Witam,
Posiadam C5 HDi 2.0 z 2003 roku i od jakiegoś czasu wyświetla mi się komunikat "diesel additive level minimum". Po wizycie w Aso Citroena usłyszałem informację o konieczności wymiany filtra cząstek stałych - przebieg 160 tyś. Fachowiec z Aso Citroena doradził mi że nie warto wymieniać filtra tylko pozbyć się problemu raz na dobre przewiercając FAP. Niestety nie był w stanie podać namiarów na fachowców z mojego regionu który pomóglby rozwiązać ten problem. Dlatego zwracam się z prośbą czy ktoś z Was mógłby podesłać namiary na kogoś z Trójmiasta, kto zajmuję tym problemem i robi to dobrze? Proszę o podanie jakichś namiarów.
Dodatkowo zauważyłem, że np. jadąc autostradą nie mogę rozpędzić się powyżej 150 km/h, a za moment (kilkadziesiąt sekund) auto jakby odżywa, dostaje mocy i przyspiesza. Podobnie na nizszych biegach np. jadąc na 4 biegu około 80km/h i obrotach około 2,5tyś, wciskam gaz maksymalnie i obroty rosną bardzo powoli i powoli nabiera prędkosci aż przy około 3,5 tyś obrotów auto nagle odzyskuje moc i przyspiesza aż miło. Czy to ma związek z filtrem FAP czy może to być jeszcze jakaś inna przyczyna?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam