Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.  (Przeczytany 2803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Wlazło

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0 16V aut
[MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« dnia: Lipiec 24, 2010, 14:07:44 »
Witam.
Sprawa z moją C5-ątką wygląda tak, że wraz z pojawianiem się Antipollution Fault silnik nierówno pracuję, gdy jest zimny wręcz nim "trzepie", a po rozgrzaniu jest lepiej, ale nadal nie to co powinno.
Bywa, że całymi tygodniami komputer nie pokazuję żadnych błędów, a silnik chodzi prawidłowo. Tylko wywali mu wyżej wspomniany błąd i zaczynają się problemy.
Samochód był w serwisie i pan stwierdził, że trzeba robić pierścienie, bo ciśnienie na drugim cylindrze jest mniejsze od prawidłowego. Dodam, że gdy moja c5-ątka była w owym zakładzie antipollution wyskakiwał.
Jakiś czas po tej wizycie znowu Cytryna chodziła dobrze, silnik pracował równo, dlatego zastanawia mnie czy to aby na pewno winna samego silnika, czy też walnięty jest system nim sterujący.
Na mój rozum przy problemie z cylindrem cały czas by źle chodził.
Dodam na koniec, że samochód ma 115tys km przejechanych.

Proszę o pomoc.

Offline krzysztof kulesza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: wysokie mazowieckie
  • Posiadany samochód: citroen C5 2001r 2.0 HDI
  • Miejscowość: wysokie mazowieckie
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2010, 18:30:16 »
Witam
Mam diesla ale z tego co Pan napisał to problem według mnie nie leży po stronie pierścieni czy głowicy bo gdyby tak było źle było by cały czas. Prosze sprawdzić świece zapłonowe, kable i połączenia miedzy cewkami a świecami. Antipollution powinien włączyć tryb awaryjny czyli spadek mocy a nie telepanie silnika.
Po podłączeniu komputera jakie błędy wyskoczyły ?? Filtr paliwa nowy ??

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2010, 22:18:57 »
Podepnę się do tematu. Przy antipollution zawsze włącza się tryb awaryjny? Bo u mnie nieraz jest tak, że mam problemy z przyspiezeniem przy wyprzedzaniu ( jak jest np. pas dowyprzedzania, to trudno przyspieszyć i wyprzedzić, mimo większego nacisku na pedał gazu). I nie wiem czy jest to spowodowane AF czy też inny powód.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2010, 01:28:23 »
Ja tylko dodam, że przy 115 tys. przebiegu owszem ciśnienie sprężania może być w cylindrach różne, ale bez przesady. Era silników z przebiegiem międzynaprawczym rzędu 100 tys. km. minęła bezpowrotnie. Citroen C5 to nie Warszawa, Polonez czy maluch (z całym szacunkiem). Wskazanie mniejszego ciśnienia składałbym raczej na błąd pomiaru, niż faktyczne zużycie, chociaż i to może się zdarzyć (nie sądzę). Proponowałbym wizytę w innym zakładzie naprawczym a przede wszystkim wizytę u dobrego elektryka, ewentualną wymianę świec i przewodów wysokiego napięcia i oczywiście to co proponuje kolega Krzysztof.
Pozdrawiam.

Offline Michał Zgliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 SX 2001 Aut.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2010, 13:38:37 »
Witam, w tym modelu nie ma przewodów wysokiego napięcia. Najczęściej jest to wina świec lub cewki wysokiego napięcia. Był ten temat poruszany. Fitra paliwa nie wymienia się, ponieważ jest on zintegrowany z pompą paliwa. Mam taką cytrynkę i też czasem mam ten problem, szczególnie kiedy na dworzu jest duża wilgoć. Michał

Offline Paweł Wlazło

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0 16V aut
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 25, 2010, 14:43:59 »
Świece wymieniłem jakiś czas temu, ale nic się nie zmieniło.
Kurczę nie wiem co robić z tym samochodem, teraz znowu ma złe dni.
Znacie jakiś dobry warsztat w świętokrzyskim?

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2010, 16:57:48 »
Znam i to nawet bardzo dobrego, ale nie w świętokszystkim (Jastrzębniki koło Kalisza Pan Adam 609412800).

Wiele osób z forum jechało pół Polski i w 99% byli zadowoleni, bo ten mechanik myśli (nie traktuje komunikatów z komputera serwisowego jako wyroczni).
Sam mam daleko, ale byłem i jestem bardzo zadowolony.

Michał

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2010, 17:04:31 »
U mnie miałem kilka razy AP ale nigdy nie odczułem skutków ubocznych ,podczas wyjazdu zagranicznego z AP przejechałem ponad 2 tyś kilometrów .Zawsze kiedy pojawi się komunikat
dolewam do paliwa preparat STP do czyszczenia wtrysków w czarnej butelce i przez jakieś 50 km staram się jeździć maksymalnie ostro czasem  już po 30 kilometrach znika AP i mam spokój ,ostatnio w zimę po nieudanym rozruchu podczas 28 stopniowego mrozu zafajdałem cały układ wydechowy ,po naładowaniu aku i rozgrzaniu przewodów paliwowych samochód odpalił chodził bardzo nierówno po kilku minutach wyrównał ale zapalił AP ,kuracja preparatem STP pomogła już po 20km jazdy .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Sławomir Pokora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V,Saxo VTS,AX 1.5D
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2010, 17:26:43 »
Witam.Na początek radzę zrobić diagnostykę lexia/proxia,bo przyczyn może być wiele,a wymiana podzespołów na chybił trafił jest dość kosztowna np.cewka valeo to ok 400zł.Lexia powinna powiedzieć co twoją c5 boli.

Offline Paweł Wlazło

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0 16V aut
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2010, 17:58:51 »
Moja c5-ątka była podłączona do komputera i nic strasznego tam nie wyszło, ale mechanik, który robił ową diagnostykę mówił o jakimś problemie z komunikacją. Nie wiedzieć czemu nie mógł z czytać parametrów dotyczących pracy silnika. Nie wiem dokładnie o co chodziło.

Offline Sławomir Pokora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V,Saxo VTS,AX 1.5D
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 25, 2010, 19:04:41 »
A wiesz czym on robił tę diagnostykę,jaki miał interfejs?Bo mało jest przyrządów które dobrze współpracują z cytrynami.

Offline Paweł Wlazło

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0 16V aut
Re: [MK1 2002] Problemy z silnikiem, pomocy.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 26, 2010, 00:44:24 »
nie stałem nad człowiekiem jak podpinał mój samochód do komputera. jutro pojadę do kolejnego warsztatu, może tym razem coś się wyjaśni.