Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mechanizm różnicowy?  (Przeczytany 1729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Mechanizm różnicowy?
« dnia: Marzec 18, 2010, 11:18:39 »
Nie dawno w moim XMie zauważyłem niepokojące objawy,
Otóż podczas zmiany biegu na wyższy znosi mnie w prawo. Efekt lekko odczuwalny przy przejściu z 2-3 a już dość mocno z 3-4.
W czym szukać powodów?
Podejrzewam mechanizm różnicowy, ale nie mam pewności.

Czy ktoś już spotkał się z czymś takim?
Proszę o rady.
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: Mechanizm różnicowy?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 18, 2010, 12:52:55 »
Witam. Z takim problemem sie nie spotkałem ale uklad różnicowy przy jeżdzie na wprost nie pracuje.Według mnie należy sprawdzic geometrie bo mogło byc spotkacie z dziurą. Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Mechanizm różnicowy?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 21, 2010, 22:04:58 »
Geometria jest OK, Po zimie cie do wymiany były drążki stablilizujące, ale już wszytko jest OK, Zbieżność OK, Ciśnienie w oponach takie samo, więc wydaje mi się że muszę szukać problemu właśnie po stronie skrzyni lub mechanizmu różnicowego.
Dziwne że przy kick-down nie ma takiego efektu, ani efektu odwrotnego. Tylko przy zmianie biegu na wyższy. I im wyższe obroty przy których bieg się zmienia tym mocniej odczuwam to ściąganie..
Nie zabardzo wiem jak sprawdzić mechanizm? Czy są na to jakieś sposoby?

Pozdrawiam
P.F.
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Mechanizm różnicowy?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2010, 23:47:30 »
Zadam pytanie : czy sprawdzałeś przypadkiem opory na łożysku podpierającym  półośkę ? Nie jest regułą, że maleją bo wzrasta luz.Może mielisz którąś z pękniętych kulek lub wianek.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Mechanizm różnicowy?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2010, 18:15:02 »
Łożyska na półosi jeszcze nie sprawdzałem, Hmm, w sumie wydaje się to być logiczne, zatarte łożysko na prawej półosi, powoduje większe opory, i przy zmianie biegu prawe koło zwalnia.
Cóż jutro zabieram się do sprawdzania tej teorii, dzięki za podpowiedź :-)
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Mechanizm różnicowy?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2010, 00:13:50 »
No cóż trzymam kciuki . Oby to było to (zdecydowanie  najmniej kosztowne ) . Aczkolwiek jest to pobożne życzenie ;)
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Mechanizm różnicowy?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 12, 2010, 13:32:02 »
Problem w końcu rozwiązany.
Winien okazał się wahacz który miał luz...
Cóż czasem należy sprawdzić sprawdzającego czy dobrze sprawdził :-)
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Mechanizm różnicowy?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 14, 2010, 13:37:12 »
Cytuj

Paweł Filipowicz napisał:
Problem w końcu rozwiązany.
Winien okazał się wahacz który miał luz...
Cóż czasem należy sprawdzić sprawdzającego czy dobrze sprawdził :-)

Ale jaja :) .
Czyli dobrze,że zajrzałeś w innym kierunku niż ten mechanizm różnicowy.Dopiero by było ciekawie jakbyś  rozebrał skrzynię a tu wszystko cacy.
Od razu mi to pachniało czym innym.
Pozdrawiam.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Mechanizm różnicowy?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 21, 2010, 09:47:04 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
Cytuj

Paweł Filipowicz napisał:
Problem w końcu rozwiązany.
Winien okazał się wahacz który miał luz...
Cóż czasem należy sprawdzić sprawdzającego czy dobrze sprawdził :-)

Ale jaja :) .
Czyli dobrze,że zajrzałeś w innym kierunku niż ten mechanizm różnicowy.Dopiero by było ciekawie jakbyś  rozebrał skrzynię a tu wszystko cacy.
Od razu mi to pachniało czym innym.
Pozdrawiam.


No jaja, bo jedziesz na diagnostykę sprawdzić czy w zawieszeniu wszytko OK, sprawdzają Ci i wychodzi ze tak,

Jedziesz na drugą diagnostykę, tym razem sam wchodzisz pod auto a wahacz lata sobie jak chce ...

I jak Ci ludzie robią przeglądy rejestracyjne??
Chyba nadają się tylko do podbijania pieczątek w złomach które dawno powinny być wycofane z ruchu...
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie