Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Filtr cząstek stałych zapchany - u kogo rozwiązać problem "ostatecznie" w Trójmieście  (Przeczytany 6711 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Żurek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HDi 2.0 2003
  • Miejscowość: Gdynia
Witam,

Posiadam C5 HDi 2.0 z 2003 roku i od jakiegoś czasu wyświetla mi się komunikat "diesel additive level minimum". Po wizycie w Aso Citroena usłyszałem informację o konieczności wymiany filtra cząstek stałych - przebieg 160 tyś. Fachowiec z Aso Citroena doradził mi że nie warto wymieniać filtra tylko pozbyć się problemu raz na dobre przewiercając FAP. Niestety nie był w stanie podać namiarów na fachowców z mojego regionu który pomóglby rozwiązać ten problem. Dlatego zwracam się z prośbą czy ktoś z Was mógłby podesłać namiary na kogoś z Trójmiasta, kto zajmuję tym problemem i robi to dobrze? Proszę o podanie jakichś namiarów.
Dodatkowo zauważyłem, że np. jadąc autostradą nie mogę rozpędzić się powyżej 150 km/h, a za moment (kilkadziesiąt sekund) auto jakby odżywa, dostaje mocy i przyspiesza. Podobnie na nizszych biegach np. jadąc na 4 biegu około 80km/h i obrotach około 2,5tyś, wciskam gaz maksymalnie i obroty rosną bardzo powoli i powoli nabiera prędkosci aż przy około 3,5 tyś obrotów auto nagle odzyskuje moc i przyspiesza aż miło. Czy to ma związek z filtrem FAP czy może to być jeszcze jakaś inna przyczyna?


Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Cytuj

Paweł Żurek napisał:
Witam,

Posiadam C5 HDi 2.0 z 2003 roku


Wrzuć te dane do swojego profilu wtedy każdy będzie wiedział jakim autem jeździsz i jak Ci pomóc. Dodaj jeszcze rodzaj nadwozia.

Cytuj
Czy to ma związek z filtrem FAP czy może to być jeszcze jakaś inna przyczyna?


Pewnie, że tak. Auto przy zapchanym FAPie bardzo często wchodzi w stan awaryjny i wtedy traci moc. Ale o tym to musisz szukać na forum bo bardzo dużo można znaleźć.


PS. Z Trójmiasta nie znam fachowców ale jak Ci się da we znaki na dobrze :] to mogę dać dane na gościa z Wielkopolski. Odezwij się wtedy na PW.

Offline Paweł Żurek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HDi 2.0 2003
  • Miejscowość: Gdynia
Moje auto nie jest w stanie awaryjnym, czy w takim razie takie spadki mocy są normalne przy wyświetlanym tylko komunikacie?

Jestem po wizycie w ASO Citroena i po podłączeniu do komputera i analizie danych wyszło ostatecznie że nie chodzi tylko o płyn EYOLS ale również o filtr FAP - jeśli dobrze pamiętam w danych była pozycja (nie pamiętam nazwy) z jednostką masy g i ona przekrawczała wartości podane na tapelach dla C5 - było chyba 163g. Dodatkowo komputer wskazywał średnie zapchanie filtru.
Wasze forum dosyć dogłębnie przeczytałem i wiem że oprócz usuwania/przewiercania można również domowym sposobem myć i płukać. Jako dylatant w dziedzinie samochodów wolałbym oddać auto osobie kompetentnej a sposób w jaki ona zregeneruje bądź ominie FAP nie gra roli byle było porządnie i wszystko ok.

Zauważyłem jeszcze jeden dziwny objaw - kiedy zatrzymuje auto i wrzucam luz (np na swiatlach), zmienia się praca silnika - zaczyna jakby "tarkotać-trząść się". Czy te wszystkie objawy mogą sugerować problem z FAPem? Czy coś innego?

Usłyszałem opinie, że na zapchany filtr FAP pomoga przeciągnąć go na wysokich obrotach w trasie np na 3 czy 4 biegu, z tego co czytałem na forum nie pamiętam, by ktoś ten sposób proponował czy to coś może pomóc?


Robert wrzucaj na priv namiary na kogoś z Wielkopolski - tak się składa, że cały tydzień pracuje w Koninie a wracam na weekendy do Gdyni. Dzięki. Czy taka operacja - regeneracja przez czyszczenie , bądź wiercenie trwa długo?

Offline Roman Zapadka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kozliny
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: Kozliny
Witam w tczewie jest fachman od usuwania fap 700 stówek moge podac nr na pw

Offline Bolesław Bialski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDi
Ja usuwałem FAP'a we Wrocławiu, od roku jeżdżę bezproblemowo, opis i tel do elektronika znajdziesz na tej stronie.

Offline Zenon Reetz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C 5 2.0 hdi/2003 r.
  • Miejscowość: Grudziądz
Paweł...tak krotkie trasy na zimnym silniku .. to zapychanie FAP-a... dlatego chociaż raz na tydzień ..a i częsciej nalezy na wlasciwej temp. silnika .. " przepalić , przedmuchać , przeciścic filtr cząstek stalych... wysokie obroty i...rura....zaraz bedzie razniej jechał....a byla rowniez tu mowa o paliwie... najlepiej normalne paliwo bez tych wszystkich dodatow..( pawer..itp ) i ze sprawdzonej stacji.....ja tankuje na shellu...
Czyszczenie fap-a to odkrecenie 4 śrób ( zapieczone to DW4 )odłączenie przewodow...i...zwykle mycie pod srednim cisnieniem...wode  benzyna ekstrakcyjna .. powietrze pod cisnieniem..i to cala filozofia.....

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Cytuj

Paweł Żurek napisał:
Moje auto nie jest w stanie awaryjnym, czy w takim razie takie spadki mocy są normalne przy wyświetlanym tylko komunikacie?
.....
Jestem po wizycie w ASO Citroena i po podłączeniu do komputera i analizie danych wyszło ostatecznie że nie chodzi tylko o płyn EYOLS ale również o filtr FAP - jeśli dobrze pamiętam w danych była pozycja (nie pamiętam nazwy) z jednostką masy g i ona przekrawczała wartości podane na tapelach dla C5 - było chyba 163g. Dodatkowo komputer wskazywał średnie zapchanie filtru.


163g to przejechane ok. 80 tys. km więc FAP wymaga czyszczenia/ mycia. Dodatkowo sprawdziłbym przepływomierz. Jeśli silnik zaczyna pracować od 3500 obrotów to częstym winowajcą jest uszkodzony/ brudny przepływomierz. Przy błedzie związanym z fapem silnik ciagnie do 2 tys. obrotów i dalej ciężko go rozbujać. Na Twoim miejscu dolałbym eolys, wyczyścił fapa i sprawdził/ wyczyścił przepływke. Oczywiście jeżeli chcesz to możesz fapa usunąć, chociaż mi osobiście fap nie przeszkadza a przyjemnie się jeździ jak z tyłu nic nie kopci.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Cytuj

Janusz Radzienczak napisał:
Cytuj

Zenon Reetz napisał:
Czyszczenie fap-a to odkrecenie 4 śrób ( zapieczone to DW4 )odłączenie przewodow...


Udało ci się zdemontować FAP bez wyciągania całego katalizatora?


Nie ma z tym zbytniego problemu. Poszukaj na forum wątku o fapie, jest tam to dokładnie opisane wszystko. Sam czyściłem fapa 1,5 roku temu. Ostatnio na proxi sprawdzałem stan fapa i pokazało cisnienie na biegu jałowym  5 mbar a przy 5000 obr  16 mbar. Dla sprawnego fapa cisnienie na biegu jałowym powinno być 0-20 mbar. Przed czyszczeniem miałem 23mbar a  przy wysokich obrotach oscylowało ok. 80 mbar, ale jakiś szczególnych problemów poza wyswietlającym się co jakiś czas komunikatem "clean diesel filter ASAP" nie miałem. Od czyszczenia i dolewki eolysa nie wiem co to fap. Ostatnio byłem na hamowni sprawdzić silnik i pod obciążeniem do 4800 obr nie puścił nawet mini dymka (wszyscy byli pod wrażeniem, że diesel a nic nie kopci) a sprawdzana nieco wczesniej A4 1,9tdi postawiła takiego batorego, że zrobiła się ciemność :)

Offline Damian Cioś

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: Ford Cougar
  • Miejscowość: Krakow
Witam, mam do zaoferowania panstwu naprwe filtru FAP po cenie duzo mniejszej niz w serwisie. Jesli jestescie zainteresowani prosze o kontakt pod numerem tel 511-778-798. Warsztat moj znajduje sie w Krakowie.
 Pozdrawiam Mechanik