Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1]czyszczenie egr i brak dodatku gasnący silnik  (Przeczytany 2342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Wojtanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: c5 2,2 hdi
  • Miejscowość: UK
[mk1]czyszczenie egr i brak dodatku gasnący silnik
« dnia: Marzec 01, 2010, 17:24:03 »
mój silnik gaśnie podczas jazdy przy około 2500 obr. zastanawiam się nad czyszczeniem egr i tu mam pytanie jak go wymontować...?

czy drak dodatku może powodować gaśniecie silnika?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1]czyszczenie egr i brak dodatku gasnący silnik
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2010, 21:27:10 »
a niby co ma mieć egr do gasnięcia silnika? W takich przypadkach to albo szwankuje regulator wysokiego ciśnienia lub pompa wysokiego cisnienia. Trzeba też sprawdzić filtr paliwa czy jest czysty oraz pompe w baku czy daje odpowiednie cisnienie. Najlepiej pojechać na komputer i sprawdzić jakie błędy się pojawiły.

Offline Piotr Wojtanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: c5 2,2 hdi
  • Miejscowość: UK
Re: [mk1]czyszczenie egr i brak dodatku gasnący silnik
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2010, 02:33:27 »
mam lexie i nie ma żadnych bledow poza domieszkiwaniem, pokazuje minimalny stan eloys- osiągnięty, dlatego pytam czy brak tego plynu moze powodować gaśniecie...

wcześniej byly błędy związane z przeplywka, ale po ich skasowaniu sie juz nie pojawiły wiec sadze ze to nie to..

filtr wymieniony, ale zauważyłem opiłki metalu w filtrze.... wiec może pompa w zbiorniku niedomaga...

do tego znany komunikat pollution fault

  • Gość
Re: [mk1]czyszczenie egr i brak dodatku gasnący silnik
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2010, 21:47:35 »
hej
ponoc opilki w filtrze to standart..tak mi powiedzial mechanik
jak masz apf to jakis kod bledy musi byc..
u mnie zawor wys.cisnienia.pomoglo dolanie symtetyka do 2-suwow do paliwa.

Offline Piotr Wojtanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: c5 2,2 hdi
  • Miejscowość: UK
Re: [mk1]czyszczenie egr i brak dodatku gasnący silnik
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2010, 02:29:06 »
na chwile obecna mam fap na wierzchu, zobaczymy co bedzie po czyszczeniu...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1]czyszczenie egr i brak dodatku gasnący silnik
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2010, 10:48:22 »
cisnienie różnicowe na fapie mogłeś sprawdzić na lexii bez rozbierania fapa. Opiłki metalu w filtrze świadczą z reguły o zużyciu pompy wysokiego ciśnienia, dostają się one przewodem powrotnym do baku i są zasysane przez pompe paliwa w baku. Jeżeli dostaną się do wtrysków to wtrysk ulegnie uszkodzeniu bo nie ma śródków chemicznych aby oczyscic go z tego typu zanieczyszczeń.

Offline Piotr Wojtanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: c5 2,2 hdi
  • Miejscowość: UK
Re: [mk1]czyszczenie egr i brak dodatku gasnący silnik
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2010, 17:36:31 »
a jak to wyglada w przypadku wymiany pompy czy trzeba ja jakos kodowac tak jak w fordach czy plug and play?