Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem  (Przeczytany 5171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pietryczuk jacek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: chełm
  • Posiadany samochód: citroen c5 DCRHZE
  • Miejscowość: chełm
[MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« dnia: Styczeń 24, 2010, 08:47:16 »
witam wszystkich forumowiczów  to moj pierwszy automat
i chyba ostatni ! problem przyszedl prawdopodobnie z mrozami skrzynia  nie pozwala przyspieszyc a nawet dodac gazu pod góre przechodzi chyba w jakis tryb awaryjny i z 4 biegow zostaje 2i3towarzyszy temu oczywiscie zapalenie kontrolki service oraz komunikat automatic gearbox faulty
na początku myślałem ,ze to kwestia zimnego oleju w skrzyni ale juz kilka razy zrobilo mi sie to w trasie przy wyprzedzaniu
rozgrzanym autem-moj sposob na to jest prosty staje gasze wyciaga kluczyk pare sekund i po bólu zero błędu skrzynia wraca do normy aczkolwiek jest to uciązliwe.proszę o pomoc w tym temacie!

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2010, 08:52:45 »
Jaki auto ma przebieg ?
Olej był kiedyś wymieniany ?
Skrzynia AL4 ma jedną bolączkę związaną z elektrozaworami, ale może to wcale nie być to.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline pietryczuk jacek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: chełm
  • Posiadany samochód: citroen c5 DCRHZE
  • Miejscowość: chełm
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2010, 10:49:57 »
auto ma przebieg 93000! wiem ze trudno uwierzyć ale kupilem go od znajomego włocha ktory go serwisował do konca ale oleju w skrzyni nie wymieniał

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 24, 2010, 11:28:04 »
Cytuj

pietryczuk jacek napisał:
auto ma przebieg 93000! wiem ze trudno uwierzyć ale kupilem go od znajomego włocha ktory go serwisował do konca ale oleju w skrzyni nie wymieniał


Musisz podjechać na jakąś diagnostykę koniecznie. Spróbuj tu:

ASB Płocheć

Masz z Chełma w miarę niedaleko. Ja ten warsztat mogę polecić jako jeden z naprawdę niewielu na Lubelszczyźnie. Tanio może nie jest, ale gość zrobi Ci dokładną diagnostykę, której niestety żadne ASO nie dokona. Mi naprawiał skrzynię ZF4HP20 i już prawie 2 lata jest dobrze :-).Może być tak, że uwaliły Ci się elektrozawory, może padł jakiś czujnik. Jeśli skrzynia nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków, to może mechanicznie nie być uszkodzona i problem ograniczy się do sterowania.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Sławomir Pokora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V,Saxo VTS,AX 1.5D
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 24, 2010, 11:32:26 »
Witam.Miałem podobne problemy z moim automatem,u mnie wystarczyło wymienić olej oczywiście na ESSO LT 71141,po wymianie przejechałem już 20 tys. i jak na razie wszystko jest ok.

Offline pietryczuk jacek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: chełm
  • Posiadany samochód: citroen c5 DCRHZE
  • Miejscowość: chełm
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2010, 11:45:57 »
włosnie czytałem o tej wymianie oleju pod lublinem i jutro bede tam dzwonil zeby sie umowic  na  wymiane chm... z moim szczesciem obstawiam te elektrozawory przyprowadzilem go z mediolanu 3-mce temu 1680km zrobilem w 18 h skrzynia sprawowala sie rewelacyjnie dlatego tez ciezko mi uwierzyc ze to tylko kwestia oleju

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2010, 12:50:16 »
Jeśli taki przebieg to raczej nie jest wina oleju, choć co około 100kkm powinno się wymieniać, więc jeśli dbasz o auto, to niedługo czeka Cię wymiana. Ja wymieniłem przy 105 kkm i pewna różnica in plus w pracy skrzyni była, choć nie było to nic wielkiego. Olej był trochę mętny, wypracowany, ale nie był przepalony.
Jeśli auto by miało 200kkm bez wymiany, to co innego.
Przychylił bym się na Twoim miejscu do porady Grzegorza R.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2010, 12:56:52 »
Przy duzych mrozach jesli w oleju sa drobimy wody robia sie z tego krysztalki lodu i potrafia osadzac na zaworach,pierwsze co to diagnostyka,wymiana oleju jesli nie pomoze i nie bedzie to inna usterka ( bo przez forum nie da sie zdiagnozowac auta) byc moze trzeba bedzie zawory wymienic.

Offline pietryczuk jacek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: chełm
  • Posiadany samochód: citroen c5 DCRHZE
  • Miejscowość: chełm
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2010, 13:22:28 »
dzieki za zainteresowanie  po wizycie  w warsztacie w jastkowie napisze jaka jest diagnoza pozdro!

Offline pietryczuk jacek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: chełm
  • Posiadany samochód: citroen c5 DCRHZE
  • Miejscowość: chełm
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2010, 19:48:31 »
hm ten Plochec ktorego mi polecil pan grzegorz jest chyba mocno rozchwytywany bo wczoraj sie nie dodzwonilem ale dzisiaj dalo rade mila pani umowila  mnie na 3 lutego  wiec zostalo mi cierpliwie czekac

Offline Andrzej Jozwiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Dublin
  • Posiadany samochód: C5 2000HDI
  • Miejscowość: Dublin
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 02, 2010, 16:38:54 »
Mam podobny problem ze Swoim C5 2.0HDIten sam komunikat " automatic gearbox faulty" - występuje zawsze w momencie kiedy autodochodzi do swojen ciepłoty tj. po przejechaniu około 3-5km, ale co najdziwniejsze nie dzieje sie tak , gdy wyjade autem na ulice miejskie tzn. zwalnianie, stawanie, przyspiszanie, tylko gdy wyjade odrazu na trase wylotową z miasta i jade równą prędkością.... następuje samoczynna redukcja biegu , dzwięk ostrzegawczy, komunikat i slychać brzydką prace skrzyni .... staję wyłączam silnik odpolam i już jest OK ?!

Offline pietryczuk jacek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: chełm
  • Posiadany samochód: citroen c5 DCRHZE
  • Miejscowość: chełm
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 24, 2010, 17:18:15 »
WITAM JESTEM WLASNIE PO DRUGIEJ WIZYCIE W SERWISIE O KTORYM MOWA WYZEJ PRZY PIERWSZEJ WYMIENILI MI OLEJ I WYKASOWALI BLEDY NIESTETY NIE POMOGLO! BYLO KILKA BLEDOW MIEDZY INNYMI POSLIZG SPRZEGLA DZIS USLYSZALEM WYROK BEZ REMONTU SIE NIE OBEJDZIE KOSZT OD 4500 W GORE ! PYTALEM PYTALEM O ELEKTROZAWORY STEROWNIKI ALE NIESTETY MOZNA TO WYMIENIAC BEZ GWARANCJI ZE BEDZIE LEPIEJ

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 24, 2010, 21:13:40 »
Cytuj

Andrzej Jozwiak napisał:
Mam podobny problem ze Swoim C5 2.0HDIten sam komunikat " automatic gearbox faulty" - występuje zawsze w momencie kiedy autodochodzi do swojen ciepłoty tj. po przejechaniu około 3-5km, ale co najdziwniejsze nie dzieje sie tak , gdy wyjade autem na ulice miejskie tzn. zwalnianie, stawanie, przyspiszanie, tylko gdy wyjade odrazu na trase wylotową z miasta i jade równą prędkością.... następuje samoczynna redukcja biegu , dzwięk ostrzegawczy, komunikat i slychać brzydką prace skrzyni .... staję wyłączam silnik odpolam i już jest OK ?!


