Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Poszczególne przełożenia skrzyni  (Przeczytany 2890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Kulczycki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Xsara 2
  • Miejscowość: Rzeszów
Poszczególne przełożenia skrzyni
« dnia: Czerwiec 04, 2010, 20:21:50 »
Witam wszystkich. :)
Wszedłem w posiadanie Xsary 2 1,6 16v i właśnie pytanie moje czy znacie może przełożenia poszczególnych biegów?
Szukam już długo informacji na ten temat ale niestety bezskutecznie.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Poszczególne przełożenia skrzyni
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2010, 22:37:31 »
Podeślij mi VIN.
Jak znajdę chwilę czasu to wstawię ci wykresy z przełożeniami, prędkościami i zmianami obrotów po redukcji.
Pasuje?:)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: Poszczególne przełożenia skrzyni
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 05, 2010, 09:43:31 »
Biegi:
1: 3,42
2: 1,81
3: 1,28
4: 0,97
5: 0,77
wsteczny 3,58
przekładnia główna 4,06
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Marek Kulczycki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Xsara 2
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Poszczególne przełożenia skrzyni
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2010, 12:45:30 »
Wielkie dzięki, a możesz jeszcze napisać mi co to za typ skrzyni?

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: Poszczególne przełożenia skrzyni
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2010, 18:34:55 »
Poniżej całośc danych dotyczacych Xsary II silnikiem 1,6i 16v
Samochody osobowe - opisy techniczne i dane regulacyjne
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 1
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy, z dwoma wałkami rozrządu
w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika TU5JP4/L4 (NFU)
Średnica cylindra 78,5 mm
Skok tłoka 82 mm
Pojemność skokowa 1587 cm3
Stopień spręŜania 11,0
Moc maksymalna 87 kW (110 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5800 obr/min
Moment maksymalny 147 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 4000 obr/min
Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łoŜyskach kaŜdy, napędzane paskiem zębatym, napinacz paska
mechaniczny automatyczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 1 mm
Fazy rozrządu
− otwarcie zaworów ssących 5° przed ZZ
− zamknięcie zaworów ssących 37° po ZW
− otwarcie zaworów wydechowych 37° przed ZW
− zamknięcie zaworów wydechowych 5° po ZZ
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
− regulacja naciągu / za pomocą mimośrodowego napinacza automatycznego
− wymiana / co 120 000 km albo co 90 000 km (w trudnych warunkach ekploatacji)
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy,
wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem (wersje bez klimatyzacji) lub elektronicznym urzadzeniem sterującym silnika
(wersje z klimatyzacją)
Termostat / umieszczony z tyłu głowicy (nad kołem zamachowym)
− temperatura początku otwarcia 88°C
Wentylator / elektryczny, o jednej prędkości i mocy 100 W (wersje bez klimatyzacji) sterowany poprzez jeden przekaźnik lub o trzech
prędkościach i mocy 420 W (wersje z klimatyzacją) sterowany poprzez trzy przekaźniki
− temperatura włączenia
− wersje bez klimatyzacji 94...97°C
− wersje z klimatyzacją
1. prędkości 94...97°C
2. prędkości 98...101°C
3. prędkości 102...105°C
Przekaźnik wentylatora chłodnicy / jeden, 12 V 25 A o oznaczeniu fioletowym (wersje bez klimatyzacji) lub trzy, 12 V 35 A, o oznaczeniu
zielonym (wersje z klimatyzacją)
Ciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140 kPa
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, z wbudowanym zaworem przelewowym, umieszczona pod kadłubem od strony napędu rozrządu i napędzana od
wału korbowego łańcuchem jednorzędowym
Ciśnienie oleju (w temp. 80°C)
− przy 1000 obr/min 0,2 MPa
− przy 2000 obr/min 0,3 MPa
− przy 4000 obr/min 0,4 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem
Czujnik ciśnienia oleju / wkręcony we wspornik filtru oleju
Układ zasilania / wtryskowy, pośredni wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem
zapłonowym w ramach systemu sterowania silnika Bosch ME 7.4.4, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i
dwoma sondami lambda w układzie wydechowym, zawierający:
− zbiornik paliwa,
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 2
− zbiornik pochłaniacza par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
− zespół pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa i regulatorem ciśnienia paliwa,
− filtr paliwa,
− zespół przepustnicy z czujnikiem połoŜenia i nastawnikiem przepustnicy,
− przewód rozdzielczy paliwa wtryskiwaczy,
− cztery wtryskiwacze paliwa,
− filtr powietrza.
