Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ustawienie zaworów??  (Przeczytany 4244 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Ustawienie zaworów??
« dnia: Luty 04, 2009, 20:00:06 »
Czy istnieje możliwość regulacji zaworów w silniku 1.6i (XU5M3/L)?? Po spawaniu głowicy słychać wyraźnie w środku auta jak pracują zawory, czyli mają za duży luz. Gdzieś czytałem że nie da sie ich wyregulować tylko że są odpowiednie płytki kasujące luz. Czy w moim przypadku jest tak samo?? Jak się najlepiej do tego zabrać??
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

  • Gość
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2009, 23:06:09 »
Najpierw mierzysz luzy zaworowe
Jaka jest tolerancja u Ciebie to musi ktoś podać bo tego nie wiem ( 0,15 na ssącym, 0,35 na wydechu jeśli się nie myle)
Bierzesz sczelinomierz, kręcisz wałem za pomocą klucza nasadowego i grzechotki w prawo i obserwujesz wałek rozrządu.
jak mijanka jest na 4tym mierzysz pierwszy
mijanka na 3 mierzysz 2
mijanka na 2 mierzysz 3
mianka na 1 mierzysz 4
Jeśli rzeczywiście masz za duże luzy to, wartości które pomierzyłeś na poszczególnych cylindrach musisz dodać do grubści płytek i odjąć tolerancję (czyli albo 0,15 na ssący albo 0,35 na wydechowy)
Wyjdzie Ci wymiar płytek które musisz zdobyć

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 05, 2009, 08:51:33 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
Najpierw mierzysz luzy zaworowe
Jaka jest tolerancja u Ciebie to musi ktoś podać bo tego nie wiem ( 0,15 na ssącym, 0,35 na wydechu jeśli się nie myle)


Dzięki Marcinie za wyczerpującą odpowiedz. Z tego co napisałeś wydaje mi sie że poprostu płytki będa zamienione bo skoro wcześniej chodziło dobrze a po rozebraniu glowcy, spawaniu i planowaniu jej zostało chyba źle złożone.
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2009, 10:00:31 »
podepnę się pod temat żeby nie tworzyć nowego, więc na przeglądzie facet po wskazaniach analizatora spalin stwierdził, że powinienem zrobić regulację zaworów. Dziwne, bo nie słychać żeby coś stukało...nie wiem też po czym on to stwierdził patrząc na wskazania analizatora.

Mimo wszystko gdyby jednak trzeba było to ile taka przyjemność kosztuje?? trzeba doliczyć do tego pewnie nową uszczelkę nie?? bo bez sensu składać na starą...??

No i czy ktoś zna jakiegoś godnego polecenia mechanika w Poznaniu?? (godny polecenia = szybki, tani, skuteczny z góry dzięki za odpowiedzi.
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Daniel Jeznacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: Warszawa/Legionowo
  • Posiadany samochód: BX 1.6 '91
  • Zainteresowania: cytrohydro
  • Miejscowość: Warszawa/Legionowo
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2009, 10:22:04 »
jedyną uszczelkę jaka Ci się może przydać to uszczelka pokrywy zaworów i simmering na wałku. Głowicy nie ściągasz, tylko musisz rozpiąć rozrząd coby zdjąć wałek i wymienić płytki. Reszta jak pisał kolega wyżej.

A tak swoją drogą to niezły spec jak po analizie spalin ma 100% pewność, że to zawory :D

Po drugie zawory jak mają za mały luz to nie będą stukały...no chyba że o tłok.... ale to już inna bajka
Citroen BX 16 TRS 1991 - ZrEaKtYwOwAnY:) Yeah
Peugeot Partner 2,0 HDI - prawie jak Citroen ;)
Daewoo Matiz 0,8 Green Arrow :P *Zdany*
Opel Omega 2.0 gaz - R.I.P. :(
Volkswagen Golf 1.1 Gaz Druga Miłość
Fiat 126p - 650FL Pierwsza Miłość

Wojciech_Siwek

  • Gość
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2009, 14:38:17 »
Cytuj

Daniel Jeznacki napisał:
jedyną uszczelkę jaka Ci się może przydać to uszczelka pokrywy zaworów i simmering na wałku. Głowicy nie ściągasz, tylko musisz rozpiąć rozrząd coby zdjąć wałek i wymienić płytki.

Nie wprowadzaj kolegi w błąd: on ma silnik 1.4 a nie 1.6 i płytek do regulacji zaworów u niego nie ma.

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2009, 15:13:36 »
to jak to jest?? przecież w 1.4 nie ma hydraulicznych kompensatorów?? chyba ze są?? bo jeśli nie płytkami to jak sie reguluje?? słyszałem tez o jakiejś śrubie niby do regulacji...Może ktoś wie coś więcej w temacie??
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2009, 16:26:18 »
Tak jest jak w "czołgach" - polonezach. Normalnie podchodzisz z kluczykiem 13 albo 14 (nie pamiętam dokładnie), śrubokrętem płaskim i szczelinomierzem. Popuszczasz kontrę kluczykiem, śrubokrętem korygujesz śrubę dokręcając lub odkręcając i kontrujesz. Każdy zawór ma nad sobą taką właśnie śrubę na śrubokręt skontrowaną nakrętką. W 1.4 nie ma żadnych płytek. :|

Offline Daniel Jeznacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: Warszawa/Legionowo
  • Posiadany samochód: BX 1.6 '91
  • Zainteresowania: cytrohydro
  • Miejscowość: Warszawa/Legionowo
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2009, 08:35:49 »
Przepraszam nie wiedziałem... jestem tylko człowiekiem nie zwróciłem uwagi, że temat z 1,6 przeskoczył na 1,4. W związku z powyższym kolega ma jeszcze łatwiejszą sprawę, z resztą jak pisano wyżej, a jedyną uszczelką jaka może się koledze przydać w tym układzie, to ta pod pokrywą zaworów. a i rozrządu też nie musisz rozpinać więc sprawa jest zupełnie prosta. Powodzenia.
Citroen BX 16 TRS 1991 - ZrEaKtYwOwAnY:) Yeah
Peugeot Partner 2,0 HDI - prawie jak Citroen ;)
Daewoo Matiz 0,8 Green Arrow :P *Zdany*
Opel Omega 2.0 gaz - R.I.P. :(
Volkswagen Golf 1.1 Gaz Druga Miłość
Fiat 126p - 650FL Pierwsza Miłość

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2009, 08:45:12 »
no to jak rozrządu nie trzeba rozpinać to teoretycznie nie powinno to być trudne, ale mimo wszystko chyba się tego nie podejmę:) nie mam ani czasu ani przede wszystkim wiedzy w tym temacie, a takich sprawach lepiej nie uczyć się na własnych błędach:) poza tym musiałbym zanabyć szczelinomierz i chyba jeszcze pokrywę z odpowiednim momentem trzeba przykręcić to klucz dynamometryczny potrzebny. Może kiedyś przy okazji podjadę sobie do jakiegoś mechanika na ustawienie. Tyle tylko, że nie znam w Poznaniu nikogo kto byłby godny zaufania. Może ktoś zna kogoś w Poznaniu kto mógłby się tym zająć??
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Adam Waleski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i Reflex '93
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ustawienie zaworów??
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2010, 16:15:10 »
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat i go lekko odświeżyć.
Mój zx stoi pod blokiem, bo mam masakryczny wyciek z okolic rozrządu - prawdopodobnie któryś simering. Szykuję się więc do wymiany na obu wałkach - głównym i rozrządu. W sklepie chcą po 26 pln za każdy - ok. Ale mechanik za wymianę zawołał 250 zł, "bo trzeba rozebrać cały rozrząd". Trochę dużo, tym bardziej, że w ostatnich tygodniach wymieniałem linki ręcznego, cewkę WN, robiłem przegląd, a jeszcze przy okazji planuję wyregulować zawory (70 pln). Czy te 250 to taka normalna cena w Krakowie? A może ktoś z Was zna tańszego mechanika?
KDY zagazowany w 2004 przy ok 140kkm
obecnie 200kkm z hakiem
sterownik STAG-100