Mam IDENTYCZNY problem z tym że u mnie pojawia się także przy zmiennych obciążeniach, ale ZAWSZE w 3-5 minucie jazdy. W marcu wstawiam auto do ASO, bo już mnie to powoli denerwuje. Najdziwniejsze jest to że przed i po komunikacie (w międzyczasię gaszę i zapalam silnik) skrzynia pracuje bez zarzutu, a stałem się szczególnie na wyczulony na wszelkie nietypowe objawy.
Staram się wyczuć jakieś nieprawidłowości w pracy skrzyni, dziwne dźwięki itp, ale nie dzieje się zupełnie nic poza tym komunikatem.
Mam nadzieję że w marcu coś się wyjaśni.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline pietryczuk jacek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: chełm
  • Posiadany samochód: citroen c5 DCRHZE
  • Miejscowość: chełm
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2010, 11:59:46 »
witam po ostatnich ogledzinach w jastkowie nie chcialem sie z tym pogodzic  i pojechalem do nadarzyna do pana olczaka po dokladniejszych testach na dzien dobry uslyszalem ze conajmniej dwa elektrozawory +tarczki sprzegla sa do wymiany wiec skrzynia do wyjecia auto zostalo w warsztacie po wyjeciu i dokladnej ocenie bede wiedzial co jeszcze do wymiany heh panu Andrzejowi zycze zeby to byl jakis drobiazg ze sterownikami pozdrawiam

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2010, 12:39:04 »
Podłącze się pod ten wątek. Mam 2.2 z automatem, mam taki problem, że jak silnik jest rozgrzany np po długiej jeździe po mieście to w chwili dojazdu do świateł i hamowaniu, jest łupnięcie w skrzyni przy redukcji oraz słyszalne bardzo wyraźnie chrzęszczenie przy redukcji na 1. Znalazłem na forum że to ponoć normalka dla 4HP20 ale coś mi tutaj z tym chrzęszczeniem nie pasuje. Na letnim ale nie zimnym silniku wszystko pracuje idealnie. Tylko na rozgrzanym coś się wali. Martwi mnie to bo jeszcze nie ma lata a już się coś dzieje ze skrzynią w zależności od temperatury. Czy wymienia się może chłodnicę oleju skrzyni automatycznej na większą? Czy to jest w ogóle możliwe? Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 01, 2010, 09:08:01 »
Sebastian, jeśli nie masz żadnych komunikatów, to ja na Twoim miejscu wymieniłbym olej. Mozna zaryzykowac stwierdzenie, że robi się za rzadki wyłącznie po rozgrzaniu, skoro na zimno skrzynia pracuje OK. Takie objawy mogą świadczyć o wypracowaniu oleju.
Normalnie polecił bym Ci Esso 71141 jako tańszy zamiennik oryginalnego od PSA. Ale mam w sumie teraz mieszane uczucia. Gdy był spuszczany oryginał przy przebiegu 100 tys km to nie wyglądął źle, był ciemnobrązowy, ale nie czarny. Aktualnie mam Esso 71141 i po przebiegu 45 tys km jest czarny i czasem mam komunikat o którym pisałem kilka postów wyżej. I teraz powstaje pytanie:
- czy Esso nie osiąga takich przebiegów jak oryginał ?. Może jest gorszej jakości ?
- jakis czas temu na górskiej długiej trasie, jadąc w upale 40st i na na tiptronicu, włączyło się zabezpieczenie temperaturowe skrzyni. Polega to na tym że skrzynia przełącza się na D, studzi się przez kilka km i dopiero można powrócic na tiptronic. Może wtedy przegrzałem ten olej i teraz jak jest zimno efekty jego zużycia się ujawniają ?.
- inne ewentualności ?. Chłodnica oleju ?. Filtr ?
Niedługo wstawię do ASO i zobaczymy jakie będą wyniki sledztwa.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] C5 HDI 2,0 2002r problem z automatem
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 01, 2010, 12:22:06 »
Olej sprawdzili w ASO na przeglądzie i ponoć był ładny kolor i klarowny. Ale to i tak nie tłumaczy czy lepkość jest ok. Dlatego jutro zmieniam na nowy. Poinformuję czy od wymiany oleju, ustąpi chrzęszczenie i twarda redukcja. Pozdrawiam.