Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: problem z pompą paliwa  (Przeczytany 747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
problem z pompą paliwa
« dnia: Sierpień 04, 2010, 10:53:42 »
Koledzy poratujcie, ZX nie odpala, po przekręceniu kluczyka słychać pompę i później mogę sobie kręcić i kręcić...po zdjęciu gumowych węży z pompy i przekręceniu stacyjki paliwo leci, ale wydaje mi się że za słabo, natomiast po zdjęciu węża doprowadzającego paliwo do monowtrysku nic nie leci, a chyba powinno prawda?? -
Chyba, że po drodze staje na filtrze?? ale czy to w ogóle możliwe??
Wniosek więc taki, że prawdopodobnie padła pompa, chyba że macie inne pomysły??
Czy ma ktoś jakąś instrukcję wymiany pompy?? i jaką ewentualnie polecacie, czy musi być oryginał?? Z tego co zdążyłem spojrzeć w aucie to mam pompę boscha, czy po VINie ktoś mógłby mi sprawdzić jaką powinienem kupić?? Czy można np. kupić tylko wkład i wymienić??

Najgorsze jest to, że na gazie też nie chce odpalić, ale to normalne, jak jest nie rozgrzany, co prawda raz czy dwa razy załapał na gazie, ale po chwili zgasł. Kody migowe nic nie pokazały niestety, tylko ten początkowy czyli 12 i później końcowy - 11.

EDIT: pompę już mam, po pracy wymiana, ktoś może ma jakiś patent na odręcenie tej plastikowej nakrętki?? - oczywiście oprócz połączenia młotka i śrubokręta:)
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Grzegorz Mendel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Łęczna
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i + gaz
  • Miejscowość: Łęczna
Re: problem z pompą paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2010, 14:27:52 »
Śrubokręt i młotek to najlepszy chyba patent... ale ostrożnie co by nic tam nie popękało. A dalej to już prosta sprawa. Bez problemu dasz sobie z tym radę.
PS. Na filtr też może nie przepuszczać jak jest bardzo syfem zajechany.

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: problem z pompą paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2010, 15:41:47 »
ok, dzięki za odpowiedź, nawet jak ta nowa pompa zadziała to tak czy inaczej wymienię ten filtr, bo w sumie to nie wiadomo kiedy był wymieniany:)
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: problem z pompą paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2010, 19:45:44 »
Auto już jeździ, przyczyna?? jak zwykle w przypadku tego auta - pierdółka - spadł wężyk z leżącego na dnie baku elementu pompy:)

Wymiana jest dość ciekawa, po zdjęciu węży i odpięciu wtyczki odkręciłem tą plastikową nakrętkę śrubokrętem i młotkiem, następnie pech chciał, że miałem pełen zbiornik:) więc cała dłoń w benzynę i szukanie jakiś zaczepów które trzymają pompę na dnie baku, no i zauważyłem, że jakimś cudem spadł wężyk, który był zaciśnięty metalową opaską.

Przy okazji znalazł się też powód niewydolności pompy, która od pewnego czasu dawała o sobie znać przy jeździe na wysokich obrotach poprzez brak mocy, a tu po prostu wężyk się po prostu zsuwał:)

Dzięki  za pomoc, w razie czego mam teraz pompę na czarną godzinę:)
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA