Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Opłaca sie regulowac zawory?  (Przeczytany 1536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Opłaca sie regulowac zawory?
« dnia: Listopad 29, 2009, 22:42:17 »
mam walnieta uszczelke pod glowica olej leci na zewnatrz , czas chyba juz tez zawory podregulowac bo slychac je glosno czy oplaca sie same zawory teraz regulowac a za 5 tys km robic uszczelke pod glowica ? czy przejezdzic juz tak ? na uszczelke obecnie nie mam kasy ,na zawory ze 100 zl by sie znalazlo. Co robic ?
a jeszcze mam pytanie czy po takiej akcji olej trzeba wymieniac?

Offline Marcin Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break HDi 2.0 110 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opłaca sie regulowac zawory?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2009, 01:34:42 »
Heh miesiąc temu robiłem uszczelkę pod głowicą  w mojej Xsarze. Z tego co mi sie wydaje to do regulacji zaworów trzeba zawieźć głowice a nie cały samochód więc rozkręcanie silnika Cie czeka. Żeby  wyjąć głowice musisz spuścić płyn chłodniczy i i olej z tego względu, że te płyny masz w kanalikach głowicy i w przypadku jak ich n ie opróżnisz i tak wszystko Ci poleci na ziemie wiec na jedno wyjdzie a olej silnikowy to straszne dziadostwo do czyszczenia... . W akcie desperacji możesz spuścić płyn chłodniczy do wiadra i potem wlać... o ile jest dosyć nowy i nie ma oleju. Spuszczanie oeju np do baniaka i ponowne wlewanie do silnika to też raczej akt desperacji... jednak jeśli niedawno wymieniałeś.. ja bym spróbował. Po zdjęciu głowicy stara uszczelka nie nadaje się już do niczego.. jest pogięta, nie ma uszczelniacza a jak cieknie to możesz być pewny że zacznie bardziej jeżeli ją zostawisz. Sama uszczelka to pewnie nie więcej niż 150 zł (do mojej właśnie tyle :( ) obowiązkowe planowanie głowicy to niewielkie pieniądze... w granicach 50 żł ale do tego przyda sie sprawdzenie szczelności.. ale to już Twój wybór.. ja dałem 150 zł za sprawdzenie + planowanie. To są rzeczy obowiązkowe jeżeli chcesz mieć wszystko szczelne na 100 %. Czyli masz już 300 zł + ta regulacja zaworów... + ewentualne nowe płyny. Rób jak uważasz i miłej zabawy z głowicą, chyba że oddajesz do mechanika... ale wtedy dolicz do wszystkiego + minimum 350 zł za samą robociznę... aha i jeszcze mechanicy Ci powiedzą "ma pan przy okazji do wymiany..." . W zasadzie przy rozkładaniu silnika to wszystko jest przy okazji więc nie daj sie naciągnąć. Najlepiej znajomego mechanika odwiedź wtedy będzie jasność co jest do wymiany a co nie... bo jak Ci wystawią rachunek to sie nogi ugną ;)
Pozdrawiam

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Opłaca sie regulowac zawory?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2009, 20:26:10 »
To chyba w HDI tak jest ,u mnie mechanik powiedzial ze trzeba tylko pokrywe gorna zdjac i uszczelke pod klawiature i sa zawory. Na poczekaniu to ustawi tylko trzeba uszczelke pod klawiatura zmienic od razu i to by kosztowala z robocizna w granicach 100 zl ,tylko ja pytalem czy sie oplaca jeszcze to robic jak planuje za 5 tys uszczelke pod glowica robic? A jesli chodzi o wymiane uszczelki pod glowice potem to i tak licze juz wymiane wszystkich uszczelek pod kolektory itp obojetnie co mi mechanik bedzie mowil + rozrzad do tego dla swietego spokoju to ma wyjsc w granicach 800-900zl.Drogo?

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Opłaca sie regulowac zawory?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2009, 20:41:53 »
1. Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą warto pomyśleć też o wymianie uszczelniaczy zaworowych (niewiele kosztują), a jeśli auto ma swoje lata i swój przebieg to na pewno zmniejszy to zużycie oleju.

2. Ja nie regulowałbym zaworów, przez te 5 tys. km przeżyjesz nawet jak któryś zawór się podpiera.

3. 5000 km z uwaloną uszczelką to dość sporo. Obserwuj, czy nie leci ci woda do oleju, bo smarowanie takim roztworem pewnie nie służy silnikowi (choć pewnie woda szybko odparuje z oleju). Możesz się też spodziewać, że któregoś dnia uszczelka pęknie całkiem i np. stracisz kompresje na jakimś cylindrze.

4. Jeśli olej miesza się z wodą to musisz wymienić oba płyny. W innych wypadkach możesz ryzykować i nie wymieniać. Ale jest to ryzyko.
 
Xsara
 

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Opłaca sie regulowac zawory?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2009, 17:40:33 »
Plyny to na 100% wymienie ,dzieki za odpowiedzi , na szczescie jezdze krotkie trasy i po miescie to moze jakos jeszcze wytrzyma do stycznia lutego i juz ja zrobie .Dodam ze juz tak dluzszy czas mi sie saczy ta uszczelka nie wiem czy to sie poglebia obserwuje tylko na zewnatrz wycieki ,plyn i olej normalny maja kolor . Ktos mi nawet powiedzial ze jakby to byla uszczelka to nie przejezdzilbym tyle czasu ale ja jestem przekonany ze to uszczelka w tym miejscu to kazdy z forum wskazuje na uszczelke wlasnie , w lewym dolnym rogu kolo rozrzadu.Kiedys nawet zdjecia dawalem i potwierdzili chlopaki z forum ,tylko moze w jakims "dobrym " miejscu walnela ze nie robi szkod wewnatrz.