Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)  (Przeczytany 12272 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Góral

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Londyn-West Wickham
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.0 hpi 16 exclusive 2002 silver
  • Miejscowość: Londyn-West Wickham
[mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« dnia: Luty 08, 2008, 01:52:53 »
Hej pytanie do posiadaczy C5 2.0 HPi... w moim aucie słychać bardzo wyraznie charakterystyczne klekotanie , a dokładniej chodzi jak diesel, samochód mam od września ubiegłego roku i wcześniej też tak chodził więc nie widziałem w tym problemu, mechanik powiedział mi dziś ,że nie podoba się mu te klekotanie niby coś nie tak z zaworkami... mam pytanie teraz do posiadaczy tego samego silnika Hpi czy w waszych modelach także słychać  klekotanie??? i czy to norma w tym typie silnika ?  dodam jeszcze ,że mechanik nie jest wielkim specjalistą marki citroen ;)
pierwsza miłość Zx zura 1,6 , nowa miłość C5 2002 hdi 145km... będzie c6? kiedy? nie wiem Będzie:]
pierwsza przygoda z C5;] :-)  :-)  :-)

Offline Wojciech Kozłowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 882
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1,6 HDI Exclusive
  • Zainteresowania: szerokie ;)
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2008, 02:34:57 »
Cięzko będzie znaleźć sensowaną odpowiedź biroąc pod uwagę że Citroen wycofal się z dystrybucji aut z silnikami HPI na polski rynek. A co za tym idzie ciężko będzie znaleźć fachowca od silnikow z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
"klekotanie" tak czy inaczej nie wróży nic dobrego.
Pozdrawiam
190 Wojciech Kozłowski

C-Elyse 1,6HDI Exclusive, C5MKII 1,6HDI, Xantia 1,6i 96r "Harmonie"

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2008, 14:44:20 »
Kiedy klekocze jak zimny? - jak ciepły?
Co się dzieje przy dodawaniu gazu? (klekocze bardziej czy milknie)
Co sie dzieje przy schodzeniu z obrotów? (jw.)
Czy klekotanie ustaje po nagrzaniu i przegazowaniu do 4-5 tys. obr/min
Klekocze w okolicy głowicy? po stronie ssącej? wydechowej?
Klekocze głośniej przy obciążeniu (pod górę)? klekocze podczas jazdy z góry?

Pozdr
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2008, 19:18:37 »
Wszystkie C5 Mk1 jakie widzialem i slyszalem mialy glosno pracujacy silnik (czasem glosniejszy niz C5 z 2.0HDi 8V). Zwalalem wine za to na metode wtrysku paliwa do cylindrow (wtrysk bezposredni).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Karol Lipka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia, Xsara VTS, C2 i tyle z Citroenów:)
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2008, 19:31:13 »
W c5 HPI sa zmienne fazy rorzadu a klekot najczesciej jest spowodoany takim ustrojstwem ktore jest zamontowane na walku rorzedu. Po lewej stronie (tam gdzie lds i woda) z tego co wiem to jest problem.
Były Zx 16V i volcany, Xantie 2,1TD i 3,0; Xm 3,0. C5 mk I 2,0 i 2,2 HDI C5 mk III  1,6 i 2,0 HDI 2009.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2008, 19:36:39 »
Nie wykluczone, ze to wariator przestawiajacy fazy walka zaworow dolotowych tak halasuje. Radzilbym zaczac od zmiany oleju na 5W-40 (polecam Motul X-cess 5W-40, na nim rozrzad z hydraulicznymi popychaczami pracuje wyraznie ciszej niz na Total Quartz 9000 5W-40).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2008, 19:59:33 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Wszystkie C5 Mk1 jakie widzialem i slyszalem mialy glosno pracujacy silnik (czasem glosniejszy niz C5 z 2.0HDi 8V). Zwalalem wine za to na metode wtrysku paliwa do cylindrow (wtrysk bezposredni).