Filtr pochłaniacza par paliwa / wypełniony węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika przed prawym nadkolem
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / Bosch, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika, umieszczony
w przedziale silnika z przodu po prawej stronie
− napięcie zasilania 12 V
Pompa paliwa / Bosch lub Magneti Marelli, eletryczna, zanurzona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie
sterujące silnika poprzez przekaźnik podwójny, zespolona z czujnikiem poziomu paliwa i zaworem zwrotnym
− napięcie znamionowe 12 V
− wydatek 110 dm3/h
Regulator ciśnienia paliwa / wbudowany od dołu w zbiornik paliwa
Ciśnienie paliwa
− regulowane 350 kPa
− szczątkowe 300 kPa
Filtr paliwa / wymienny, Bosch lub Purflux, umieszczony pod podłogą samochodu przed zbiornikiem paliwa
− sposób montaŜu / strzałka na obudowie powinna być skierowana zgodnie z
kierunkiem przepływu paliwa
− częstość wymiany / co 60 000 km lub co 4 lata
Zespół przepustnicy / zawierający czujnik połoŜenia i nastawnik przepustnicy, umieszczony przed kolektorem ssącym
− typ / Bosch 0289 000 259
− rodzaj złącza / czarne 6-stykowe
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem
− częstość wymiany / co 60 000 km
Wtryskiwacze paliwa / cztery, elektromagnetyczne, dwustrumieniowe, pracujące według kolejności 1−3−4−2 (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego), wtryskujące paliwo na otwarte zawory ssące, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, zamocowane do
przewodu rozdzielczego paliwa
− typ / Bosch
− napięcie zasilania 12 V
− rezystancja (przy 20°C) 14,5 W
− rodzaj złącza / czarne 2-stykowe
Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezpośredni (tzw. statyczny), zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach
systemu sterowania silnika Bosch ME 7.4.4, zawierający:
− specjalną podwójną cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem wzmocnienia
zapłonu o czterech wyjściach wysokiego napięcia osadzonych bezpośrednio na
świecach zapłonowych,
− czujnik spalania stukowego,
− świece zapłonowe.
Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1−4, potem 2−3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) − cylinder nr 1 od
strony koła zamachowego
Cewka zapłonowa / specjalna, podwójna, o dwóch zespołach uzwojeń i czterech wyjściach wysokiego napięcia osadzonych
bezpośrednio na świecach zapłonowych (cylindry 1−4 oraz 2−3), zintegrowana z modułem wzmocnienia zapłonu, zawierająca takŜe
czujnik połoŜenia wałka rozrządu zaworów ssących
− typ / Sagem BBC 2.2 ND
− rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,55 ± 0,05 W
− rezystancja uzwojenia wtórnego ok. 19 kW
− napięcie w uzwojeniu wtórnym (przy 4000 obr/min) 27 kV
− rodzaj złącza / szare 4-stykowe
Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, Bosch lub Sagem, zamocowany do kadłuba silnika pod kolektorem ssącym między
cylindrami nr 2 i 3
− rodzaj złącza / czarne 2-stykowe
Świece zapłonowe / z uszczelnieniem płaskim, Bosch FR 7 ME
− częstość wymiany / co 60 000 km lub co 4 lata
− odstęp elektrod 0,9 ± 0,05 mm
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 3
System sterowania pracą silnika / Bosch ME 7.4.4, elektroniczny, mikroprocesorowy, zawierający:
− elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
− czujnik połoŜenia pedału przyspieszenia,
− czujnik ciśnienia bezwzględnego,
− czujnik temperatury zasysanego powietrza,
− czujnik połoŜenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
− czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
− termowyłącznik przegrzania silnika,
− czujnik prędkości pojazdu,
− nastawnik przepustnicy,
− czujnik ciśnienia obwodu wspomagania układu kierowniczego,
− dwie sondy lambda,
− przekaźnik podwójny,
− złącze diagnostyczne,
− lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Elektroniczne urządzenie sterujące / Bosch ME 7.4.4, mikroprocesorowe, o trzech złączach (2 złącza 32-stykowe i 1 złącze 48-
stykowe), umieszczone w przedziale silnika z tyłu po lewej stronie, wykonujące testy autodiagnostyczne, z moŜliwością przejścia do
trybu pracy awaryjnej z wykorzystaniem zaprogramowanych wartości zastępczych w przypadku nieprawidłowej pracy systemu, z
elektronicznym ogranicznikiem prędkości obrotowej silnika do 6400 obr/min, przystosowane do współpracy z testerem diagnostycznym
Czujnik połoŜenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny (podwójny), VDO, połączony linką z pedałem, umieszczony z tyłu po lewej
stronie przedziału silnika (przy obudowie akumulatora)
− rodzaj złącza / czarne 4-stykowe
− napięcie zasilania 5 V
Czujnik ciśnienia bezwzględnego / piezorezystancyjny, zamocowany do przewodu ssącego, umieszczony po prawej stronie kadłuba
silnika, zintegrowany z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza
− typ / Bosch 0261 260 287
− rodzaj złącza / szare 4-stykowe
Czujnik temperatury zasysanego powietrza / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji (CTN),
zintegrowany z czujnikiem ciśnienia bezwzględnego
− rodzaj złącza / szare 4-stykowe
− rezystancja
− przy −10°C 10 000 W
− przy 0°C 5250 W
− przy 20°C 2500 W
− przy 40°C 1250 W
− przy 60°C 500 W
− przy 80°C 325 W
− przy 100°C 200 W
Czujnik połoŜenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, zamocowany do obudowy sprzęgła, współpracujący z kołem
zamachowym, o nieregulowanym połoŜeniu
− typ / Electrifil C 144317
− odstęp czoła czujnika od nadajnika impulsów
(nieregulowany) 1,0 ± 0,5 mm
− rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2”
złącza czujnika) 425...525 W
− rodzaj złącza / czarne 2-stykowe
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji (CTN), wkręcony w
obudowę termostatu z tyłu głowicy
− napięcie zasilania 5 V
− napięcie sygnału 0,25...4,8 V
− rezystancja (między stykami czujnika)
− przy −10°C 10 000 W
− przy 0°C 5250 W
− przy 20°C 2500 W
− przy 40°C 1250 W
− przy 60°C 500 W
− przy 80°C 325 W
− przy 100°C 200 W
− rodzaj złącza / niebieskie 3-stykowe
Termowyłącznik przegrzania silnika / wkręcony w kadłub silnika i podłączony równolegle z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 4
− temperatura zwarcia styków 118 ± 2°C
− rodzaj złącza / niebieskie 2-stykowe
Czujnik prędkości pojazdu / hallotronowy, wbudowany w zespół napędu prędkościomierza, umieszczony przy obudowie skrzynki
przekładniowej
− napięcie zasilania 12 V
− rodzaj złącza / białe 3-stykowe
− częstotliwość sygnału / zmienna
Nastawnik przepustnicy / silnik elektryczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony przy zespole
przepustnicy, regulujący uchylenie przepustnicy
