Zadana temperatura jest dobierana niezależnie od ustawień prędkości wentylatora (mieszanie powietrza zimnego z ciepłym jest niezależne od ustawienia prędkości wentylatora). W założeniu AUTO dotyczy tylko prędkości wentylatora. Komputer nawiewów próbuje tak dobrać prędkość nawiewu, by jak najszybciej osiągnąć zadaną temperaturę i utrzymać ją cały czas, bardzo dobrze działa to w trasie.
W zimie w praktyce nastawienie temperatury na okolice 18 i tak powoduje dość intensywnie ciepłe powietrze (szczególnie przy ustawieniu nawiewu "na szybę" ). Przy ustawieniu nadmuchu na AUTO dość długo wentylator będzie chodził na wysokich obrotach, by uzyskać 18 stopni w kabinie. W praktyce na krótkich dystansach ja ustawiam nawiew na niedużą prędkość, by w kabinie nie było zbyt gorąco.
Oczywiście cała ta automatyka działa zarówno przy włączonej klimatyzacji jak i wyłączonej (inna sprawa, że w zimie w temp. poniżej 2-5 stopni nie załączy się sprężarka, bo zadziałają czujniki antyzmrożeniowe).