Sprawdzałbym w tej kolejności:
- cewka zapłonowa
- padnięta uszczelka pod głowicą
- wypalony lub podparty zawór, ew. inny problem z głowicą.
Ad.1. Cewka pada na różne sposoby, czasem pada układ elektroniczny w cewce, który błędnie daje informacje do komputera o tym, że cewka nie działa i komputer odcina wtrysk żeby nie zalać cylindra i katalizatora (nierówna praca i na benzynie i na sekwencyjnej instalacji LPG). Czasem po prostu iskra jest za słaba, czasem jest problem tylko na zimno, czasem na ciepło, a czasem zawsze. W subaru padła mi niedawno cewka właśnie w ten sposób, że wydawało się, że tłok się urwał, a zaznaczę, że nie mam tam LPG.
Ad.2. Uszczelka mogła się przepalić między cylindrami, wtedy nie ma odpowiedniej kompresji na dwóch cylindrach. Objaw podobny. Masz silnik 1.4 więc tym bardziej jest trzeba to sprawdzić.
Ad.3. Niedawno był wątek o wypalonym zaworze, znów objaw mniej więcej podobny.
Dziwny jest brak kontrolki check-engine, u mnie byle drobiazg niesprawny w silniku od razu sypie błędami, a rocznikowi mamy podobną Xsarę, więc i podobne komunikaty powinny się pojawiać.
Oczywiście każdy z tych problemów można w jakiś sposób zdiagnozować, ale ja się nie podejmę na odległość.