Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Siłownik sprzęgła  (Przeczytany 2395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
[MKII] Siłownik sprzęgła
« dnia: Sierpień 15, 2010, 10:39:40 »
Szanowni koledzy, chciałbym się dowiedzieć czy siłownik sprzęgła (manual 6b.) jest zasilany płynem LDS czy płynem hamulcowym. Może ktoś dysponuje rysunkiem poglądowym jego budowy.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2010, 11:24:30 »
Wynika z rysunku że płynem hamulcowym .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2010, 14:15:31 »
Dzięki. Teraz już wiem skąd jednorazowy ubytek płynu hamulcowego po wymianie dwumasy.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2010, 16:10:40 »
Ile masz przejechane że wymieniałeś dwumase??
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 15, 2010, 16:37:05 »
Dwumase wymieniałem przy prawie 100kkm, z czego auto prawie 40kkm zrobiło po Poznaniu.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 15, 2010, 18:50:07 »
Cytuj

Norbert Koselnik napisał:
Dwumase wymieniałem przy prawie 100kkm, z czego auto prawie 40kkm zrobiło po Poznaniu.

To bardzo szybko się skończyło.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 15, 2010, 20:30:14 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Cytuj

Norbert Koselnik napisał:
Dwumasę wymieniałem przy prawie 100kkm, z czego auto prawie 40kkm zrobiło po Poznaniu.

To bardzo szybko się skończyło.

Mechanik podczas wymiany mówił, że to jest średni przebieg. Miał golfa w którym wymieniał dwumasę po przejechaniu 40 tys.
Mówił także, że dwumasa szczególnie dostaje w dużych miastach, a teren górzysty też jej zbytnio nie służy.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 23, 2010, 20:30:58 »
Koledzy korzystając z założonego tematu chciałbym zapytać czy istnieje możliwość regulacji twardości pedału sprzęgła? Moje jest strasznie twarde.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 23, 2010, 21:45:03 »
Jeśli w twojej wersji silnikowej jest taki układ łożyska dociskowego jak w moim ,czyli łożysko dociskowe osadzone jest na prowadnicy to uczucie twardego sprzęgła zakończyło się wymianą całego sprzęgła wraz z zatartą właśnie tą prowadnicą z rozsypanym łożyskiem .Nie chcę cie straszyć ale sprawdź na słuch czy nie słychać szumu przy puszczonym sprzęgle i na wciśniętym jeśli jest wyraźna różnica to może być łożysko dociskowe wraz z prowadnicą
a następstwem jazdy z takim łożyskiem jest wytarcie słoneczka i sporymi kosztami,znalazłem schemat i nie wygląda mi żeby łożysko miało prowadnicę ale posłuchać możesz !!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 24, 2010, 09:44:14 »
Sławku już przy zakupie auta (125 kkm) po puszczeniu sprzęgła słychać było wyraźny hałas. Urwałem za to z ceny 1.500,00 zł, ale przeleciałem 30 kkm i jeszcze tego nie naprawiłem.

Przypuszczam, że łożysko całkowicie do wymiany, zastanawiam się tylko czy nie ma tam regulacji twardości. Jeszcze bym trochę pojeździł, zwłaszcza że jeżdżę na długich trasach.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MKII] Siłownik sprzęgła
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 24, 2010, 14:26:27 »
Co do twardości to raczej nie ma, co do brania to są dwa typy siłowników ze śrubami i na zamek te na śruby da się regulować branie sprzęgła .U mnie posypało się łożysko i docisk przy 118kkp.
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r