Zgadza sie,moj tez klekocze (nie HPi) najwyrazniej gdy jest zimny przy minusowych temp.wyrazne stukanie jak maszyna do szycia(latem tego objawu tak nie slychac)  
Na innych forach niemieckich dowiedzialem sie ze to wina rozrzadu (silnik HPi) jednak czy to szkodliwe do tej pory nie stwierdzono uszkodzen.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2008, 21:20:50 »
Cytuj

Zgodzaj Marek napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Wszystkie C5 Mk1 jakie widzialem i slyszalem mialy glosno pracujacy silnik (czasem glosniejszy niz C5 z 2.0HDi 8V). Zwalalem wine za to na metode wtrysku paliwa do cylindrow (wtrysk bezposredni).


Zgadza sie,moj tez klekocze (nie HPi) najwyrazniej gdy jest zimny przy minusowych temp.wyrazne stukanie jak maszyna do szycia(latem tego objawu tak nie slychac)  
Na innych forach niemieckich dowiedzialem sie ze to wina rozrzadu (silnik HPi) jednak czy to szkodliwe do tej pory nie stwierdzono uszkodzen.


Z czasem szkodliwe, uszkadzaja sie hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego. Krzywki walka tez dostaja swoje (to tak jak w silniku bez hydraulicznej komensacji gdzie w wyniku zlej regulacji lub zuzycia powieksza sie luz zaworowy). Poprostu krzywka zamiast slizgac sie po "szklance" kompensatora to uderza w niego.
Z czasem nie pomaga juz nawet wymiana oleju na taki o lepszych parametrach lepkosciowych.
Citroen nie zaleca stosowac olej w silnikach z zmiennymi fazami o niskiej lepkosci, tzw olei lekkich jak 0W-30, 5W-30. Zalecany olej to 5W-40 lub 10W-40. Jednak produkt Totala na zimnym silniku tez powodowal u mnie stukanie rozrzadu, wiec dotychczasowych moich w autach z silnikami XU i EW (poza Xantia) stosowalem z powodzeniem olej Motula (wspomniany X-cess 5W-40, w C4 X-clean 5W-40 ze wzgledu na Euro4).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2008, 21:42:54 »
Czy ten problem czyli głośna praca po uruchomieniu/stukanie/ może dotyczyć rownież silnika V6 3,0.Zauważyłem  właśnie podobne zjawisko ,stosuję olej TOTAL Quartz 9000 5W40
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2008, 22:45:28 »
O tak, moze dotyczyc tez V6. Znam przypadek, ze trzeba bylo wymieniac wszystkie hydropopychacze i wariatory walkow w V6.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Zbigniew Góral

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Londyn-West Wickham
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.0 hpi 16 exclusive 2002 silver
  • Miejscowość: Londyn-West Wickham
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 09, 2008, 20:52:22 »
No obsłuchiwałem silnik i w górze silnika stuka najgłośniej tz.z góry  od strony szyby,zimny,ciepły jazda z góry pod górę ciągle tak samo...ale wydaje się mi ,że po rozgrzaniu silnika stukot jest mniej słyszalny, w tym tygodniu postaram się wymienić olej na polecony wyżej... napisze jeszcze czy pomogło,martwi mnie jedna sprawa mieszkam w UK i znając umiejętności tutejszych mechaników wątpię ,że uporają się z tym problemem ;/ dzięki za pomoc
pierwsza miłość Zx zura 1,6 , nowa miłość C5 2002 hdi 145km... będzie c6? kiedy? nie wiem Będzie:]
pierwsza przygoda z C5;] :-)  :-)  :-)

Offline Jacek Niedziela

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: C5 Kombi HPi Exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 18, 2008, 12:54:51 »
Witam,

mam 2.0 HPi 2002 rok. Silnik pracuje jak diesel, ale mysle ze to jest normalne. Bezposredni wtrysk chyba tak pyrka. Ja bym sie nie przejmowal.
Jacek
----------------------
Citroen C5 Break 2.0 HPi Exclusive

Offline Krzysztof Nowicki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 MkI 2.0 HPI Exclusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 24, 2009, 14:42:33 »
Witam,

też jestem szczęśliwym posiadaczem 2,0 HPi MKI z 2001 i u mnie też klekocze. Zdarzaly mi sie sytuacje kiedy ludzie mylili to z dieslem wlasnie.

Ale to chyba normalne, taka widac uroda tych silnikow. Moj najbardziej klekocze kiedy jest zimny a do rozrzadu zostalo jeszcze 20 tys km.  Tak bynajmniej wynika z przebiegu, ale chyba podjade sprawdzic rozrzad czy to przypadkiem nie juz :/

Offline Krzysztof Nowicki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 MkI 2.0 HPI Exclusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 28, 2009, 13:47:22 »
Dzięki za info:)

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2009, 14:00:14 »
Podepnę się pod temat.

Rodzice też chcą kupić C5, no i ten co wypatrzyli to właśnie Hpi z 2001 roku. Czy jest powód do zmartwień przy tym silniku? A może jakieś zalety?
Proszę o porady , bo po świetach chcą kupić.

Offline Piotr Gorzkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Działdowo
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 2.0 HPi 2001 r exclusive
  • Miejscowość: Działdowo
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 21, 2009, 20:39:22 »
Witam! Ja jeżdżę już cytrynka z tym silnikiem od ponad roku i jak narazie nie mam z nim żadnych problemów .Fakt zapali mi się czasem 'service'ale to tylko i wyłącznie z braku płynu do spryskiwaczy.Jazda Tym autkiem to naprawdę przyjemnośc .Pozdrawiam!
Pozdrawiam Piotrek! ;-)

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 22, 2009, 11:47:30 »
Ja chyba jednak unikałbym HPi. W Polsce tych silników jak na lekarstwo i z tego co w wielu miejscach da się wyczytać są średnio "udane". I co najgorsze - dla mnie, ale warto o tym wiedzieć - nie ma jak go skutecznie zagazować.. :). Tak więc V6+LPG wyjdzie pewnie w eksploatacji taniej niż HPi, ale oczywiście każdy ma swoje zdanie i robi jak uważa.
Żurek
GG #371288

Offline Daniel Bujalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: szczecin
  • Posiadany samochód: ulysse 20i
  • Miejscowość: szczecin
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 10, 2010, 22:10:56 »
witam. kilka osób napisało że że to raczej normalne odgłosy klekotania w HPI  ale co jak wszystko ucicha przy 2000 obr/min. czyli jest coś nie tak jak chodzi ewidentnie ciszej przy niskośrednich obrotach .ja myśle że nie powinien hałasować. narazie walcze z jednym takim jak już bedzie wszystko ok napisze czym się to skończyło.

Offline Arkadiusz Kawka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Taunton
  • Posiadany samochód: DS3 1.6 THP
  • Miejscowość: Taunton
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 04, 2010, 10:40:35 »
Witam wszystkich.. to mój pierwszy post na forum.
Mam informacje dla posiadaczy aut z silnikiem 2.0 HPI.
Dotyczy "klekotania" silnika jak w dieslu.
Mialem ten problem i po przeczytaniu informacji min. na tym forum  myslalem ze to nauralny odlgos pracy silnika..
Mieszkam w UK. Wybieralem sie do Polski wiec po zakupie C5-tki postanowilem wymienic rozrzad. Mechanik zapytal czy ma zlikwidowac ten odglos stukania...odpowiedzialem ze jesli potrafi to OK. Wymienil kolo zmiennych faz rozrzadu. Pomoglo. Silnik pracuje cicho...
Nie wiem czy "klekotanie" jest szkodliwe czy nie..to mój pierwszy Citroen..ale czuje sié bezpieczniej kiedy silnik pracuje cicho.
C5 HPI 2.0 przebieg 98 tys mil. olej castrol. Koszt naprawy f250. Czas naprawy 3h.
Xantia, C5, C2, DS3

Offline Artur Łosik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: B-B
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 [MkI]
  • Zainteresowania: chyba latanie
  • Miejscowość: B-B
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 06, 2010, 14:13:58 »
Cześć.
Moja C5 też klekotała.
Okazało się, że mam poluzowany jeden pompowtrysk. Dokręcenie go zlikwidowało klekotanie.
Pozdrawiam.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] klekotanie jak w dieslu (Hpi 2.0)
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 06, 2010, 15:35:40 »
W HDi nie ma pompowtryskow, to raz. A dwa, ze to temat o benzynowym 2.0HPi.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR