Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: luz przy zmianie biegów  (Przeczytany 2018 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
luz przy zmianie biegów
« dnia: Listopad 02, 2009, 12:05:48 »
witam

od kilku dni niepokoi mnie zmiana biegów w moim aucie. biegi wchodzą lekko bez zgrzytów itd ale znacznie wydłużył mi się skok lewarka przód tył. przy delikatnym wrzuceniu 1 3 5 bieg wchodzi normalnie (krótki skok) ale mogę z łatwością docisnąć bieg i lewarek wchodzi dalej o jakieś 2cm. podobnie jest z 2 i 4 z tym, że lewarek przesuwa się analogicznie dalej w tył.

jest jakby luz do przodu przy biegach wrzucanych do przodu i do tylu przy biegach wrzucanych do tyłu

ma ktoś jakiś pomysł ? dorzucam schemat wodzików itd, może ktoś coś wyduma
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: luz przy zmianie biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2009, 12:21:21 »
Na początek wsadź łapę za silnik i pomacaj wodziki czy ciasno siedzą, może któryś ma luz.

Offline Zbyszek Rewucki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 244
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C4 Picasso I HDi110 1.6 8V
  • Miejscowość: Zawadzkie
Re: luz przy zmianie biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2009, 12:46:37 »
Tak jak Leszek radzi, sprawdź luz na wodzikach.
Zwłaszcza na wodziku nr 2 (ten dłuższy).
Następne miejsce, to gumowa "kulka" elementu nr 5.
Ewentualnie połączenie lewarka A z prętem nr 1.
U siostry wyrobiła się śruba połączeniowa nr 8.
Otwory w uchu zrobiły się owalne i na szybko musiałem je rozwiercić pod większy wymiar.
Śrubę nr 8 wymieniłem na grubszą.
Póki co, to siostra jeździ i nie narzeka.
Ja jednak czuję, że jest mały luz i pewnie w wolnej chwili jej to zrobię dokładniej.

Pozdrawiam
ZZZ
wcześniej:
Xantia 1,9TD 94
Lancia Zeta 2,1TD 1999
Xantia HDI 110 Millesime 2000
aktualnie:
C4P HDI110 1.6 8V

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: luz przy zmianie biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 02, 2009, 13:28:36 »
Cytuj

Leszek Szalbot napisał:
Na początek wsadź łapę za silnik i pomacaj wodziki czy ciasno siedzą, może któryś ma luz.


dzięki za motywacje, miesiąc kląłem a łap mi się brudzić nie chciało

już wiem w czym tkwi problem. na końcu 5 przy łączeniu z 1 jest gumowa 'kulka'. ta kulka/tulejka przesuwa się do osi obrotu 5  i stąd luz.

Zbyszku miałeś więc rację

edit:
doraźnie naprawione. dołożyłem na 5 gumową tulejkę która nie pozwala przesunąć się tej 'kulce' mam wrażenie, że ktoś już kiedyś wpadł na ten pomysł i robił to samo. ciekawe ile tak pojeżdżę.
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: luz przy zmianie biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 02, 2009, 15:08:29 »
Miałem kiedyś podobnie - z tym że u mnie ta gumowa kulka całkiem wypadła i musiałem się posilić dawcą - Marcin jako, że u mnie będą teraz biegi sterowane linkami mogę Ci odstąpić ten cały mechanizm, bo go wycięłem ostatnio  :-)
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: luz przy zmianie biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2009, 16:03:42 »
pewnie tak Paweł bo obawiam się, że na dłuższą metę to co mam nie będzie działać
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: luz przy zmianie biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2009, 00:38:09 »
Słuchajcie- te wodziki to mają ciasno siedzieć?!
A ja te [color=ff0000]piii[/color]y posmarowałem jakiś czas temu, bo się prawie nie ruszaly... teraz latają "jak żyd po pustym sklepie"...
Kur...a... może dlatego lewarek ma skok jak w autobusie...;(
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: luz przy zmianie biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2009, 09:31:48 »
Cytuj

Piotr Woźniak napisał:
Słuchajcie- te wodziki to mają ciasno siedzieć?!
A ja te [color=ff0000]piii[/color]y posmarowałem jakiś czas temu, bo się prawie nie ruszaly... teraz latają "jak żyd po pustym sklepie"...
Kur...a... może dlatego lewarek ma skok jak w autobusie...;(


U mnie te wodziki maja luz sam nie wiem czy to ten luz wlasciwy jaki powinien byc czy jednak luz ktory kwalifikuje vje dowymiany, na lewarku tez mam luz. Bieg 2 wchodzi bardzo ciezko. Wodziki w aso nie tanie niestety:(