Czujnik ciśnienia obwodu wspomagania układu kierowniczego / Bitron, umieszczony na wyjściu wysokiego ciśnienia pompy
wspomagania układu kierowniczego, informujący urządzenie sterujące silnika o osiągnięciu ciśnienia 3,5 MPa w obwodzie
wspomagania
− napięcie sygnału (mierzone na stykach czujnika)
− koła ustawione prosto 0 V
− koła skręcone 12 V
− rodzaj złącza / niebieskie 2-stykowe
Sondy lambda / dwie, podgrzewane elektrycznie, umieszczone w układzie wydechowym przed i za katalizatorem
Sonda lambda przed katalizatorem / Bosch 0258 040 232
− rodzaj złącza / zielone 4-stykowe
− napięcie zasilania 12 V
− napięcie sygnału
− mieszanka uboga 0,1...0,3 V
− mieszanka bogata 0,6...0,9 V
Sonda lambda za katalizatorem / Bosch 0258 040 294
− rodzaj złącza / niebieskie 4-stykowe
− napięcie zasilania 12 V
− napięcie sygnału 0,5...0,7 V
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze spręŜyną centralną, sterowane mechanicznie, z samoczynną regulacją skoku jałowego
Typ Valeo 200 CPX 3850
Typ tarczy / Valeo 200 XSL 73
Średnica tarczy
− zewnętrzna 200 mm
− wewnętrzna 137 mm
Typ okładzin / F808
Skok pedału
− jałowy 2 ± 1 mm
− całkowity 145 ± 5 mm
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
− do nru org. części zamiennych 8714 / MA5/N1 20CD89
− od nru org. części zamiennych 8715 / MA5/N1 20CN28
PrzełoŜenia
Skrzynka MA5/N1 20CD89 (do nru 0 601 138)
− I bieg 3,42 (41/12)
− II bieg 1,81 (38/21)
− III bieg 1,28 (37/29)
− IV bieg 0,97 (39/40)
− V bieg 0,77 (33/43)
− bieg wsteczny 3,58 (43/30/12)
− przekładnia główna 4,06 (65/16)
Skrzynka MA5/N1 20CD89 (od nru 0 601 139) i skrzynka MA5/N1 20CN28
− I bieg 3,42 (41/12)
− II bieg 1,81 (38/21)
− III bieg 1,28 (41/32)
− IV bieg 0,97 (39/40)
− V bieg 0,77 (33/43)
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 5
− bieg wsteczny 3,58 (43/30/12)
− przekładnia główna 4,06 (65/16)
Przeniesienie napędu / półosie o nierównej długości, połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieŜnych trójramiennych od
strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół
Typ przegubu
− zewnętrznego / GKN AC2000i
− wewnętrznego / GKN GI2000i
Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
Przekładnia kierownicza / zębatkowa z zaworem rozdzielczym i siłownikiem hydraulicznym
PrzełoŜenie 18,8
Liczba obrotów koła kierownicy 3,3
Liczba zębów zębnika 7
Liczba zębów zębatki 28
Skok zębatki 71,7 mm
Kąt skrętu koła
− zewnętrznego 30°
− wewnętrznego 37°
Promień skrętu
− między ścianami 5,725 m
− między krawęŜnikami 5,35 m
Pompa wspomagania / łopatkowa, Saginaw, napędzana od wału korbowego paskiem wieloklinowym napędu osprzętu
Ciśnienie tłoczenia (na biegu jałowym) 10 ± 0,5 MPa
Zawieszenie przednie / niezaleŜne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnym wahaczem poprzecznym trójkątnym, ze stabilizatorem
poprzecznym prętowym o średnicy 19 mm
Amortyzatory / hydrauliczne teleskopowe dwustronnego działania
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciąŜony przy zachowaniu wysokości kontrolnej zawieszenia przedniego H1 = R1 − L1,
gdzie L1 = 90,5 mm oraz wysokości kontrolnej zawieszenia tylnego H2 = R2 − L2, gdzie L2 = 83 mm − patrz rys. − oblicza się jako
średnią arytmetyczną dla kół lewego i prawego)
− rozbieŜność (regulowana) 1,5 ± 1 mm (0°15¢ ± 10¢)
