Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK II zalany silnik  (Przeczytany 1794 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 II 2005 2.2 HDI exclusive full
  • Miejscowość: Kraków
MK II zalany silnik
« dnia: Lipiec 24, 2010, 20:33:39 »
W czasie burzy była zalana ulica, wjechałem w sporą kałużę, komputer zaczął wariować, zredukował mi bieg na 1, ledwo dojechałem. Minęło 5 dni, a ja nie mogę auta odpalić. Kręci i nic. Pomocy.

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: MK II zalany silnik
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2010, 20:42:44 »
No to przede wszystkim pierwsze co trzeba było zrobić aku zaraz po tym odłączyć i do dziś suszyć, bo po tych próbach odpalenia i jeżdżeniu z mokrym komputerem może być juz po nim.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK II zalany silnik
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2010, 22:27:22 »
Nie wiem jak głeboka była ta kałuża, ale aby woda zalała komputer to musiałaby być chyba równo z maską... Raczej bym obstawiał, że silnik zassał wodę i kapota...

Offline krzysztof kulesza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: wysokie mazowieckie
  • Posiadany samochód: citroen C5 2001r 2.0 HDI
  • Miejscowość: wysokie mazowieckie
Re: MK II zalany silnik
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2010, 15:05:25 »
jesli woda poszla do cylindrow to najprosciej to sprawdzic zdejmujac pokrywe filtra powietrza. Jesli wklad jest mokry albo pod nim w dolnej czesci puszki masz wode to trzeby wyjac przeplywomierz i go umyc (nie wolno do srodka wkladac palcow!!) np ropą.

najszybciej by bylo podlaczyc pod kompa i bylo by od razu widac przyczyne nie zapalania silnika

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK II zalany silnik
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2010, 21:52:07 »
Jeśli nie chce odpalic to mogą byc pokrzywione korbowody niestety i silnik nie ma kompresji. Generalnie po zassaniu wody lepiej silnika nie próbowac  odpalać tylko od razu zrzucić czapke (głowice) i sprawdzić wysokość tłoków. Oczywiście wcześniej trzeba sprawdzić czy filtr powietrza jest mokry, ale w takich przypadkach to jest raczej 99% pewności, że silnik jest do remontu. Na kompie może nic nie pokazać.