem... :)

Offline Michał Nawalany

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: KR/RZ
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1.4 HDi
  • Miejscowość: KR/RZ
Re: [Mk II] Wyciek LDS
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 14, 2010, 21:51:45 »
Ja co prawda w C2, ale wymienialem przekladnie na używkę, zrobiłem od tamtej pory 7 tyś. i chodzi bezproblemowo, wyszło mi taniej niż za regenerację.

Pozdrawiam i życzę sukcesów w walce z oporną materią :)