− pochylenie koła (nieregulowane) 0° ± 1°
− wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 3° ± 40¢
− pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 10°40¢ ± 1°
Piasta koła przedniego / na łoŜysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym o średnicy zewnętrznej 82 mm
Zawieszenie tylne / niezaleŜne, na pojedynczych wahaczach wleczonych ułoŜyskowanych w rurowej osi tylnej i połączonych dwoma
drąŜkami skrętnymi (o średnicy 19,3 mm) umieszczonymi na zewnątrz osi tylnej (przed i za osią) oraz poprzecznym drąŜkiem
stabilizatora (o średnicy 19 mm) umieszczonym wewnątrz osi tylnej, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego
działania umieszczonymi poziomo
Amortyzatory / hydrauliczne teleskopowe dwustronnego działania
Oś tylna / samoskrętna, charakteryzująca się nieznacznym skrętem kół tylnych zgodnie z kierunkiem skrętu kół przednich (przy
pokonywaniu zakrętów z większymi prędkościami) dzięki zamocowaniu do nadwozia na elastycznych poduszkach o małej sztywności
poziomej
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciąŜony przy zachowaniu wysokości kontrolnej zawieszenia przedniego H1 = R1 − L1, gdzie
L1 = 90,5 mm oraz wysokości kontrolnej zawieszenia tylnego H2 = R2 − L2, gdzie L2 = 83 mm − patrz rys. − oblicza się jako średnią
arytmetyczną dla kół lewego i prawego)
− zbieŜność (nieregulowana) 4,6 ± 1 mm (0°41¢ ± 10¢)
− pochylenie koła (nieregulowane) −1°30¢ ± 1°
Piasta koła tylnego / na specjalnym łoŜysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym, nierozbieralnym
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem
podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposaŜenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą wentylowaną
Typ zacisku / Bosch ZOH 54/2
Średnica zewnętrzna tarczy 266 mm
Grubość tarczy
− nominalna 22 mm
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 6
− minimalna dopuszczalna 20 mm
Nakładki cierne / Ferodo F769
Grubość nakładek ciernych
− nominalna (bez płytki) 13 mm
− minimalna dopuszczalna (bez płytki) 2 mm
Średnica cylindra zacisku 54 mm
Hamulce kół tylnych / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną
Typ zacisku / Bosch/Bendix Seria IV G
Średnica zewnętrzna tarczy 247 mm
Grubość tarczy
− nominalna 8 mm
− minimalna dopuszczalna 6 mm
Nakładki cierne / Jurid 519
Grubość nominalna nakładek ciernych (bez płytki) 11 mm
Średnica cylindra zacisku 32 mm
Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Bosch (do nru org. części zamiennych 9001) lub Teves (od nru org. części zamiennych 9002)
Średnica tłoków 23,8 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, Bosch (do nru org. części zamiennych 9001) lub Teves (od nru org. części zamiennych
9002)
Średnica tłoka 225 mm (9’’)
Układ przeciwblokujący / ABS Bosch 5.3, czterokanałowy
Elektroniczne urządzenie sterujące / Bosch ABS 5.3, umieszczone na modulatorze hydraulicznym
Modulator hydrauliczny / Bosch ABS 5.3, umieszczony w przedziale silnika na lewym nadkolu
Czujnik prędkości koła przedniego / Bosch 0265 006 389, indukcyjny, zamocowany do zwrotnicy koła, o nieregulowanym odstępie od
koła zębatego nadajnika impulsów
Czujnik prędkości koła tylnego / Bosch 0265 006 202, zamocowany do wahacza tylnego
− rezystancja (przy 20°C) 1600 ± 320 W
− odstęp czoła czujnika od koła zębatego nadajnika
