Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Za wysokie obroty przy zimnym silniku  (Przeczytany 13064 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 26, 2008, 08:59:36 »
Sebastian wstrzymaj się chwilę - nie zamawiaj czujników "na pałę", daj mi jeszcze ze dwa dni pojeździć bo nie chcę Cię w błąd wprowadzić i potem powiem co i jak (jeśli będzie ok).

Poza tym jeszcze coś mi przyszło do głowy - jeśli na ciepłym silniku miałbyś takie wysokie obroty spowodowane awarią czujnika to moim zdaniem nastąpiło by spalanie stukowe (zacząłby dzwonić) a tego chyba nie masz? Możesz porównać jak chcesz odpinając wtyczkę od czujnika temperatury czy to jest takie zjawisko. Mi się wydaje, że to nie czujnik.

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 27, 2008, 07:46:21 »
Dobrze. Mam zatem ten czujnik i nie wiem co teraz zrobić. Odesłać go z powrotem czy jednak zamontować go w silniku? Jeśli to nie ten co powinienem to dlaczego nikt nie wskaże jaki powinienem wymienić? Gdzie on się znajduje w silniku? Nie proszę o linka do sklepu ale o wytłumaczenie jaki to czujnik temp. cieczy mam wymienić?
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 27, 2008, 08:50:59 »
Ok, jak chcesz spróbować to czemu nie, tym bardziej, że ja wciąż nie mogę powiedzieć, że jest na 100% ok - jeszcze szukam poprawnej pozycji przepustnicy bo ta była zła.

1920 C4 - taki numer ma to w serwisie Citroena - część oryginalna. W intercars jest tylko 1 dostępny czujnik, który go zastępuje - FEBI BILSTEIN u nich ma numer FE18989 - wejdź - jest w czujnikach w ich katalogu. Jak wszedłem na zamienniki to był właśnie za 1920 C4 a tego dobierałem wg service.citroen.com więc pomyłka raczej mało prawdopodobna.

Czujnik to ten z zieloną wtyczką - jest schowany jeszcze ciut dalej niż ten z niebieską wtyczką, który zakupiłeś. Ciężko go sięgnąć - przynajmniej u mnie bo mam tam węże od grzania reduktora powciskane i w sumie przydałoby się z tym porządek zrobić ale nie było kiedy. Ty rozumiem nie masz gazu?

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 27, 2008, 15:01:29 »
Aha, a więc jest jeszcze głębiej. Kurczę, dla mnie nawet ten nie było aż tak prosto wyjąć. Ale poszukam. No to w takim razie będę musiał ten zwrócić, bo i po co mi on. Dzięki za pomoc Paweł. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chętnie przeczytam.
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 27, 2008, 15:53:02 »
To ja się wypowiem co do tej pory wydedukowałem. Trzeba dedukować bo przydałby się algorytm działania MM G6.10, żeby zrozumieć co tam się dzieje, bo te książkowe opisy jak działa wtrysk są bardzo pobieżne a innego nie zdobyłem.

Mam podejrzenie co do sygnału TPS na biegu jałowym. Z tego co zauważyłem (i to raczej jest logiczne) procedura regulacji biegu jałowego uruchamiana jest wtedy gdy osiągnięty zostaje odpowiedni poziom napięcia TPS (bieg jałowy).

Problem w tym, że jak obroty zawisną to nie ma żadnej regulacji w tym momencie. Czyli co? Sygnał tps nie jest biegiem jałowym?

Otóż u mnie silniczek krokowy działa dobrze i jeden i drugi (choć ten stary jakby wolniej). Jak obroty się zawieszą to wystarczy zrobić reset TPS - odłączyć na chwilę (wtedy widać, że krokowy działa bo włącza się proces regulacji obrotów), zgasić, włączyć, odpalić - uczy się na nowo biegu jałowego. Taka sama procedura jest potrzebna przy regulacji przepustnicy - zwykły reset nie wystarczy co ciekawe.

I obroty są dobre przez pewien czas (aż nie zaczną wariować - zwykle jak nie zwariują do minuty po odpaleniu to będzie dobrze).

TPS ktoś powie wymień/wyczyść, on niewinny. Oba mam dobre, jeden trochę gorszy bo dostaje dziury jak się nagrzeje ale drugi nówka MM.

Wydaje mi się, że problem może tkwić w wiązce TPS'a lub napięciem w instalacji, tym bardziej, że zbiegiem okoliczności alternator u mnie jakieś fochy odstawia. Np. mam prąd ładowania regulowany naciągiem paska :)

Sebastian, jak Twój prąd? :) Ruszałeś coś przy elektryce zanim ześwirowało?

ZXowi elektrycy, ma to sens co piszę czy na stos ze mną? :D

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 28, 2008, 07:32:55 »
Paweł, otóż pewnie piszesz mądrze i fachowo, niemniej u siebie z elektryką w zasadzie nic nie robiłem. Na początku jak go kupiłem to elektryk mi jakieś łożysko czy pierścień wymieniał w alternatorze, bo niby piszczał już. Chociaż teraz znów mi się wydaje, że alternator ma trochę pracy z ładowaniem akumulatora (słychać jakiś taki świst czy piszczenie), skądinąd obciążonego instalacją car-audio z dwoma wzmacniaczami.

   Wczoraj nie miałem czasu ale dziś pewnie zabiorę się za poszukiwanie tego głębiej położonego czujnika, bo mam przeczucie że to on. Mało tego. Kiedyś jeden "spec" robił mi skan silnika na kompie i jeden z czujników czasem wykazywał -40 stopni, wtedy obroty były wyższe. Nie pamiętam właśnie jaki to był czujnik. chyba od cieczy. Wtedy dałem temu spokój, bo coś innego usuwałem ale to może w tym tkwi szkopuł.

   A może ma znaczenie fakt, że mój styl jazdy opiera się na maksymalnie częstym wrzucaniu biegu jałowego, może przez to krokowiec mi wysiada...czy coś w tym rodzaju.
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 28, 2008, 10:19:09 »
Nie Sebastian, ja zgaduje co tam się dzieje :) Jeśli miałeś taki problem z czujnikiem (prawdopodobnie cieczy, ten który podałem Ci) to go wymień, raczej sam się nie naprawił, chociaż u mnie wygląda to na inną sprawę. Jednak jak wymienisz i Ci pomoże to ja też wymieniam :)

Dzisiaj np. zauważyłem po raz pierwszy jeszcze coś. Ogólnie odpalam, jadę, obroty takie jak mają być cały czas - od 1200 do 800 schodziły razem z temperaturą. Ale - czasem zawisły po odpuszczeniu gazu na 1500. Wtedy lekko trącnąłem w gaz (jakbym chciał minimalnie przyspieszyć i puściłem) i zawsze niezawodnie spadły do 800 - wcześniej tak się nie udawało - i co sprawdzałem przepustnicę to chodziła bez oporu przez całą skalę. Może do tego wszystkiego wiesza mi się przepustnica? Szkoda, że jak to się działo nie mogłem się zatrzymać, żeby sprawdzić czy styka ze śrubą. Jeśli to nie to to już w ogóle zalatuje krainą oz :)

Swoją drogą od szukania problemu z tymi obrotami pokręciłem wszystkim (gazem, przepustnicą, naciągiem alternatora), że rozwiązałem dwa inne problemy przy okazji a obroty nadal swoje. Żona już mnie męczy "zostaw to biedne auto ciągle grzebiesz - mocno jedzie, mało pali to o co chodzi?" wrr ja mu nie odpuszczę. I przyznaję, że te obroty w tym silniku to jakaś masakra, z tym że przez 3 lata nie miałem z nimi najmniejszego problemu - nawet na lpg mogłem puścić gaz przy 100 kmh i były 800, ale niestety jak widać nic nie trwa wiecznie.

aaa - i ładowanie na lekko luźniejszym pasku (ale nie piszczy), miałem 13.6v na światłach więc nie ma czego się czepiać. zaciśnić jak być powinno nie mogę bo ładowanie spada tak jak mi kolega Marcin w innym wątku napisał, że może trze o coś i gubi prąd.

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 28, 2008, 10:21:11 »
Cytuj

Sebastian Gałka napisał:
   A może ma znaczenie fakt, że mój styl jazdy opiera się na maksymalnie częstym wrzucaniu biegu jałowego, może przez to krokowiec mi wysiada...czy coś w tym rodzaju.


Jak obroty Ci zawisną odepnij TPS'a podczas chodu silnika. Jak zaczną się miotać i spadną do właściwych to krokowy jest ok. Jak nie to albo krokowy nie ok albo ten czujnik temperatury.

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 28, 2008, 11:05:52 »
Dziś skoczę na pocztę i odeślę do Intercars ten czujnik (nawet go nie rozpakowałem), a zamówię ten co mi Paweł podałeś, tyle że akurat niby nie ma go na stanie ale może jakoś sie znajdzie :).

U mnie to jest tak, że przy przyspieszaniu, czyli noga na gazie, a następnie puszczeniu pedału, obroty owszem zawsze spadają, nie zatrzymują się w miejscu ale nie spadają tak nisko jak powinny. Czasem zatrzymają się na 1800, czasem na 1600, a jeszcze innym razem na 1200. Co inny dzień to inaczej. Od wczoraj np. mam obroty idealne. Ale zaraz sie to zmieni. Więc spróbuję wymienić ten odpowiedni :) czujnik temp. chłodziwa.

Aha i oświeć mnie, co to jest TPS, bo zwątpiłem hehe.
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 28, 2008, 13:34:09 »
A jak zatrzymają się na 1800 powiedzmy, dasz gaz to wracają na 1800 czy zatrzymują się gdzieindziej? Może po prostu nam się jednak blokuje przepustnica tylko nie gdy ją sprawdzamy ale gdy silnik chodzi i powietrze przez nią płynie :)

TPS - czujnik położenia przepustnicy - przyczepiony z lewej strony monowtrysku patrząc do otwartej machy, takie plastikowe kojdołko.

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 29, 2008, 07:00:02 »
Zazwyczaj kiedy obroty szwankują i są powiedzmy na poziomie 1600 czy 1800 to dodanie gazu i inne praktyki nic nie dają. Na jałowym znowu wraca to dej wartości. Rzadko jest tak (ale jest), że po dodaniu gazu wskoczy mi na jakiś czas np. 1500.
   
Od siebie dodam też, że praktykowałem hamowanie silnikiem żeby zbić obroty. Początkowo coś to dawało, teraz jednak po dohamowaniu obroty wracają na swoją błędną pozycję.

Jeśli do wymiany jest TPS to zaboli. Na Intercars za 250zł jest, a czujnik odesłałem.

PS. 3 dzień obroty są ok. Ale lada moment znowu odezwie się ta choroba..
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 29, 2008, 10:53:06 »
Nie, TPS'a nie kupuj tym bardziej, że możesz go zdiagnozować miernikiem. A ja jestem pewien, że sam TPS nie jest winny.

Znowu nie mogę złapać przepustnicy jak się zacina. Zauważyłem jednak, że na tym "kołowrotku" co to linka gazu jest przyczepiona jest luz... Na razie nie drążyłem tematu, muszę znaleźć trochę czasu wolnego to znowu otworzę to zobaczę co tam się dzieje i czy jest luz na ośce. Dla mnie z tą przepustnicą to byłby najpewniejszy trop - tym bardziej, że odpięcie TPS, które powoduje bezwarunkowe włączenie regulacji biegu jałowego zawsze zwala obroty na dół.

Z drugiej strony jednak - dlaczego cały syf zdarza się ciągle w takiej samej sytuacji - ciepły silnik zgaszony i stał chwilę. Jak postoi dłużej to problema nie ma, jak zaraz odpalę ponownie, to szybko wraca do normy. To jedyna rzecz, która może wskazywać na czujnik temperatury silnika, który zepsuł się w jakiś dziwny sposób. W sumie nie jedyna - gaz mi chodzi równiej niż benzyna, na benzynie jakby przelewał.

Z niecierpliwością czekam, aż sprawdzisz ten czujnik :) Ja się zajmę ew. luzem przepustnicy jak czas pozwoli.

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 30, 2008, 07:48:32 »
Jednak to chwilę potrwa, bo czujnik odesłałem i zanim zamówię ten właściwy minie trochę czasu, ale wątek nadal aktualny. Skoro wymieniłeś silnik krokowy i nic nie dało, to teraz czas na czujnik temp. cieczy chłodzącej. Zobaczymy co to da.

