Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] woltomierz, spadek napięcia  (Przeczytany 4279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
[MkI] woltomierz, spadek napięcia
« dnia: Lipiec 20, 2010, 15:46:18 »
Ostatnio zauważyłem następujące zjawisko, iż spada mi wskazówka woltomierza, tzn. wychyla się w lewą stronę, szczególnie jest to zauważalne przy włączeniu klimatyzacji, choć zdarzyło się też przy samych światłach. Jak włączam klimę i światła, szczególnie jak stoję, to wychyla się powoli acz dosyć skrajnie w lewą stronę. Jak mierzyłem miernikiem przy akumulatorze, to przy takim wychyleniu wskazówki jest ok. 13, 3 V. Przy zgaszonym silniku, dopiero co zgaszonym - ok. 12,7 V.
Jednak gdy samochód postoi tak ze dwie doby, to potem musi już dłużej zakręcić, żeby odpalić.
Natomiast przy wyłączonej klimie i światłach jest tak ok. 13,8-13,9 V.
Nie wiem co jest grane, czasem aż boję się włączać klimę, żeby się w końcu n ie wychyliła do czerwonych kresek, no ale w taki upał bez klimy, to tragedia.
I teraz pytanie do forumowiczów czy jest to kwestia akumulatora, ma on ok. 5 lat prawdopodobnie czy też może alternator czy też przekaźnik czy jeszcze coś innego.
Mam wrażenie, że jak przygazuję, to wskazówka woltomierza się podnosi. Nie wiem też czy ten woltomierz nie szwankuje.
Nie chciałbym niepotrzebnie wganiać się w koszty związane np. z wymianą akumulatora, jeśli to nie akumulator. Proszę o pomoc.

Offline Włodzimierz Krotosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 2.0 16V 2003 r.
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 20, 2010, 16:39:43 »
U mnie jest tak-samochód nie odpalony -10,4V,silnik załączony-14,6V,zaraz po zgaszeniu -12,4V i co chwilę spadek do 10,4V.Akumulator do wymiany, czuję że słabo kręci.
..

  • Gość
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 21, 2010, 08:04:12 »
U mnie to wyglada tak:
W czasie jazdy z właczoną klimą i swiatłami wskazówka jest mniej wiecej na srodku (bez swiateł troszke brdziej w prawo)
Jak stane w koreczku to przesuwa sie w lewo (do pozycji minimum) przy właczonej klimie i swiatłach. zauwazylem ze jedzie w lewo w momencie załączenia sie wentylatora, potem spowrotem jedzie na srodek prawie. Wydaje mi sie ze to norma- Wiekszy pobór mnijsze ladowanie wiec jedzie w lewo.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 21, 2010, 08:59:37 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
I teraz pytanie do forumowiczów czy jest to kwestia akumulatora, ma on ok. 5 lat prawdopodobnie czy też może alternator czy też przekaźnik czy jeszcze coś innego.
..... Nie chciałbym niepotrzebnie wganiać się w koszty związane np. z wymianą akumulatora, jeśli to nie akumulator. Proszę o pomoc.

Poczekaj z akumulatorem jeszcze parę miesięcy, najpóźniej w zimie "powie" że nie ma siły zapalać, wtedy zakupisz nowy . Obecnie nie ma w twoim opisie jakiejś konkretnej usterki (no poza długim kręceniem po paru dniach - akumulator ? może ?).

