Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.  (Przeczytany 3281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Rachwał

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Jarosław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI - 2002 r. - BREAK
  • Zainteresowania: piłka nożna - sędziuję
  • Miejscowość: Jarosław
[MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« dnia: Październik 17, 2008, 11:50:34 »
Zastanawiam się kiedy powinno ustawiać się zawieszenie w pozycji STOP. Bez łacha, że w chwili gdy samochód jest zaparkowany, :) bo to jest oczywiste, ale czy za każdym razem gdy pojazd pozostawiamy zaparkowany np. na 1 godzinę, a może na dłużej na pięć, na całą noc, a może wogóle bo taka zabawa zawieszeniem może powodować szybszą awarię tego systemu ?? A co jeśli samochód parkuję na podjeździe, który jest pod pewnym kontem i auto nie jest w pozycji poziomej czy w takim przypadku można obniżać pojazd ?
Jak na ten temat zapatruje się producent, jakie wasze koledzy jest zdanie na tą kwesię??

Offline Jerzy Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Piątnica
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive
  • Miejscowość: Piątnica
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2008, 14:07:04 »
Nie wiem co tam producent zaleca, ale według mnie to zawieszenie aż tak strasznie sie nie męczy opuszczaniem i podnoszeniem. No trochę pompa więcej popracuje, ale nie ma tragedii. Co do pozostawiania auta, to można go położyc na glębę jeśli zamierza się go nie ruszać przez okres przynajmniej kilku dni (jakiś urlop bez auta, czy choroba, itp). Według mnie nie ma potrzeby opuszczać auta na noc, czy pod pracą.
No ale moze ktoś zna zalecenie producenta - niech się wypowie.
C5 `01r. 2,2 HDi
były z cytryn: Xantia 2,0i+LPG, Activa 2,0 TCT

Offline Marek Ziemba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Miłków k/Karpacza
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI '02 a wcześniej ZX 1,9D '93
  • Miejscowość: Miłków k/Karpacza
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2008, 22:55:06 »
W instrukcji nic o tym nie piszą. Opuszczenie zupełne na glebę jest opisane jako serwisowe, więc niema potrzeby, osobiście opuszczałem go ze dwa razu w celach testowych, przy zakupie. XM-a też nigdy nie opuszczałem - sam się opuszczał po kilkunastu minutach postoju  :)
Miłków k/Karpacza, Jelenia Góra, Karkonosze
jest:C5 2,2 HDI '02 kombi, automacik "Duch Gór"
a wcześniej: ZX, dwa XM-y, BX, FSO 1500

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2008, 09:09:24 »
a czy czasem położeniem serwisowym nie jest podniesienie samochodu maksymalnie w górę?
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Marek Ziemba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Miłków k/Karpacza
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI '02 a wcześniej ZX 1,9D '93
  • Miejscowość: Miłków k/Karpacza
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2008, 11:15:43 »
Cytuj

Bartłomiej Piechocki napisał:
a czy czasem położeniem serwisowym nie jest podniesienie samochodu maksymalnie w górę?


Również. Oba skrajne położenia są serwisowe. Przy czym maksymalne podniesienie jest potrzebne przy wymianie kół.
Przecież wszystko jest opisane w instrukcji użytkownika.
Miłków k/Karpacza, Jelenia Góra, Karkonosze
jest:C5 2,2 HDI '02 kombi, automacik "Duch Gór"
a wcześniej: ZX, dwa XM-y, BX, FSO 1500

Offline Jacek Niedziela

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: C5 Kombi HPi Exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2008, 12:51:25 »
Ja swoj opuszczam zawsze jak jade z corka. Latwiej jej sie wsiada :)
Jacek
----------------------
Citroen C5 Break 2.0 HPi Exclusive

Offline Andrzej Wolczara

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break_2,0HDI
  • Zainteresowania: Kraków
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2008, 13:02:32 »
Ja na początku  bawiłem się w takie opuszczanie auta (to było akurat po obejrzeniu programiku "Zakup Kontrolowany" na TWNTurbo, gdzie akurat C5 była kupowana) :-) .
Jak go parkowałem, przed wyłączeniem silnika zawsze opuszczałem "na brzuch". Skończyło się tym, że parę razy zapomniałem go podnieść przed jazdą (ostatnim razem urwałem plastykową osłonę silnika od dołu)  :-( i stwierdziłem,że jeżeli producent nie uwzględnił w aucie, że po odpaleniu ono natychmiast samoczynnie się nie podnosi do normalnej pozycji jazdy, to więc jego opuszczenie na brzuch przy wyłączeniu silnika jest nie potrzebne, i faktycznie, jest tylko jako pozycja serwisowa, lub, np w celach ułatwienia pakowania bagażu.
Podsumując - nie bawie się już w opuszczania auta na parkingu !!! ;-)
Pozdrawiam, i życzę szerokiej drogi   ;-)
Andrzej

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2008, 13:17:41 »
Producent zadbał o to by po przekroczeniu prędkości 10km/h samochód sam się podnosi do wysokości normalnej. Dodatkowo po włączeniu silnika na wyświetlaczu dostajesz komunikat STOP odnośnie zawieszenia. Więc nie bardzo rozumiem problem :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2008, 17:16:33 »
Nie ma sensu opuszczania samochodu, bo mimo opuszczenia  w systemie wciąż jest ciśnienie. A TVN Turbo to musi się troszeczkę nauczyć o Cytrynkach. Nie pierwszy i nie ostatni raz walą takie gafy.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Sebastian Rachwał

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Jarosław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI - 2002 r. - BREAK
  • Zainteresowania: piłka nożna - sędziuję
  • Miejscowość: Jarosław
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2008, 21:51:07 »
Dzięki za podjęcie tematu i rzucenie światła na to zagadnienie.

Offline Andrzej Adamusinski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: C5 MK1
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 02, 2010, 11:47:37 »
No ale moze jak się opuści to ciśnienie w ukladzie jest niższe ? Po coś zrobili ten stop?

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MkI] Pozycja STOP zawieszenia.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 02, 2010, 13:30:44 »
Cytuj

Andrzej Adamusinski napisał:
No ale moze jak się opuści to ciśnienie w ukladzie jest niższe ?

Aby usunąc ciśnienie z układu hydraulicznego należy podpiąć interfejs diagnostyczny i wejść w zakładkę "usuwanie ciśnienia". Przy opuszczeniu w pozycje STOP nadal jest ciśnienie w układzie.
Cytuj

Po coś zrobili ten stop?

Np. po to żeby można było na dach łatwiej rowerki wrzucić.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5