Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika  (Przeczytany 6942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Goleś

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HPI 2001
[MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika
« dnia: Kwiecień 04, 2009, 16:19:38 »
Witam !

Mam problem tego typu silnik zapala normalnie, pracuje 3, 4 sekundy i gaśnie. Po rozłączeniu czujnika paliwa na wysokim ciśnieniu silnik pracuje ale nie osiąga mocy. Maksymalnie 2000 obrotów i dławi się. Jestem po wymianie przepustnicy i pompy paliwowej wysokiego ciśnienia ale nic to nie zmieniło. W komputerze wyskakuje błąd P1113 dotyczy on czujnika temperatury zasysanego powietrza na przepustnicy. Czujnik był czyszczony a potem wymieniony dwukrotnie ale nie przyniosło to żadnych skutków.

Za wszystkie porady z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Re: [MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2009, 16:23:26 »
A jakie ciśnienie paliwa jest po wymianie tej pompy. W parametrach pewnie było widać, może za małe ?
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Jarosław Goleś

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HPI 2001
Re: [MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2009, 16:27:44 »
Silnik pracuje tak krótko ze komputer nie ma czasu na odczytanie parametrów wiec nie mam pojęcia jakie jest ciśnienie.

Offline jozef pawlak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: włocławek
  • Posiadany samochód: peugeot 2.0 HPI
  • Miejscowość: włocławek
Re: [MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2009, 22:39:19 »
witam ja jestem posiadaczem peugeot 406 2.0 16v hpi mysle ze jest to taki sam silnik jak i przy C5
przy moim aucie jest ten sam problem moze ty juz wiesz co było z twoim silnikiem i mi cos podpowiesz dzięki

Offline grzegorz gliński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: wroaław
  • Posiadany samochód: c5 hpi
  • Miejscowość: wroaław
Re: [MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 06, 2009, 00:24:48 »
Witam, mam podobny problem C5 Hpi auto zapala i gaśnie po 2-3 sekundach. Wymieniłem już pompę wysokiego ciśnienia paliwa, zawór regulacji ciśnienia paliwa i czujnik ciśnienia paliwa. Usterka dalej występuje, auto było testowane testerem LAUNCH i zanim silnik zgaśnie tester pokazuje za duże ciśnienie paliwa 140-150 bar , gdy ciśnienie wymagane jest około 50-80 bar w zależności od obrotów, sterownik silnika gasi auto sam ze względów bezpieczeństwa bo jest za duże ciśnienie paliwa. zapisuje się kod błędu (P1288 regulacja ciśnienia paliwa ). Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie.

Offline Arkadiusz Retes

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Ponikiew Mała 66B
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HPI
  • Miejscowość: Ponikiew Mała 66B
Re: [MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2009, 12:48:01 »
Witam!! U mnie podobny problem w C5 2.0HPI. Auto najpierw zaczęło gasnąć zaraz po zapaleniu i myślałem że to coś z immobilaizerem ale okazało się że to elektrozawór paliwowy i kupiłem używany więc teraz dobrze pali ale problem jest tego typu że jeśli jadę autem i dam więcej gazu to wskakuje mi błąd silnika oraz serwice i auto nie chce jechać tylko szarpie póki go nie zgasze i nie zapale ponownie. wtedy autko jedzie. kolega podpiął mi pod komputer i powiedział że to czujnik położenia wału. wymieniłem go  i nic nie pomogło. byłem u innego kolegi i u niego pokazuje błąd 1113 i jeśli się daje dużo gazu to jeśli się zaświeci błąd silnika to auto dochodzi max do 2tys obrotów i nie chce dalej. Proszę o radę jeśli ktoś coś wie na ten temat będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2009, 17:19:07 »
Witam!!! Myślę, że czas najwyższy podłączyć się pod interfejs dedykowany do PSA, czyli Lexię czy też Proxię. Z opisywanych różnych przypadków na tym forum, używanie innych przyżądów diagnostycznych przynoszą różne skutki w postaci różnego rodzaju błędów. Pozdrawiam
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Daniel Bujalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: szczecin
  • Posiadany samochód: ulysse 20i
  • Miejscowość: szczecin
Re: [MkI] 2.0 HPI Problem z zapaleniem silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2010, 20:31:37 »
do pana Grzegorza Glińskiego mam taki obiaw jak u pana  w wyżej opisanym poście mam kilka sprzętów diagnostycznych ; launch, snap-on , cdf2. każdy pokazuje to samo co u pana . czy jest możliwość opisania jak pan sobie poradził z tym problemem.