Przez mój dom przewinęły się już 3 xsary, w tym X2 2.0 VTS. Był też ZX 2.0 16v, czyli poprzednik xsary. W żadnym z tych aut nie miałem jakiś większych problemów z ogólnie pojętą elektryką. Jedynym drobiazgiem, który mi niedawno doskwierał to wymagający czyszczenia przełącznik zespolony. Oprócz tego nic nie szwankowało z elektryki. U mnie głównym problemem jest słaba skrzynia biegów w 1.6 16v, jeżdżę już na trzeciej... Ale w 2.0 tego problemu nie ma.
Jeśli chodzi o X2 2.0 vts - to brat kupił takie w zeszłym roku, chyba najtańsza X2 z tym silnikiem z allegro, przebieg ponad 160 kkm i przy aucie od roku nie trzeba było nic robić. Po kupnie zrobiony został podstawowy serwis + kompletna regeneracja belki (660 zł, więc nie demonizujmy, to nie są duże pieniądze). Ale oglądał też inne VTS i generalnie sporo bardzo zmęczonych aut (i zarazem drogich) jeździ po naszych drogach, które będą wymagały mniejszych bądź większych nakładów. A to auto nie jest na tyle popularne na szrotach, żeby łatwo było o ewentualne tanie części używane (np. silnik, skrzynię).