impulsów (nieregulowany) 0,3...1,2 mm
Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych
Koła i ogumienie
Obręcze / 6 J × 15
Ogumienie / 195/55 R 15
Ciśnienie w ogumieniu
− wszystkie wersje oprócz Coupe VTS
− samochód nie obciąŜony
przód 0,22 MPa
tył 0,22 MPa
− samochód obciąŜony
przód 0,24 MPa
tył 0,28 MPa
− wersja Coupe VTS
− samochód nie obciąŜony
przód 0,24 MPa
tył 0,23 MPa
− samochód obciąŜony
przód 0,25 MPa
tył 0,28 MPa
WYPOSAśENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator / 12 V (L1)/300 A, minus na masie
Alternator / z wbudowanym regulatorem elektronicznym
− wersje bez klimatyzacji / Denso 63 3217-33 (70 A), Mitsubishi A 005 TA 6291
(70 A), Valeo A 11 VI 106 (70 A), Mitsubishi A 005 TA 6391 (80 A), Magneti Marelli
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 7
63 3217-34 (80 A), Valeo A 13 VI 276 (80 A) lub Valeo A 13 VI 277 (90 A)
− wersje z klimatyzacją / Mitsubishi 63 3217-34 (80 A), Magneti Marelli A 005 TA
6391 (80 A), Valeo A 13 VI 276 (80 A) lub Valeo A13 VI 277 (90 A)
Pasek napędu alternatora / wieloklinowy, napędzający alternator, pompę wspomagania układu kierowniczego i spręŜarkę klimatyzacji
(w wersjach z klimatyzacją)
− typ / 6 K 1454 (wersje bez klimatyzacji) lub 6 K 1564 (wersje z klimatyzacją)
− naciąg / regulowany ręcznie za pomocą przyrządu SEEM C.Tronic G2 105.5 wynosi
120 jednostek przyrządu (wersje bez klimatyzacji) lub automatycznie (napinaczem
spręŜynowym)
− sprawdzanie naciągu / co 60 000 km lub co 4 lata
Rozrusznik / klasy 1, 2 lub 3
− klasy 1 / Bosch 0001 116 003, Mitsubishi M 0002 T 13 081, Valeo D 7 E 7, Valeo D
7 E 16 lub Valeo D 7 E 71
− klasy 2 / Bosch 0001 112 007, Bosch 0001 112 019, Bosch 0001 112 029, Bosch
0001 112 041, Valeo D 7 E 2, Valeo D 7 E 51, Valeo D 7 E 5, Ducellier 53 4054,
Iskra AZE 1521 lub Iskra AZE 1523
− klasy 3 / Valeo D6 RA 20, Valeo D 6 RA 37, Valeo D 6 RA 571, Valeo D 6 RA 10,
Valeo D 6 RA 5, Valeo D 6 RA 57, Valeo D 6 RA 572 lub Ducellier 53 4055
Bezpieczniki
− w skrzynce głównej wewnątrz nadwozia / 1 × (12 V, 4 A), 13 × (12 V, 5 A), 5 ×
× (12 V, 10 A), 2 × (12 V, 15 A), 6 × (12 V, 20 A), 3 × (12 V, 30 A)
− w skrzynce dodatkowej pod skrzynką główną wewnątrz nadwozia / 2 × (12 V, 15 A),
1 × (12 V, 20 A), 1 × (12 V, 25 A), 2 × (12 V, 30 A)
− w skrzynce w przedziale silnika / 7 × (12 V, 10 A), 5 × (12 V, 15 A), 2 × (12 V,
20 A), 5 x (12 V, 30 A), 1 × (12 V, 40 A), 5 × (12 V, 50 A), 1 × (12 V, 70 A)
śarówki
− świateł mijania H7 55 W
− świateł drogowych H1 55 W
− reflektorów przeciwmgłowych H3 55 W
− świateł pozycyjnych przednich W 5 W
− kierunkowskazów przednich PY 21 W
− kierunkowskazów bocznych W 5 W
− kierunkowskazów tylnych PY 21 W
− świateł hamowania i pozycyjnych tylnych P 21/5 W
− dodatkowego światła hamowania 5 × W 5 W
− świateł tylnych przeciwmgłowych P 21 W
− świateł cofania P 21 W
− oświetlenia tablicy rejestracyjnej W 5 W
Momenty dokręcania
− śrub głowicy (dopuszczalna długość śruby
liczona bez łba wynosi 122,6 mm)
− 1. etap 20 ± 2 N×m
− 2. etap dokręcić o 260°
− pokrywy głowicy 10 N×m
− obudowy pokryw łoŜysk wałków rozrządu
− 1. etap 5 N×m
− 2. etap 10 ± 2 N×m
− pokryw łoŜysk głównych
− 1. etap 20 N×m
− 2. etap dokręcić o 49°
− śrub pokryw łoŜysk korbowych 37,5 ± 3 N×m
− koła zębatego wału korbowego 110 N×m
− śrub koła zamachowego (gwint pokryty środkiem
Loctite Frenetanch) 65 ± 6 N×m
− kół zębatych wałków rozrządu 80 N×m
− napinacza paska zębatego 20 ± 2 N×m
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 8
− rolki zwiększającej kąt opasania paska zębatego 20 ± 2 N×m
− koła pasowego wału korbowego 25 ± 2 N×m
− świec zapłonowych 25 N×m
− dysz natrysku oleju na denka tłoków (gwint pokryty
środkiem Loctite Frenetanch) 10 N×m
− czujnika ciśnienia oleju 25 N×m
− pompy oleju 10 ± 1 N×m
− miski olejowej 8 N×m
− pompy cieczy chłodzącej 18 N×m
− zespołu cewek zapłonowych 5 ± 0,5 N×m
− czujnika spalania stukowego 20 N×m
− kolektora ssącego do głowicy 10 ± 1 N×m
− kolektora wydechowego 20 ± 2 N×m
− śrub kół 85 N×m
Masy
− własna
− wersja 3-drzwiowa 1134 kg
− wersja 5-drzwiowa 1141 kg
− całkowita
− wersja 3-drzwiowa 1656 kg
− wersja 5-drzwiowa 1663 kg
− maksymalna przyczepy niehamowanej
− wersja 3-drzwiowa 570 kg
− wersja 5-drzwiowa 575 kg
− maksymalna przyczepy hamowanej 1000 kg
Pojemności
− zbiornik paliwa 54 dm3
− układ smarowania (z filtrem) 3,25 dm3
− układ chłodzenia 6,5 dm3
− skrzynka przekładniowa 2,0 dm3
− układ hamulcowy
− wersje bez ABS 0,5 dm3
− wersje z ABS 0,55 dm3
− układ kierowniczy ze wspomaganiem 1,0 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / wyłącznie benzyna bezołowiowa o LO min. 95
Olej silnikowy / wg API SJ lub SJ-EC, wg ACEA A3-98 lub A1-98, SAE 5W 30, 5W 40 lub 10W 40, wymiana (z filtrem) co 15 000 km lub
co 1 rok (w normalnych warunkach eksploatacji) albo co 10 000 km lub co 1 rok (w trudnych warunkach eksploatacji)
Olej przekładniowy / wg API GL5, SAE 75W/ /80W, sprawdzanie poziomu co 60 000 km lub co 4 lata (nie wymaga się okresowej
wymiany)
Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niskokrzepnącej (ochrona do −35°C), sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1
rok, wymiana co 120 000 km lub co 5 lat
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / Total Fluide ATX, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się
okresowej wymiany)
ZuŜycie paliwa
(wg normy UE 93-116)
− cykl miejski 9,3 dm3/100 km
− cykl pozamiejski 5,5 dm3/100 km
− średnie 6,9 dm3/100 km
Prędkość maksymalna
− wszystkie wersje oprócz Coupe VTS 195 km/h
− wersja Coupe VTS 197 km/h
Citroën Xsara II 1,6i 16V (2000-2002)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2007 Strona 9
Wymiary zewnętrzne pięciodrzwiowej wersji samochodu Citroën Xsara II (2000-2002)
Kolejność dokręcania śrub głowicy
Punkty pomiaru wysokości kontrolnych zawieszenia
R1 − odległość osi obrotu koła przedniego od jezdni, H1 − odległość osi obrotu przedniego mocowania wahacza do nadwozia od jezdni,
L1 = R1 − H1
R2 − odległość osi obrotu koła tylnego od jezdni, H2 − odległość powierzchni oparcia tylnej poduszki elastycznej osi tylnej samoskrętnej
do nadwozia od jezdni, L2 = H2 − R2
Uwaga: dopuszczalna róŜnica wysokości kontrolnej zawieszenia przedniego i tylnego dla kół lewego i prawego wynosi 10 mm.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Marek Kulczycki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Xsara 2
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Poszczególne przełożenia skrzyni
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2010, 19:55:27 »
Wiesław jesteś wielki. Ogromne dzięki za pomoc tego właśnie szukałem.