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2010, 15:26:17 »
Tzn. akumulator aż mnie tak bardzo nie martwi, bo i tak prawie codziennie jeżdżę, aczkolwiek jak trzeba wymienić, no to tak jak kolega pisze, zrobię to chyba ew. w zimie. Natomiast martwi mnie ta wskazówka, no bo teraz raczej bez klimy jechać, to idzie się ugotować.
A rzeczywiście jest tak, że jak jest klima i światła to jest na środku, ale za jakiś czas spada niemal do samego końca w lewo, wtedy jak mierzę, to jest 13,2 V mniej więcej. Nie wiem czy wtedy włącza się wiatrak, ale możliwe. Po prostu nie wiem czy jest to normalne, bo boję się,żeby całkiem w dół nie spadła, żeby całkiem akumuator nie siadł.
Czy jest to też normalne, że jak dodam gazu, to wskazówka idzie trochę w górę, czy nie powinno być tak, że ma stałe ładowanie?
Teraz będę miał dalszy wyjazd wakacyjny, no chciałbym normalnie sobie z klimą jechać i nie chciałbym mieć jakichś problemów z tym, dlatego też pytam czy te objawy są normalne. Trochę mnie uspokoił kolega Maciej pisząc, że u niego też wygląda podobnie. No ale nie wiem, bo jakoś ostatnio zauważyłem, że tak się dzieje. Wcześniej wydaje mi się było normalnie, czyli mniej więcej na środku ta wskazówka, trochę się wychylała, ale nie aż tak na lewo.

Offline Sebastian Kabziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 21, 2010, 19:27:08 »
U mnie ostatnio zauważyłem taka samą przypadłość. Aku odpada bo jest nowy, wymieniłem poł roku temu. Spadek napięcia jest tylko na wolnych obrotach i na załączonej klimie, jak ją wyłączę lub dodam gazu jest ok. Wydaję mi się że to alternator nie domaga, wcześniej chyba było ok bo nie rzucało mi się to w oczy.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 21, 2010, 23:30:53 »
Wentylator chłodnicy jest w naszych hydrowozach urządzeniem, które pobiera najwięcej prądu w granicach 500A w związku z tym zapotrzebowanie na prąd jest bardzo duże, i alternator ma ciężką sytuację zważywszy na dodatkowe odbiorniki typu światła czy radio, stąd reakcja na woltomierzu. Dodam, że sytuacja u mnie jest jak u was.Pozdro

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 21, 2010, 23:52:07 »
No cóż. Możecie się ze mną nie zgadzać, ale ja uważam, że takie zjawisko jest jak najbardziej w normie. Macie w samochodach termometry, czemu się dziwicie, że klima żre prądu ile tylko może, żeby dostosować temperaturę w aucie do zadanych parametrów?
Pozdrawiam.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 22, 2010, 07:39:10 »
Tzn. ja rozumiem, że klima w te dni żre dużo prądu, ale takie zjawisko tak drastycznego spadania wskazówki zauważyłem dopiero ostatnio (wydaje mi się, że wcześniej aż tak się nie wychylała, choć też były upały). Wczoraj stałem w korku - klima na full praktycznie + światła, radio - towskazówka już niemal dotykała tej pierwszej czerwonej kreski, no się trochę przestraszyłem, wyłączyłem klimę, dodałem gazu i powróciła prawie na środek. Nie wiem, co się stanie jak pójdzie jeszcze dalej. No i nie wiem czy problem leży w alternatorze (a może tak to już tu jest, że jest to normalne) czy też w akumulatorze. Może jest po prostu nie doładowany. Dzisiaj go podładuję i zobaczymy czy problem się powtórzy. A jeszcze tak z ciekawości, jakie akumulatory macie u siebie, chodzi mi o paramatry, bo może alternator nie daje rady ładować zbyt dużych pojemności?

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 22, 2010, 07:43:29 »
I jeszcze jedno pytanie: czy ma ktos może schematy elektryczne, mianowicie chodzi mi o to czy woltomierz na desce rozdzielczej jest podpiety bezpośrednio pod akumulator czy zczytuje dane z czegoś innego?

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 22, 2010, 09:15:59 »
U mnie chodzi 65Ah, problemów z ładowaniem nie zaobserwowałem (choć fakt, że ostatnie 3tyg autko głównie stoi, choć przekulało z 800km - ale wszystko szybkie trasy (bogu dzięki z aniemieckie autobany :D), z klima, ale przy 130-150 alternator ma z czego ladowac. Po za tym akumulator przed trasa doladowany jak slabo krecil (wyszlo ze to jednak rozrusznik, bo przestal krecic). Na piatek nie zapowiadaja u mnie upalow, wiec pewnie tez tego nie zaobserwuje niestety...
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

  • Gość
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 22, 2010, 09:31:19 »
No ja panowie mialem jeszcze lepszy numer wczoraj :) Przebije was wszystkich :) A wiec tak:
Stoje sobie w koreczku wczoraj w pieknym mieście Łodzi tak 41 stopni jest na termometrze klimka chodzi i w pewnym momencie pik i klimka przechodzi w tryb eko (a wentylator caly czas smiga na maxa), temp wody w chlodnicy tak z pól centymetra od czerwonej kreski :) wiec mu cieplo bylo okrutnie. Parkuje uradowany ze wreszcie sie wydobylem z tego korka zamykam auto na parkingu siwieci slonce jak chole... Za 10 min wracam do auta przekrecam kluczyk a tam wywala mi kominikat ze mam za wysoka tem wody i wskazuwa na czerwonym :) SZOK :/ ale odpalam zarzyca sie wentylator i wszystko gra. Dodam ze mam auto w ciemnym kolorze  :)

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 22, 2010, 17:35:58 »
Dzisiaj ładowałem akumulator i nic to nie dało, wskazówka dalej leci na klimie i światłach, dobija ją jeszcze światło stop. Co ciekawe akumulator zdołałem naładowac tylko do 14V, ew. 14,10V. Nie wiem, może akumulator jest do kitu.
Tak jak wyżej przy światłach, klimie na full i światło stop, jeszcze dałem długie żeby zobaczyć jak daleko pójdzie, wskazówka doszła do tej pierwszej czerwonej kreski i jak leżała w tym położeniu na akumulatorze było 12,8 V. Nie wiem czy jest to normalne?
A może ten wskaźnik fiksuje (woltomierz na desce)? PO prostu boję się miejscami stać w korku w obawie, że wskazówka w końcu pójdzie za czerwoną kreskę, no ale w końcu jakoś inni jeżdżą z klimą i problemów aż takich cyba nie mają. Już sam nie wiem, co o tym wszystkim myśleć.

Offline Piotr Gocko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Mokre
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI diesel
  • Zainteresowania: wiele dziedzin życia
  • Miejscowość: Mokre
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 22, 2010, 20:09:49 »
Moim zdaniem masz akumul.kiepski,nie trzyma prądu.Ja tak miałem zanim wymieniłem na nowy.Teraz też wskazówka leci ale mniej.Jak koledzy pisali klima potrzebuje volt i stąd taki spadek na zegarze.
MISTRZ JAZDY 61

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 22, 2010, 22:00:52 »
Dziś byłem też u gościa, co mi mierzył takim woltomierzem z obciążeniem na akumulatorze, to spadek był gdzię to 12 z kawałkiem volt, ale mówił, że w normie, tyle, że wtedy jeszcze wskazówka się aż tak nie wychyliła jeszcze. POtem jadę i dosłownie jak się stoi - śiwtła, klima i światło stop, to dosłownie leci wskazówka w lewo, w końcu zatrzymała się na pierwszej czerwonej kresce.
Jeśli to na 100% akumulator, to ok, trzeba go kupić i już. Tylko mam wątpliwość, co do alternatora, choć nie wiem czy te objawy wskazują na usterkę szczotek bądź regulatora napięcia czy też raczej właśnie akumuator, tak jak pisze Piotr Gocko.
Nie wiem czy jeszcze jechać do innego elektryka,  czy też on będzie miał taki sam woltomierz czy też w jakiś inny sposób sprawdzi działanie alternatora?
Chodzi mi o to, że jeśli to na pewno akumulator, no to spoko, jak trzeba to trzeba zapłaci się te 300zł i będzie przynajmniej spokój, nie trzeba drżeć w korku, że wskazówka poleci jeszcze dalej, tylko czy na pewno to akum.?
Jeśli to akumulator, to jaki polecacie (firma i parametry)? Obecnie mam Fiamm 70Ah 640A.
Gość w sklepie mówił, że wystarczy 60/640. Znów np. na Centrze zalecają 64/640. Forumowicze piszą, że mają większe. Chodzi o to, żeby nie był za duży (żeby alternator go zdołał ładować), ale i nie za mały? No i jaka siła "kopa"?

Offline Sebastian Kabziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 22, 2010, 22:04:00 »
Cytuj

Grzegorz Sługocki napisał:
Wentylator chłodnicy jest w naszych hydrowozach urządzeniem, które pobiera najwięcej prądu w granicach 500A w związku z tym zapotrzebowanie na prąd jest bardzo duże, i alternator ma ciężką sytuację zważywszy na dodatkowe odbiorniki typu światła czy radio, stąd reakcja na woltomierzu. Dodam, że sytuacja u mnie jest jak u was.Pozdro


Kolego chyba Ci się jedno zero za dużo postawiło, bo żeby wentylator ciągnął 500A to byś miał kable zasilające grubości prawie ręki ;)
Co do aku to jak pisałem, wykluczam bo mam nowy i jest naładowany (co dzień jazda po trasie ok 70km, wiec ma się gdzie naładować)
Ja osobiście obstawiam alternator, tym bardziej że ostatnio jakbym miał głośniejsze odgłosy spod maski przy wyższych obrotach, także może coś się z nim dzieje?

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 22, 2010, 22:47:57 »
Ale tutaj koledzy piszecie, że macie to samo, ale do ilu wam ta wskazówka opada, tak jak mi do czerwonej kreski czy mniej?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 22, 2010, 23:00:43 »
Mi spada do połowy,na światłach,klimie i radiu w mieście,jeszcze nie zauważyłem żeby spadła niżej a jak bez klimy to tak na 3/4 się trzyma za połową.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 24, 2010, 12:56:04 »
U mnie jest zdecydowanie po lewej stronie wskaźnika ale tylko na wolnych obrotach. Jak silnik przekracza ok. 2000 obr/min wskazówka jest mniej więcej w połowie wskaźnika.
Sytuacja oczywiście zmienia się diametralnie natychmiast po wyłączeniu klimatyzacji. Wtedy na wolnych obrotach wskazówka jest minimalnie po lewej stronie wskaźnika, tak mniej więcej milimetr od połowy. Podczas jazdy natomiast zdecydowanie po prawej stronie, ale "bez szaleństwa" ;-)
Pozdrawiam.

Offline Piotr Gocko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Mokre
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI diesel
  • Zainteresowania: wiele dziedzin życia
  • Miejscowość: Mokre
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 24, 2010, 19:48:24 »
Łukasz nie zawracaj se głowy z alternatorem. jeżeli byłby padnięty to po odłączeniu odbiorników wskazówka nie wracałaby do normy,co znaczy że alternator ładuje.
MISTRZ JAZDY 61

Offline Włodzimierz Krotosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 2.0 16V 2003 r.
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 24, 2010, 20:59:47 »
Odłącz akumulator,jeżeli samochód nie zgaśnie to alternator sprawny.
..

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 24, 2010, 22:06:54 »
Witam ponownie. Byłem na wizycie u elektryka. Alternator ok, akumulator ok. Mówi, że spadek napięcia przy tylu odbiornikach to normalna rzecz. Natomiast, co do aż takiego wychylenia wskazówki, może być, że ten wskaźnik coś fiksuje.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 24, 2010, 22:11:32 »
Cytuj

Włodzimierz Krotosz napisał:
Odłącz akumulator,jeżeli samochód nie zgaśnie to alternator sprawny.


ten test będzie bardzo kosztowny....

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] woltomierz, spadek napięcia
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 25, 2010, 01:34:15 »
Cytuj

Włodzimierz Krotosz napisał:
Odłącz akumulator,jeżeli samochód nie zgaśnie to alternator sprawny.


Przy wtryskach sterowanych elektrycznie i elektronicznie, zatrzymanie silnika jest raczej absolutnie pewne. Może jeszcze niektórzy nie wiedzą ale alternator jest prądnicą obcowzbudną, więc aby dać prąd, sam tego prądu potrzebuje, np. z akumulatora.
Ja osobiście takiego testu unikałbym jak ognia.
Pozdrawiam.