Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: problem z olejem  (Przeczytany 2870 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Bailieborough/Gryfice
  • Posiadany samochód: ZX 2.0 16v 157PS i 181Nm
  • Miejscowość: Bailieborough/Gryfice
problem z olejem
« dnia: Luty 03, 2010, 16:06:16 »
byłem dzisiaj w sklepie i coś dziwnego usłyszałem aż się zdziwiłem!
w Irlandii nie ma oleju Castrol Magnatec 5W40! na początku nie mogłem w to uwierzyć ale sprawdziłem później samemu i rzeczywiście Castrol nie jest sprzedawany w Irlandii ani w Anglii!

jest natomiast dostępny Castrol EDGE 5W30 i czy ktokolwiek jest w stanie mi wytłumaczyć w czym tkwi różnica między tymi olejami?
Marcin Jankowski
ZX 2.0 16V 157PS i 181Nm 20.09.1996r. idealny stan

  • Gość
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2010, 16:41:13 »
5w40 ma normę ACEA A3, 5w30 ACEA A5 i jest dedykowany do nowych konstrukcji, gdzie klasy tolerancji są wyższe (pasowania, chropowatość powierzchni), a co się z tym wiąże ma cieńszy film olejowy (dużo niższa lepkość). Oczywiście ma to swoje plusy w postaci mniejszego tarcia, jednak dla XU10 stanowczo odradzam. Poza tym, jak na tak szlachetne serce w swoim dakarze powinieneś mu lać coś lepszego niż castrol, który jest wykreowaną marketingową marką (nawet nie mają własnej rafinerii tylko kupują oleje od BP i przyklejają własne etykiety).

Zostań przy 5w40, polecam  motul, mobil1, total, valvoline i chyba tyle.

Offline Marcin Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Bailieborough/Gryfice
  • Posiadany samochód: ZX 2.0 16v 157PS i 181Nm
  • Miejscowość: Bailieborough/Gryfice
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2010, 17:06:38 »
no to jeszcze muszę się zastanowić co zalać do serduszka:)
Marcin Jankowski
ZX 2.0 16V 157PS i 181Nm 20.09.1996r. idealny stan

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2010, 18:57:24 »
Mój 1.4 jest bardzo zadowolony z totala 5w40. Castrola GTX 15w40 przepalał :/

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2010, 21:47:54 »
Mój zx był okrutnie zadowolony z valvoline max life 10w40. Jak go kupiłem to za zx-em strasznie waliło przepalonym olejem pomimo że nie dymił. Po zmieanie starego (czarnego!!!) oleju na nowy valvoline problem ustał. Na 9000km dolałem litr orlen thermal control 10w40. Teraz mnie czeka zmiana oleju i chyba znowu wleje valvoline albo motul. Olej w moim silniku jest czysty jak nowy a jak kupiłem zx-a był czarny. Musiał stary być :).

Offline Marcin Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Bailieborough/Gryfice
  • Posiadany samochód: ZX 2.0 16v 157PS i 181Nm
  • Miejscowość: Bailieborough/Gryfice
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2010, 03:18:54 »
jedyne co znalazłem tutaj w tej p....nej Irlandii to mogę dostać Mobil1 0W40 tylko się zastanawiam czy będzie to dobre posunięcie ponieważ jeździłem do tej pory na 5W40 ale oleju wogóle nie brał a przejechałem 11tys. km! olej czyściutki jak nowy i nawet swoją lepkość jeszcze ma:D

co o tym sądzicie?? kupować tego mobila?
Marcin Jankowski
ZX 2.0 16V 157PS i 181Nm 20.09.1996r. idealny stan

  • Gość
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2010, 12:58:00 »
Śmiało, możesz nawet go mieszać z 5w40 - ma tą samą normę ACEA A3. W dodatku 0W jest lepszy na duże mrozy.

Marcin ile u was taki olej kosztuje ? i ile litrów?

Offline Marcin Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Bailieborough/Gryfice
  • Posiadany samochód: ZX 2.0 16v 157PS i 181Nm
  • Miejscowość: Bailieborough/Gryfice
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2010, 13:49:58 »
Mobil 1  0W40 bańka 5 litrów kosztuje 48 euro

tylko interesuje mnie czy nie zacznie brać oleju bo on jest chyba rzadszy od 5W prawda?
Marcin Jankowski
ZX 2.0 16V 157PS i 181Nm 20.09.1996r. idealny stan

  • Gość
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2010, 14:10:07 »
10W traci płynność przy ok. -15C, 5W przy ok. -35C, 0W przy ok -50C - czym to się objawia w praktyce? A no tym, że jak odpalasz na mrozie to przy gorszym oleju dłużej pograją szklanki. Kiedyś widziałem opis doświadczenia - odpalali auto przy -15C i patrzyli ile czasu potrzeba aż pompa olejowa przepcha medium na góre głowicy - w przypadku 10W było to ok 30sekund, dla 5W były to już 4 sekundy, dla 0W -15C nie robi pewnie nawet wrażenia. Więc o ile nie eksploatujesz auta na syberii to 0W a 5W nie będzie miało dla Ciebie żadnego znaczenia.

Na lepkość w trakcie pracy ma większe znaczenie drugi wskaźnik, ale w obu masz W40. W30 miałby właśnie cieńszy film olejowy i mógłby nie być w pełni zgarniany przez pierścienie w XU w ciężkich warunkach temperaturowych - w dodatku niższa lepkość w wyższych temperaturach miała by większe zdolności penetrujące. Większe znaczenie mają suplementy w oleju. 5W40 jak i 0W40 są w większości przypadków olejami syntetycznymi i mieszalnymi, więc nie ma co się bać. Najważniejsza jest norma, w naszym przypadku tak jak już pisałem ACEA A3 (normę taką posiada większość olejów 0W40, 5W40 i 10W40 , a nawet niektóre 15W (np półsyntetyczny motul 15w50), chociaż większość 15W już ma ACEA A2)

Lej mobil1 0W40 będziesz bardzo zadowolony, a twój silnik jeszcze bardziej.

ps. u was tańsze te oleje niż u nas z legalnych źródeł

Offline Ewelina Jankowska (Szydłowska)

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: Był Citroen ZX 1,9 D - FAZA ,Jest ZX 16V `93, C5 V6 `01
  • Miejscowość: Sulejówek
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2010, 14:37:02 »
matko kochana MARCIN a gdzie Cie tam zaniosło?

Offline Marcin Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Bailieborough/Gryfice
  • Posiadany samochód: ZX 2.0 16v 157PS i 181Nm
  • Miejscowość: Bailieborough/Gryfice
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2010, 14:49:57 »
gdzie? na drugi koniec europy:)
jutro jadę zakupić olej i przy 210tys km będzie trzeba go wymienić:)
filtr oleju już zakupiony firmy KNECHT
i dalej cieszyć się z jazdy ZXem:)
Marcin Jankowski
ZX 2.0 16V 157PS i 181Nm 20.09.1996r. idealny stan

crprog

  • Gość
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2010, 21:45:58 »
A jaki olej polecacie do TU ;-) w pyziu szykuje się wymiana gdyż już zrobiłem 12 tys od ostatniej wymiany i teraz pytanie co zalać z tych tańszych oczywiście żaden Motul Vavoline Mobil gdyż nie chcę aby olej przekroczył 1/10 wartości auta :-) co będzie dla niego mniej bolesne? z tych z najniższej półki Orlen/Lotos i inne syfy :]

Offline Makar Michał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Augustów Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.1i (60KM)
  • Zainteresowania: Elektrotechnika
  • Miejscowość: Augustów Białystok
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2010, 22:00:02 »
Piotrze moje 1.1 zasuwa na Lotos'ie semisyntetic 10W40. zapłaciłem za niego 59zł za bańkę 4 litry i jak czytałem opinie to ludzie raczej zadowoleni. zastanawiałem się nad lotosem syntetycznym ale w końcu wybór padł na półsyntetyk bo różnica w cenie była zaledwie albo aż 35zł ale że przy okazji wymieniałem sworzeń wahacza, filtr powietrza, oleju, klocki i gumową osłone przegubu co skończylo się jeszcze dokupieniem 2 litrów oleju ELF transmision 75W80 do skrzyni który mnie kosztował 15zł za pół litra to finanse zdecydowały bardziej o wyborze oleju do silnika ale jestem zadowolony i raczej napewno przy tym oleju pozostanę.

crprog

  • Gość
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 05, 2010, 08:31:11 »
Tyle że auto do tej pory miało zalany przynajmniej ostatnio 15W40 tylko nie pamiętam nazwy, jest nalepka pod maska i z moim przebiegiem lacznie juz wybuło mu 14 tys wiec wypadało by zmienic :] tylko teraz pytanie czy mi sie silnik nie rozszczelni jak zaleje półsyntetyka :/ przebieg realny około 168 tys

  • Gość
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 05, 2010, 09:00:09 »
Cytuj

Ewelina Szydłowska napisał:
matko kochana MARCIN a gdzie Cie tam zaniosło?


Hehe
Spokojnie, ja narazie sie nigdzie nie wyprowadzam ;)
Jest nas dwóch:D

Offline Ewelina Jankowska (Szydłowska)

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: Był Citroen ZX 1,9 D - FAZA ,Jest ZX 16V `93, C5 V6 `01
  • Miejscowość: Sulejówek
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 05, 2010, 09:40:01 »
hehehe teraz juz wiem ze was jest 2:P Paweł mnie uświadomił:)

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 05, 2010, 10:36:45 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
byłem dzisiaj w sklepie i coś dziwnego usłyszałem aż się zdziwiłem!
w Irlandii nie ma oleju Castrol Magnatec 5W40! na początku nie mogłem w to uwierzyć ale sprawdziłem później samemu i rzeczywiście Castrol nie jest sprzedawany w Irlandii ani w Anglii!

jest natomiast dostępny Castrol EDGE 5W30 i czy ktokolwiek jest w stanie mi wytłumaczyć w czym tkwi różnica między tymi olejami?


ja u siebie zalałem castrol magnatec 5w40 i nie mam żadnych problemów z temperaturą ubywaniem oleju itp
magnateca zalałem celowo bo moje auto nieraz ma przestój 2-3 dni i nawet w takiej sytuacji przy -20stC odpalało aż miło.
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Makar Michał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Augustów Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.1i (60KM)
  • Zainteresowania: Elektrotechnika
  • Miejscowość: Augustów Białystok
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 05, 2010, 10:45:08 »
Nie powinno Ci się Piotrze nic dziać ze szczelnością. Jakbyś mu zaaplikował szok przechodząc z mineralnego na pełen syntetyk to faktycznie syntetyk mógłby wypłukać syf z niektórych miejsc i mógłby zacząć się pocić ale te silniki (przynajmniej mój) fabrycznie wypuszczane byly na syntetyku. Ja u siebie zalałem półsyntetyk bo mi na tyle finansów wystarczyło ale prawdopodobnie przy nastepnej wymianie za jakies 4kkm bede lał dalej ten olej bo jak to genialnie ująłeś lepiej żeby wymiana oleju nie przekraczała 1/10 wartości samochodu :)

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 05, 2010, 11:08:06 »
Z minerała można spokojnie przechodzić na półsyntetyk bez żadnych konsekwencji pod warunkiem że silnik jest w niezłym stanie. Kilku kolegom już wymieniłem z minerała na semisintetic i jeżdżą już niektórzy po 3 lata i silnik jest w dobrym stanie.

crprog

  • Gość
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 05, 2010, 18:41:50 »
To mi doradź czy lać do mojego półsyntetyk lotosa? :) widziałeś serducho pyzia ;)

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 05, 2010, 18:53:04 »
Ja przechodziłem z Lotosa 15w40 na Total 5w40. Żadnych wycieków i pocenia, ale za to spalanie oleju się skończyło.

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 05, 2010, 20:01:16 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
To mi doradź czy lać do mojego półsyntetyk lotosa? :) widziałeś serducho pyzia ;)


Lotos thermal control to coś dla ciebie. 10w40 Sprawi że silniczek będzie miał lżej a jest to jeden z tańszych półsyntetyków i w dodatku dobrej jakości. Ja bym lał. Silnik masz na bank niezły. Ładnie pracuje i nie kopci. W dodatku zauważyłem że na mrozie lżej kręci rozrusznik.

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: problem z olejem
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 12, 2010, 03:35:18 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
byłem dzisiaj w sklepie i coś dziwnego usłyszałem aż się zdziwiłem!
w Irlandii nie ma oleju Castrol Magnatec 5W40! na początku nie mogłem w to uwierzyć ale sprawdziłem później samemu i rzeczywiście Castrol nie jest sprzedawany w Irlandii ani w Anglii!

jest natomiast dostępny Castrol EDGE 5W30 i czy ktokolwiek jest w stanie mi wytłumaczyć w czym tkwi różnica między tymi olejami?


ja u siebie zalałem castrol magnatec 5w40 i nie mam żadnych problemów z temperaturą ubywaniem oleju itp
magnateca zalałem celowo bo moje auto nieraz ma przestój 2-3 dni i nawet w takiej sytuacji przy -20stC odpalało aż miło.


sprawdzałem ostatnio: majonezu brak ! oleju nie ubyło nic !
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2