Pozdrawiam
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 03, 2008, 21:21:00 »
Zawieszanie się przepustnicy to też fałszywy trop - jeden tylko raz mi obroty stanęły dęba i wtedy po hamulcach, macha do góry i próbowałem dopchnąć ale nic z tego. Co ciekawe - odpiąłem TPS i nadal nic z tego, pobujał (krokowy działa) ale nie opuścił. Wygląda na to, że ten czujnik temperatury to może być to. Czekam na wieści :)

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 05, 2008, 07:15:58 »
No więc całkiem możliwe że niedługo znajdziemy winowajcę. Jak tylko zwrócą kaskę za poprzedni czujnik to zamawiam ten i dam znać jak najszybciej.

Jak na ironię od ponad tygodnia obroty mam na w miarę normalnym poziomie ;) ale nie dam się zwieść heh, bo to chwilowe.
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 20, 2008, 15:39:09 »
Mam diagnozę u siebie, potwierdziło się to co wcześniej podejrzewałem, ale dałem się zbić z tropu chwilową dyspozycją - wyjajowana oś przepustnicy, przepustnica nie spada zawsze na 8.4 stopnie uchylenia tylko wiesza się np. na 11.2. Co więcej - przez tą japę ciągnie lewy air i mi to mapy rozstraja... Przez to też wali benzyną/gazonem bo leje suto co by ten lewy dodatek skompensować. Byłem na Lexii u pana Lisieckiego w Gostyniu i cały osprzęt elektroniczny działa jak katalog przykazał. Więc nie ma wyjścia - to musi być to.

KORPUS PRZEPUSTNICY PILNIE POSZUKIWANY!!!

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 20, 2008, 17:45:30 »
Pawel, mam do sprzedania korpus przepustnicy do twojego autka. chetnie sie go pozbede :) odezwij sie jesli nadal potrzebujesz.
Artur

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 20, 2008, 18:41:00 »
Poszła wiadomość na priv.

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 28, 2008, 14:13:05 »
Wymieniłem korpus z przepustnicą i muszę powiedzieć, że to jest właściwy trop. Opiszę procedurę jak i niecodzienny sposób w jaki padła moja poprzednia przepustnica w dziale "mój ZX" jak znajdę chwilę czasu.

Szpagat

  • Gość
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 19, 2009, 21:07:48 »
Witam wszystkich.
Chwile mnie nie bylo, posiedzialem za granica wiec nie jezdzilem samochodem. wrocilem i dowiedzialem sie ze z moja cytryna cos sie dzieje :)

podepne się pod temat bo nie chce zakladac nowego i zasmiecac forum. przeszukalem je wczesniej i nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.

sprawa wyglada tak:

moj samochod to citroen ZX silnik 1.4i benzyna + LPG rocznik 94. trzy drzwiowy (ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia)

odpalam zimne auto na benzynie i przejade jakies 1-3 km nagle zaczynaja wariowac obroty. gora dol, gora dol. nie jakos leciutko ale naprawde skacze do gory i to znacznie. po jakims czasie jak sie samochod nagrzeje to obroty sie normuja i wszystko dziala bez zarzutu. zazwyczaj jak wracaja do normalnego poziomu bo takim szalenstwie to dlawi silnik prawie jakby mial gasnac. trzeba przygazowac zeby podbic mu obroty.

jak odpale samochod i przezuce go od razu na lpg to po przejechaniu 1-2 km wskakuje na niemilosiernie wysokie obroty i wyje, wyje wyje. dopiero jak sie dobrze nagrzeje to przestaje wyc i pracuje poprawnie. jak jest na wysokich to moge zmieniac biegi bez dotykania gazu a samochod sie rozpedza. czasem zbijalem wlasnie w ten sposob te obroty ze wrzucalem mu przy 50 na godzine piaty bieg i przydlawilo go i jakby wracal do poprawej pracy.

