Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Termostat 2.0 HDI  (Przeczytany 5902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
[MKII] Termostat 2.0 HDI
« dnia: Październik 30, 2009, 18:51:18 »
Witam wszystkich,

Podobno do mojego auta termostat kosztuje ogromne pieniądze (wymienia się całość z obudową).

Mój mechanik mówił, że można próbować pokombinować, wyjąć całość i zobaczyć jaki jest wkład, a następnie go wymienić.

Czy ktoś robił już coś takiego? Pasuje może z MKI? Jaka jest temperatura otwarcia w moim silniku? Może po tym udałoby się coś spasować.

Pozdrawiam

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2009, 23:36:16 »
Witam.
W silniku 2.0 HDi 16V nie ma klasycznego termostatu działającego na zasadzie rozszerzania cieczy wraz ze wzrostem temperatury powodującej otwarcie grzybka. W tym silniku jest zawór sterowany silniczniem, który jest sterowany bezpośrednio z ECU silnika. tak więc dobranie czegos innego jest niemożliwe.

PS.
A co sie dzieje, że dobierasz się do termostatu??
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2009, 19:46:54 »
Macieju obawiam się że silnik jest niedogrzany.

W chłodne dni wskaźnik temperatury osiąga maksymalnie 1/4 wysokości, a nawet mniej.

Uprzedzając pytanie - jeżdżę na długich dystansach, 50 - 100 km.

A czy MKI też nie ma klasycznego termostatu?

Czy to normalne, że nie jest ciągle na połowie, tak jak w innych autach?

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2009, 21:45:48 »
Cytuj

Łukasz Marzec napisał:
Macieju obawiam się że silnik jest niedogrzany.

Może to być też wina czujnika temperatury.
Cytuj

W chłodne dni wskaźnik temperatury osiąga maksymalnie 1/4 wysokości, a nawet mniej.

Uprzedzając pytanie - jeżdżę na długich dystansach, 50 - 100 km.

Można by podłaczyć kompa i zobaczyć jaką jest temperature odczytuje diagnostyka.
Cytuj

A czy MKI też nie ma klasycznego termostatu?

Na szczęście jest.
Cytuj

Czy to normalne, że nie jest ciągle na połowie, tak jak w innych autach?

Nie normalne.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2009, 22:03:52 »
Czyli silnik może być dogrzany, tylko czujnik pokazuje złą temperaturę?

Jak to sprawdzić skoro diagnostyka komp. i tak odczyta temperaturę z podejrzanego czujnika?

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 01, 2009, 17:37:27 »
A może ktoś ma jakiś schemacik tego termostatu w MKII?

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2009, 16:11:38 »
Proszę.
 
1 - obudowa
2 - czujnik temperatury
3 - uszczelka termowłącznika
4 - zapinka
5 - elektrozawór
6 - uszczelka obudowy
9 - kołek
10 - śruba
70 - nakrętka
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2009, 18:24:00 »
A może wadliwy jest czujnik temperatury - element nr 2?

Orientujecie się może jak można dostać sam elektrozawór (element nr 5)?

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 02, 2009, 20:17:00 »
Cytuj

Łukasz Marzec napisał:
Orientujecie się może jak można dostać sam elektrozawór (element nr 5)?


Tak. Można go nabyc w ASO. Cena 698,63 PLN brutto.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 02, 2009, 22:10:51 »
To ciekawy jestem ile kosztuje całość wraz z obudową...

Offline Artur Lemiesz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDI Break Excl. 2006, Citroen JUMPER 2.2 HDI 2006
  • Miejscowość: Białystok
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 02, 2009, 22:41:56 »
Cytuj

Łukasz Marzec napisał:
Macieju obawiam się że silnik jest niedogrzany.

W chłodne dni wskaźnik temperatury osiąga maksymalnie 1/4 wysokości, a nawet mniej.



Jaki wskaźnik temperatury ? bo wydaje mi się wedle wiedzy jaką posiadam dość istotne jeśli mowa jest o temperaturze płynu chłodzącego to faktycznie jeśli jest non stop poniżej połowy to jest coś nie tak, jednak jeśli mówimy o wskaźniku temperatury oleju to nie sugerowałbym się jego wskazaniami, u mnie i znajomych jest zawsze poniżej połowy jedynie latem jadać 7 godzin autostrada non stop 170-180km/h przy temperaturze otoczenia 34 stopnie wskazówka od temperatury oleju podnosiła się powyżej środka momentami nawet sporo musiałem nieco odpuszczać pedał gazu i spadała do połowy.

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2009, 08:35:16 »
Arturze w moim przypadku chodzi o wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Zawsze wskazuje maksymalnie 1/4 pola.

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 05, 2009, 19:52:02 »
Dzisiaj mój magik zmierzył temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym - max 50 kilka stopni. na rozgrzanym silniku.

Czyli coś jest nie tak...

W ASO rzeczywiście to ustrojstwo kosztuje 700 zł. Pomocy... Gdzie można kupić coś takiego, macie namiar na jakieś szroty, części używane, itp?

Najbliżej mam województwo śląskie, małopolskie, opolskie, łódzkie, ale może też być dalej.

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 05, 2009, 20:36:49 »
Co nie zmienia faktu, że wskaźnik temp. chłodziwa blisko niebieskiego pola, a maksymalnie w 1/4 to coś nie tak...

Zmierzę temperaturę w zbiorniczku w innym aucie i zobaczę jak to się ma do tej która powinna być w bloku silnika.

Mój mechanik twierdzi że w zbiorniczku wyrównawczym temp. jest bardzo zbliżona.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2009, 08:36:52 »
Witam.
Zrób jeszcze bardzo prosty test.
Rano jak silnik jest wychłodzony uruchom go. Podnies maskę, znajdź górny wąż który idzie od termostatu do chłodnicy. W  miarę nagrzewania się silnika badaj dłonia czy ten wąż też się nagrzewa. Jeżeli tak to zawór termostatu uszkodzony lub brak jego odpowiedniego sterowania.
Powodzenia.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 07, 2009, 11:55:07 »
Dzięki, zaraz zrobię ten test.

Macieju pisałeś że może chodzi o brak odpowiedniego sterowania zaworu. Może wymiana samego czujnika by pomogła (67 zł. w ASO)? Oby to nie była jakaś wada ECU.

A może chodzi cały czas wiatrak?

Wczoraj zmierzyłem temp. w zbiorniczku wyrównawczym - max 58 stopni po zrobieniu 100 km. dobrym tempem.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 07, 2009, 20:46:21 »
Zrób test organoleptyczny tak jak napisałem wyżej w swoim poście i daj znać.
Temperatura w zbiorniczku wyrównawczym nie jest miarodajna.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 07, 2009, 22:55:27 »
Próbowałem zrobić ten teścik.

Zaraz po odpaleniu zimnego silnika wąż od chłodnicy do termostatu, przez kilka minut był całkowicie zimny. Strasznie ciężko zagrzać silnik na postoju, więc uznałem że kawałek przejadę. Temperatura doszła jak zwykle do 1/4 skali, zatrzymałem auto i dotknąłem węża - był bardzo ciepły.

Wydaje mi się że termostat za szybko włącza duży obieg... Co myślicie?

Offline Krzysztof Marak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2,0 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MKII] Termostat 2.0 HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 14, 2010, 22:56:18 »
nie chciałem zakładać nowego posta, dlatego podepnę się pod tego.

Panowie co może być jeśli po rozpoczęciu jazdy wskaźnik temperatury rośnie i rośnie aż osiągnie czerwone pole i dopiero wtedy włącza się obieg otwarty i temperatura spada do właściwej i tak utrzymuje się już do końca jazdy bez względu na jej odległość.

Na moje oko za późno przełącza mi się obieg chłodzenia ale dlaczego, gdzie szukać problemu?

Mam MK2 2,0pb