Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Chiptunning w XM 2,1 TD ???  (Przeczytany 4796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 29, 2010, 20:41:06 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
Co masz na myśli pod pojęciem tuning mechaniczny ?? Większa turbina czy coś zakutego do silnika ?? Jednak z tego co wiem to do Xm'a nic kutego nie dostaniesz... chyba


Niewiem dokładnie, co mój kolega zmienił, ale chyba zwiększył ciśnienie doładowania turbiny, przyśpieszył zapłon, poprawił rozrząd, podregulował pompę wtryskową i niewiem, czy nie przerobił jeszcze zaworów i kanałów dolotowych...
Co masz na myśli, pisząc o czymś "kutym" do XM-a?

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 29, 2010, 20:51:49 »
Kute korby , tłoki...
Podkręcenie turbiny to i w elektronicznie sterowanym lucasie Epicu sie da ale do pewnego zakresu...Ale to obciaża turbine więc pasuje by było szczelne  I suche...
Co do boscha to podkręcenie i wyregulowanie pompy to początek , potem jest mod pompy poprawienie wydajności pompy pod względem :
1 wtryskiwania ilości paliwa
2 wykonanie tego w jak najkrótszym czasie
A to daje lepsze spalanie czyli więcej czasu na jego przebieg i niższą temperaturę spalin co zmniejsza obciążenia termiczne głowicy korpusu i układu chłodzenia...

potem masz wymiane turbiny na bardziej wydajną ale tu masz sprzęgło do roboty i chłodzenie wyżej nie podoła...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 30, 2010, 15:55:30 »
Cytuj

Ryszard Cudek napisał:
Cytuj
Ogólna opinia o tuningu diesli z lat 90-tych (bez common rail) jest ponoć taka, że do 100.000 km ma to jeszcze jakiś niewielki sens, powyżej 200.000 - żadnego!

Nie rozumiem tej wypowiedzi...
Czy chcesz przez to powiedziec że nie warto usprawniac silnika?
Mądrze wykonany chip to nic innego jak poprawianie sprawności silnika...Ale podkreslam mądry...
Ja mam td i sam bym se też poriobił to i tamto ale kasa mnie trzyma... I wcale nie myśle by to nie miało sensu w pewnych granicach.Poza tym moim zdaniem najważniejszy jest moment obrotowy bo to on  rządzi,ale jedno z drugim jest ściśle powiązane...

Napisałem tylko to, co wyczytałem na forach chip-maniaków. Pewnie, ze chciałbym poprawić moc silnika, szczególnie na małych obrotach, ale jak to zrobić?
Może oświecisz mnie w jaki sposób przy pompie VP36 można na drodze elektronicznej podnieść moment obrotowy? Nie zmienisz przecież ani ciśnienia wtrysku, ani poważniej jego kąta, nie podzielisz go na fazy... Masz jakiś sposób na to, by elektronicznie zwiększyć ciśnienie doładowania (szczególnie na małych obrotach) w silniku 2,1 td lub 2,5 td?

Pewnie zwiększając dawkę paliwa i podnosząc ciśnienie doładowania (pod warunkiem ze zużyta sprężarka ma jeszcze "zapas") można podnieść moment obrotowy tylko, że to dość prymitywny tuning mechaniczny...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 30, 2010, 19:05:30 »
Wojciechu jeżeli uważasz że podkręcenie samego momentu to prymitywny sposób na dynamikę, to uważam że nie ma o czym mówić...
Gdzie chcesz jechac te 220 km/h jaką wykręci silnik?
Moc wyrazona w koniach mechanicznych mówi jakie opory pokonasz( toczenia, powietrza itp), a moment obrotowy mówi jak szybko tego dokonasz...
Nie wiem jak w 2.5 td bo  w 2,1td wymieniasz pamięc Eprom z mapami wtrysków na taki z Ebay i masz tiunning za 19.99euro...Gość co to sprzedaje jest sprawdzony...
Lub tez wymiana pompy na mechaniczną z modem...
I dostaniesz to czego chcesz moment od dołu i moc max wysoką ...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 31, 2010, 23:29:47 »
Cytuj

Ryszard Cudek napisał:
Wojciechu jeżeli uważasz że podkręcenie samego momentu to prymitywny sposób na dynamikę, to uważam że nie ma o czym mówić...
Gdzie chcesz jechac te 220 km/h jaką wykręci silnik?
Moc wyrazona w koniach mechanicznych mówi jakie opory pokonasz( toczenia, powietrza itp), a moment obrotowy mówi jak szybko tego dokonasz...
Nie wiem jak w 2.5 td bo  w 2,1td wymieniasz pamięc Eprom z mapami wtrysków na taki z Ebay i masz tiunning za 19.99euro...Gość co to sprzedaje jest sprawdzony...
Lub tez wymiana pompy na mechaniczną z modem...
I dostaniesz to czego chcesz moment od dołu i moc max wysoką ...

Wątek dotyczył zdaje się tuningu elektronicznego a nie wymiany wszystkiego co się da w silniku (ktoś już jak czytałem chce wymieniać tłoki, wałki rozrządu, turbiny i podrasowywać pompę wtryskową itd). Nie gniewaj się ale piszesz o mapach wtrysku, a nie odpowiadasz na proste pytanie: w jaki sposób mechaniczna pompa wtryskowa (z mechanicznym rozdzielaczem, mechanicznie "powiązana" z silnikiem obrotami itd) może zrobić coś innego , jak tylko zwiększyć dawkę paliwa?, rzucając przy tym kopciem z rury wydechowej?  Ok. w ten sposób trochę zwiększysz moc tylko, ze to moim zdaniem żaden tuning. Tak to można nawet tuningować ursusa. Z rozmysłem mówię o "prymitywnym" mechanicznym tuningu, bo nie jest żadną większą sztuką wymienić pompę wtryskową, turbinę, tłoki, wałek rozrządu oraz co tam jeszcze chcesz i w ten sposób zbudować inny silnik. Każda fabryka ma dział sportu i to właśnie robią. Nigdy jednak nie uwierzę w to, że nagle jakiś układzik scalony zwiększy moc mojego starego rzęcha ze 129 do 200 KM.
Ryśku, ja nie chcę jeździć 220 km/h (dawno już z tego wyrosłem, a gdybym kiedyś jeszcze chciał, to kupiłbym stare bmw), wystarczy mi chwilami 170 ale lepsze "zbieranie się" auta od wolnych obrotów bardzo by się przydało...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 01, 2010, 19:11:39 »
Wojtku ja sie nie gniewam absolutnie, przecież polemizujemy ja tam to przyjmuje...
A no widzisz sama dawka to nie wszystko... Liczy się czas dawkowania im szybszy tym lepsze spalanie i mniejsze kopcenie. Sinik ma więcej czasu na dopalenie mieszanki i wygenerowanie większej mocy.
Wyprzedzenie kąta podobnie...( A to mniejsze kopcenie)...No wiesz coś za coś...Oczywiście szybszy czas dawkowania na standardowej pompie to raczej tylko przez wyprzedzenie kąta choć w 2.5 jest chyba 10mm tłokorozdzielacz, ale jest też komp który tym steruje...I tu znowu mapy wtrysku się kłaniają....Bo bez tego nie zmienisz nic prócz doładowania a to jest tylko drobny szczegół...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...