wymienilem w nim silnik krokowy (tak wymyslil mechanik) ale nic to nie dalo. macie moze pomysly co to moze byc? naprawde utrudnia to jazde i to sporo. zwlaszcza po miescie. dojezdzasz do swiatel a auto wyje jak szalone. pytam Was bo byc moze ktos mial taki problem juz wczesniej i sobie z nim poradzi. moze miec na to wplyw jakies lewe powietrze? w sensie jakies dziury w wezykach ktore ida do silnika ??? dodatkowo ktos cos mi mowil o dwoch kostkach ktore ida do silnika (jedna niebieska druga zielona - po prawej stronie jak stoimy twarza do samochodu) to tez wlasnie przeczytalem tutaj na forum (te czujniki cieczy) ze moze ktoras nie laczy lub jest cos przerwane i byc moze dlatego tak wariuje. wyczytalem tutaj o przepustnicy ale nie jestem takim fachowcem jak czesc uzytkownikow wiec nie potrafie tego wydedukowac.

z gory wielkie dzieki za wszystkie sugestie. jak bede mial podejrzenia co to moze byc to pojade do mechanika zeby posprawdzal. bardzo prosilbym o takie lopatologiczne napisanie o co chodzi bo bede musial to przekazac mechanikowi. choc w sumie zawsze moge mu wydrukowac instrukcje na co powinien zwrocic uwage lub co zrobic :)

pozdrawiam

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 20, 2009, 09:34:00 »
Raczej żadne niepodłączone wężyki nie dawałyby takich wysokich obrotów jak mówisz. :| Ja bym obstawiał w pierwszej kolejności potencjometr przepustnicy ewentualnie jakieś lewe powietrze, ale to mniej prawdopodobne przy takim zachowaniu.

Szpagat

  • Gość
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 20, 2009, 19:03:31 »
Witam

Mariusz dziekuje za sugestie. sprawdzilem ile takie cudo na allegro. nie ma tego za wiele.

znalazlem jeden, taki:
http://allegro.pl/item801869906_czujnik_przepustnicy_potencjometr_fiat_cc_citroen.html

nie wiem czy nie lepiej bedzie wymienic cala przepustnice kupujac na szrocie.

moze ktos mial cos podobnego i bedzie w stanie cos jeszcze podpowiedziec?

dzieki i pozdrawiam

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 20, 2009, 20:20:38 »
Potencjometr przepustnicy łatwo sprawdzić miernikiem. Są 4 piny połączone parami. Wystarczy wpiąć się najpierw w dwa pierwsze i badać cały zakres przepustnicy otwierając ją i później dwa kolejne. Opór powinien płynnie się zwiększać zmniejszać w zależności od tego czy będziesz zamykać czy otwierać przepustnice. Oczywiście na wyłączonym silniku i odpiętej kostce to się robi. Nie wiem jak u Ciebie, ale ja w 1.4 mam taki oto potencjometr KLIK

Szpagat

  • Gość
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 23, 2009, 16:06:55 »
Cytuj

Mariusz Olczak napisał:
Potencjometr przepustnicy łatwo sprawdzić miernikiem. Są 4 piny połączone parami. Wystarczy wpiąć się najpierw w dwa pierwsze i badać cały zakres przepustnicy otwierając ją i później dwa kolejne. Opór powinien płynnie się zwiększać zmniejszać w zależności od tego czy będziesz zamykać czy otwierać przepustnice. Oczywiście na wyłączonym silniku i odpiętej kostce to się robi. Nie wiem jak u Ciebie, ale ja w 1.4 mam taki oto potencjometr KLIK



dzieki wielkie! to juz teraz wiem z czym dokladnie jechac do mechanika i co mu powiedziec. mam nadzieje ze to bedzie to i znajde taki potencjometr po taniosci jesli to bedzie przyczyna tych skokow obrotow.

jeszcze raz wielkie dzieki i bede pisal jak ogarne temat.

pozdrawiam

Szpagat

  • Gość
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 15, 2010, 12:04:40 »
Witam
caly czas mecze sie z tymi obrotami. zaden z mechanikow nie potrafi tego ogarnac. nie mam pojecia do kogo sie udac. czy ktos moze polecic dobrego mechanika od citroenow w rzeszowie lub okolicach?

z gory wielkie dzieki za namiary lub temat gdzie polecani sa mechanicy (nie potrafie takiego znalezc :)))

ps: dowalilo sniegiem na podkarpaciu a u was?